اقتصادی

استفاده از پوشش تبدیلی نانوزیرکونیومی در ماشین‌های لباس‌شویی و ظرف‌شویی

یکی از شرکتهای تولیدی و صنعتی با استفاده از لایه تبدیل نانو زیرکونیوم یکی از این شرکتهای فناوری ، بدنه ظروف و ماشین های لباسشویی خود را در برابر خوردگی مقاوم تر کرده و با قرار دادن این نانوپوش بین لایه زیرین و رنگ ، چسبندگی و دوام از رنگ رشد کرده به سطح.

به گزارش باراناخبر ، طبق اعلام ستاد نانو ، زنگ زدگی و خوردگی یکی از مشکلات تولیدکنندگان محصولات خانگی است و در همین راستا یکی از شرکت های صنعتی تولید کننده لوازم خانگی از فناوری پوشش نانو در ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی خود استفاده کرده است که دارای منجر به این محصولات از دوام و مقاومت بالایی در محیط های خورنده مانند آب و هوای مرطوب ، به ویژه در مناطقی که آب نمک در محیط فراوان است ، برخوردار هستند.

این شرکت از نانو پوشش های تبدیل زیرکونیوم ساخته شده توسط یکی از شرکت های فناوری برای محصولات خود استفاده کرده است.

پوشش های نانومتری زیرکونیوم دارای دو سطح هستند. یک سطح پایه که با انجام یک واکنش شیمیایی به سطح بستر می چسبد و یک سطح خارجی دیگر که دارای منافذ است و باعث می شود لایه دیگر که می تواند یک لایه رنگ باشد به این منافذ نفوذ کرده و چسبندگی عالی ایجاد کند. پوشش نهایی پیوند محکمی با فلز پایه خواهد داشت و در آب و رابط محلول نخواهد بود.

پوشش های مبنای زیرکونیوم دارای مزایای قابل توجهی نسبت به فرآیندهای معمول مانند فسفاته هستند. این موارد شامل عدم وجود عناصر مضر مانند نیکل ، کروم ، فسفات ، عدم آلودگی محیط ، مقاومت در برابر خوردگی ایده آل و چسبندگی بهتر رنگ به زیرلایه است.

قبلاً از پوششهای فسفاته و کروماته بعنوان پوشش قبل از رنگ روی بدنه محصولات استفاده می شد که دارای محدودیتها و مشکلاتی بود. با این حال ، این پوشش نانو دارای مزایای مختلفی از جمله چسبندگی زیاد ، نیاز به استفاده کمتر از ماده اولیه ، امکان استفاده در دمای اتاق ، بدون لجن ، سازگار با محیط زیست و زمان اجرای کوتاهتر پوشش است.

پوششهای رایج در صنایعی مانند روی ، نیکل ، منگنز و فسفات دارای مشکلات زیست محیطی هستند. اما روند نانوکولاسیون تبدیل زیرکون در شیلر مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند. از طرف دیگر آب زیادی برای لباس های معمولی استفاده می شود ، در حالی که این نانوپوشش به آب کمی احتیاج دارد. بنابراین ، از نظر مصرف آب ، به ویژه در مناطقی که با مشکل کمبود آب روبرو هستند ، برای محیط زیست مناسب است.

در روش های قبلی رسوب و لجن زیادی تولید می شد و در نتیجه استفاده از تجهیزات زیادی برای جداسازی رسوب از محلول ضروری بود اما این نانوپوش فاقد لجن و رسوب است. از طرف دیگر ، این نانوپوش برای اپراتورها و کارگران نیز مناسب تر است زیرا در تماس با مواد سالم تری است و عوارض جانبی کمتری بر سلامت کارکنان دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا