عمومی

قاچاق علت افزایش قیمت گوشت و دام نیست

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،
علی اصغر مکنالی در برنامه عصرگاهی اصلی باراناخبر گفت: یکی از دلایل قاچاق دام افزایش تولید دام و جمعیت و دلیل دیگر کاهش ارزش ریال است قیمت ها در دو طرف مرز.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به افزایش 25 درصدی دام در کشور ، گفت: چیزی به نام کمبود در کشور نداریم و خروج دام از کشور تأثیر ملموسی بر قیمت گوشت در کشور ندارد.

وی گفت: در سال 84 علی رغم صادرات 1 میلیون و 962 هزار رأس دام ، تأثیر منفی بر قیمت گوشت داخلی نداشت.

در مورد خرید دام توسط دامداران ، مکنالی گفت: “وزارت جهاد نمی تواند به طور مستقیم در این مورد تصمیم بگیرد و نهادهای بالاتر مانند ستاد تنظیم بازار و شورای عالی امنیت ملی باید خرید دام را تصویب کنند ، در در این صورت ما اقدام خواهیم کرد “.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به مبادله پروتکل صادرات دام سازمان یافته با کشورهای حوزه خلیج فارس جنوبی افزود: صادرات باید انجام شود و این یک ضرورت برای کشور است.

سردار جلال ستاره ، جانشین فرمانده مرزبانی ناجا نیز گفت: ما با 15 کشور همسایه هستیم ، اما قاچاق گاو فقط در دو کشور انجام می شود ، یکی در عمان و دیگری در عراق.

سردار ستاره در خصوص آمار قاچاق دام توضیح داد: در منطقه صفر مرزی تاکنون در خدمت شما هستم و با توجه به 412 راس دام که امشب گرفته شده است ، تعداد کشفیات دام به 73 هزار مورد رسیده است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا افزود: حیواناتی که کشف و صاحب شوند به سازمان مالکیت املاک تحویل داده می شوند و آنهایی که مالک ندارند به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل می شوند

وی تأکید کرد: به جرات می توانم بگویم که مرزبانان بیش از 50 درصد موارد قاچاق را کشف می کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا از سازمان املاک شکایت کرد که سازمان تأخیر در تحویل حیوانات قاچاق دارد. که باعث می شود مقدار زیادی از آنها هدر برود.

سردار جلال ستاره در مورد قاچاق دام نیز گفت: اطلاعات ما با هدف آسیب رساندن به تولید داخلی قاچاق دام را تأیید می کند اما این امر در عمل و کشفیات دیده نشده است.

اما سید حسین میرمعینی ، نایب رئیس سازمان جمع آوری و فروش املاک نیز در پاسخ به سردار جلال ستاره گفت: “طبق قانون مقرر نشده است که کالاها را تحویل دهیم و هزینه ای برای آنها وجود ندارد ، اما آنها آنها باید کالاهای کشف شده را به ما تحویل دهند. “

حمید محلاتی ، معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: ستاد تنظیم بازار باید در مورد صادرات دام تصمیم گیری کند اما به دلیل افزایش قیمت مرغ و گوشت در بازار ، صادرات خوب نیست. اکنون و با صادرات قیمت های بیشتری افزایش می یابد. “

این مقام مسئول با مشاهده نامناسب صادرات دام که از 4200 دلار استفاده می شود ، افزود: اگر قرار است صادراتی صورت گیرد ، باید ضمانتی برای حفظ و تثبیت قیمت وجود داشته باشد در این صورت وزارت صمت نیز موافقت می کند.

افشین صدر دادرس ، مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور ، در پیوند ویدیویی به برنامه آمار کشف قاچاق کالا گفت که 20 تا 30 درصد مبلغ واقعی قاچاق اضافه شده است و افزود: برای دامها پاسخگوی نیازهای دامداران نبود.

قاضی با انتقاد از عدم امکان صادرات دام گفت: فصل صادرات دام از اردیبهشت تا شهریور است اکنون با افزایش تولید و پایان فصل صادرات ، انباشت دام در کشور دو برابر شده و عرضه بسیار بیشتر است. بالاتر از تقاضا “.

وی گفت: اکنون دامداران از جیب خود به دولت و مردم یارانه می دهند و دولت به هیچ وجه از آنها حمایت نکرده است ، دولت مجبور شد مقداری از دام را خریداری کند که این اتفاق نیفتاد ، در این صورت تولیدکننده نمی توانست دام های خود را نگه دارد. ”

مدیر اتحادیه حیوانات سبک کشور اظهار داشت: دلیل اینکه قاچاق تاثیری در قیمت ها ندارد این است که بازار داخلی دیگر مقاوم نیست و دیگر جایی برای افزایش بیشتر قیمت ها وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا