اقتصادی

چرا مردم از میوه‌های تنظیم بازار عید امسال استقبال نکردند؟

باراناخبر / خوزستان رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات اهواز گفت: امسال ، به دلیل اینکه حتی قیمت میوه تنظیم شده در بازار بالا بود ، انتظار خرید این میوه ها از مردم نبود ؛ میوه های تنظیم شده در بازار بسیار گرانتر بودند. نسبت به سال گذشته ، و امسال قیمت میوه های تنظیم شده در بازار تفاوت چندانی با میوه های بازار آزاد نداشت.

عبدالرضا جمالی پور در گفت وگو با باراناخبر ، در خصوص وضعیت بازار میوه در اهواز در تعطیلات نوروز اظهار داشت: بازار میوه و تره بار در اهواز از 29 اسفند تا دوم فروردین تعطیل است و هیچ میوه ای به “اهواز و هنوز بازارها فعال نشده اند. “

وی گفت: در حال حاضر در بازار میوه قیمت موز به میزان قابل توجهی کاهش یافته و قیمت آن در میدان تره بار اهواز به ازای هر کیلوگرم 30000 دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ، خرما و شیرینی های اهواز با اشاره به اینکه اوج فروش میوه های عید هر سال از 27 تا 28 اسفند است ، تصریح کرد: در تعطیلات نوروز امسال قیمت میوه ها افزایش نیافته است بازار و هنوز هم میوه های لوکس و درجه یک به بازار نرسیده است. فصل میوه های زمستانی به پایان رسیده و میوه های موجود در بازار در یخچال هستند.

جمالی پور در مورد قیمت میوه افزود: افزایش یا کاهش قیمت میوه در بازار به عرضه از سردخانه ها بستگی دارد ، میزان عرضه و قیمت آنها چقدر است.

وی در مورد عدم تمایل مردم به خرید میوه های تنظیم شده در بازار اظهار داشت: امسال چون حتی قیمت میوه های تنظیم شده در بازار بالا بود ، استقبال عمومی برای خرید این میوه ها وجود نداشت ؛ میوه های تنظیم شده بازار بسیار گرانتر از سال گذشته و امسال قیمت میوه تنظیم شده در بازار تفاوت چندانی با میوه بازار آزاد نداشت.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ، خرما و حلوا فروشی اهواز با اشاره به قیمت میوه در میدان اهواز و بازار افزود: هر کیلوگرم موز 30 هزار دلار در میدان ترابر و 39 هزار تومان در بازار ، خیار در میدان ترابر 7 هزار دلار توماس و بازار 9 هزار یورو ، نارنگی در میدان تره بار 20 هزار یورو و در بازار 26 هزار یورو ، پیاز در میدان تره بار 3 هزار یورو و در بازار 4 تا 5 هزار یورو ، گوجه فرنگی در میدان تره بار 4 هزار یورو و در بازار 5 هزار بادمجان در میدان تره بار 2 هزار و 500 دلار و در بازار 3 هزار 500 یورو ، سیب زرد در میدان تره بار 13 هزار یورو و در بازار 17 هزار یورو ، سیب قرمز در میدان تره بار 11 هزار یورو و در بازار 14 هزار دلار ، درجه یک پرتقال درجه یک در میدان تره بار 14000 دلار و در بازار 18000 تومان ، پرتقال والنسیا 20 هزار تومان در میدان تره بار و 26 هزار تومان در بازار و توت فرنگی 35 هزار تومان در میدان تره بار و 40 هزار تومان در بازار است بازار.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا