اقتصادی

امسال سال گوشت است یعنی چه؟!

باراناخبر / مرکزی یک دامدار داوودآبادی می گوید بررسی شرایط بازار و وضعیت مرغ و گوشت و عوامل تأثیرگذار بر این دو مورد پرمصرف در سبد خانوار نشان می دهد که امسال سال کشاورزی یا بهتر بگوییم سال گوشت است اما وجود دارد برخی اگر و اما.

مصطفی داوودآبادی در گفت وگو با باراناخبر اظهار داشت: وضعیت قیمت گوشت کمی بهبود یافته است اما ما باید برای باران دعا کنیم تا کشاورزی رونق بگیرد زیرا اگر کشاورزی رشد نکند ، ما همچنان در تأمین علوفه مشکل داریم. “

وی افزود: با توجه به کاهش تولید گوشت و افزایش نیازهای مردم در سال جاری شاهد افزایش قیمت ها در این منطقه خواهیم بود که امسال به دلیل افزایش قیمت طیور و افرادی که به خرید گوشت ، واسطه ها از ابتدای آوریل گوشت خریداری می کنند.

این باغ با بیان اینکه تعطیلی سالن ها در این امر مثر است ، اظهار داشت: اگرچه این تعطیلی در این بازار و نوسانات بازار موثر است ، اما کاهش چشمگیری در قیمت گوشت مشاهده نمی شود.

داوودآبادی با تأکید بر کمبود گوشت در سال جاری افزود: با توجه به شرایط موجود ، مقدار گوشت گاو موجود برای پرواربندی حداکثر 6 ماه نیاز افراد را برآورده می کند و این باعث می شود حداقل دو برابر قیمت گوشت افزایش یابد. شروع سفر و جمع آوری و افزایش تقاضا برای گوشت ، قطعاً فاجعه ای مانند مرغ در بازار گوشت رخ خواهد داد و مقدار گوشت تولید شده فقط برای سه ماه کافی خواهد بود و 9 ماه کسری خواهیم داشت ؛ این مسئله بیشتر در اراک و تهران اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش قیمت کشتار از 100 هزار به 200 هزار یورو در 6 ماه دوم سال اظهار داشت: البته این پیش بینی به نفع کشاورز است و نوعی نیرو به دست کشاورز ، واسطه این دامها سالها در مزارع مورد سو ab استفاده قرار گرفت ، اما با کاهش تولید و کمبود گوشت ، کارگزار مجبور شد با کشاورز مصالحه کند.

این دامدار داودآبادی با بیان اینکه امسال سال خوبی برای دامداران است ، گفت: شخصاً قصد فروش دام و سرمایه گذاری در مسکن را داشتم اما برخی از متخصصان این حوزه مرا از این کار منصرف کردند ، زیرا امسال سال گوشت است در میان کشاورزان معرفی شده است. “ما امیدواریم که خسارت سالهای گذشته را در سال 1400 جبران کنیم. این تغییر قیمت و بهبود شرایط از ابتدای سال ظاهر شد به طوری که قیمت کشتار در کشتارگاه از 85 هزار یورو در 102 هزار یورو

داوودآبادی با اشاره به قیمت نهاده ها افزود: قیمت ورودی هنوز بالا است ؛ قیمت هر کیلوگرم نان خشک بیش از 4000 دلار ، سبوس بیش از 5000 دلار و گندم و جو به یاد ماندنی است. نهاده های دولتی که اصلاً بی کیفیت هستند ، و ورودی های شرکت وابسته به داوودآباد کیفیت پایین دارند و کیسه های کنسانتره پر از شن و نمک نمکی هستند که به سیستم هضم دام آسیب جدی می رسانند. هیچ یک از پرورش دهندگان در داودآباد به این شرکت مراجعه نمی کنند و ترجیح می دهند کنسانتره های با کیفیت بالا بخرند از بازار آزاد با اختلاف قیمت 2000 تومان.

وی تأکید کرد: به طور کلی اگر مشکلات مربوط به تأمین جو و گندم برطرف نشود ، افزایش قیمت گوشت همدردی کشاورزان را التیام نمی بخشد و متأسفانه رکود در این بازار ادامه خواهد داشت ، در داودآباد کشاورزان خام را حذف می کنند مواد گاو ، از جمله گندم و جو. “آنها زمین های خود را آماده می کنند ، اگر بارانی نباشد و واردات صورت نگیرد ، هنوز فاجعه ای وجود دارد.

داودآبادی در مورد حمایت سایر کشورها از کشاورزان ادامه داد: برخی کشورها از جمله ترکیه حمایت خوبی از کشاورزان برای جلوگیری از خروج ارز در کشورشان ارائه می دهند اما در ایران هیچ حمایتی از کشاورزان وجود ندارد و به جای حمایت از تولید داخلی ، گوشت Msgstr “واردات از کشورهای دیگر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا