فرهنگ و هنر

اربعین رسانه‌ای تمدن ساز و انسان ساز است

اربعینی یک رسانه تمدنی و انسانی است

مدیرکل باشگاه توسعه مدیریت رسانه و ادبیات رسانه ای یونسکو در ایران معتقد است که اربعینی به عنوان مسیر سازندگی انسان و جریانی برای دستیابی به تمدن منتج از نمایش، دارای همه ابعاد رسانه ای است.

به گزارش باراناخبر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر. علی نوریجانی گفت: اربعین نه تنها یک نقطه اثرگذار تاریخی است، بلکه به عنوان مسیری برخاسته از خون پاک حضرت سیدالشهدا علیه السلام با همه پتانسیل های تمدنی، انسانی خلاقانه و روان است که دارای ابعاد است. اپیدمی و جامع است.

وی با بیان اینکه مولفه های این مسیر باعث شده تا دشمنان قرن ها برای کاهش و کاهش آثار آن، سناریوهایی را برنامه ریزی و نگارش کنند، تصریح کرد: سناریوهایی که هدفشان قطع بازوی سرخ شهادت برآمده از حرکت حضرت ثارالله و بازوی سبز است. . آنها جز نشان دادن ضعف خود به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.
نوریجانی معتقد است مسیر نهضت اربعین راهی است که انشاالله به تجلی منتهی می شود و این پیوند انشاءالله زمینه را برای تقویت فرهنگ مهدویت فراهم می کند.
وی در پایان تاکید کرد: اربعین حرکتی پرشور و پیوند با شعور برای درک بهتر مسیر متعالی اسلام است که برگرفته از خون سید شهدا (علیه السلام) و همه شهدای این راه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا