اقتصادی

افزایش شاخص‌های عملکرد دستگاه‌ها/ کارشناسان نظر دهند

سازمان اداری-استخدامی از اضافه شدن دو شاخص مردم محور به شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور خبر داد.

به گزارش باراناخبر، ایمان منصوری – رئیس مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور – با اشاره به ابلاغ بخشنامه 1400 ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و بر اساس مواد (81) و (82) ). ) قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: هر ساله دستگاه های اجرایی کشور در دو بعد شاخص های عمومی و اختصاصی و در سطح ملی و استانی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در این راستا مورد ارزیابی قرار می گیرند. بخشنامه صادر شده است.

وی ادامه داد: تفاوت اصلی شاخص های امسال با سال گذشته توجه ویژه به موضوع «رضایت مردم از خدمات دستگاه های اجرایی» و اولویت با موضوع «شفافیت» است.

رئیس مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به تعداد سفرهای استانی رئیس جمهور و حجم درخواست های مردمی گفت: دغدغه اصلی ما پیگیری درخواست های مردم است. مردم.” اتکا به سفرهای وزنی مطلوب استانی در شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی لحاظ شده است.

وی با تشریح شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه ها، افزود: دستگاه های اجرایی با توجه به اسناد بالادستی و شرح وظایف خود، شاخص های اختصاصی خود را در سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد می کنند. این شاخص ها در کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان مدیریت عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، اندیشمندان و صاحب نظران دانشگاهی بررسی شده و پس از حصول وحدت رویه داخلی، در در جلسه ای با دستگاه های اجرایی به توافق نهایی در مورد شاخص ها می رسیم. پس از تایید کارشناس ارزیابی عملکرد سازمان به عنوان دبیر کارگروه، در نهایت این شاخص ها با امضای ریاست محترم سازمان به بالاترین مقام دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه ارزیابی عملکرد دولت گفت: این سامانه به منظور افزایش آگاهی، شفافیت، افزایش اعتماد عمومی و دسترسی آسان و منضبط به اطلاعات دقیق طراحی شده است و برنامه اصلی توسعه ظرفیت های نظارتی و کارشناسی عمومی است. . در ارزیابی عملکرد.لذا از کلیه صاحب نظران، صاحب نظران، صاحب نظران، نخبگان و دست اندرکاران حوزه شفافیت و مدیریت عملکرد دعوت می کنیم تا با بهره گیری از نظرات و دیدگاه های خود، با کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور از طریق ارتباط برقرار کنند. این سیستم تعاملی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا