اجتماعی

ارائه تسهیلات به املاک واقع در طرح پهنه رودکی

رئیس کمیسیون برنامه ریزی شهری شورای شهر تهران گفت: 84 قطعه ملک واقع در منطقه رودکی معتبر شناخته شده است.

به گزارش باراناخبر ، محمد سالاری وی گفت: با توجه به ایجاد محدودیت ارتفاعی برای املاک واقع در پروژه منطقه رودکی ، از مشاور خواستیم بسته های تشویقی را در نوع عملیات برای صاحبان املاک در نظر بگیرد تا آنها را برای مالکان در اختیار داشته باشد. از این خصوصیات به ریال “.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص دیدار خود با مدیرعامل شرکت توسعه فضایی فرهنگی و مشاور شهرسازی پهنه رودکی در شهرداری منطقه 11 گفت: توسعه شهری محدود به توسعه فیزیکی از جمله جنبه های فنی و عمرانی و زیرساخت های شهری. جریان زندگی و زندگی مدنی و در نتیجه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بحث برانگیز است. امروز شهرهای بزرگ جهان جذاب ترین ویترین های توسعه فرهنگی خود را به نمایش می گذارند.

وی ادامه داد: منطقه 11 تهران به دلیل سابقه و اهمیت تاریخی و فرهنگی یکی از مهمترین مراکز توسعه اشیا cultural فرهنگی و هنری تهران در مقیاس شهری و پیرامونی است. در همین راستا ، طرح ساماندهی منطقه رودکی به منظور ارتقا values ​​ارزش ها و ظرفیت های آن به عنوان یک پروژه کلیدی پیشنهاد شده و اقدامات در حال پیگیری و اقدامات در حال انجام است.

سالاری افزود: یکی از پیوست های طرح جامع تهران در سال 86 ایجاد منطقه فرهنگی و هنری رودکی است که در دوره های قبلی مدیریت شهری مورد غفلت قرار گرفته بود. در این دوره ، مدیریت شهری برای تهیه برنامه محلی برای این منطقه در دستور کار خود تصمیم گرفت و اکنون در آستانه تصمیم گیری در کمیسیون ماده 5 است.

وی تصریح کرد: ساماندهی و به روزرسانی ظرفیت های منطقه رودکی از طریق طرح شناسایی منطقه نیاز فرهنگی و هنری همه شهروندان را در زمینه هنرهای نمایشی و موسیقی در مقیاس شهری ، ملی و بین المللی برآورده می کند. از آنجا که منطقه رودکی از نظر زندگی اجتماعی یکی از مناطق و محله های نسبتاً خوب برای زندگی ساکنان است ، یکی از اهداف اساسی در طرح شناسایی این منطقه “حفظ ماهیت و ساختار مسکن” است.

وی ادامه داد: مساحت رودکی رودکی حدود 32 هکتار و حدود 400 قطعه زمین دارد که از این تعداد حدود 84 قطعه دارای ارزش تاریخی هستند و این بناهای ارزشمند باید گواهی ساختمان را تهیه کنند. همچنین مشخص شده است که حدود 75٪ از ساختمانهای این منطقه در طرح نهایی ارائه شده به کمیسیون ماده 5 ، با متوسط ​​سطح مسکونی 65٪ ، با اندازه کف 6.3 طبقه و همچنین حدود 100 پلاک ممکن است تخریب شود با قوانین جدید تجدید شد. دارند

سالاری با اشاره به محدودیت ارتفاع در این منطقه نسبت به سایر محله ها اظهار داشت: با توجه به محدودیت ایجاد شده برای املاک واقع در این پروژه ، از مشاور خواستیم بسته های تشویقی را در نوع کاربری صاحبان ملک در نظر بگیرد ، به روشی که برای صاحبان این املاک ریالی در نظر گرفته ایم.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر ، وی در پایان گفت: اطمینان داریم با تصویب این طرح در کمیسیون ماده 5 با در نظر گرفتن مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه ، شاهد ایجاد یکی از مناطق خواهیم بود. فعال ترین بعنوان یکی از مارک ها “. ما با یک نگاه هنری و موسیقی پایتخت خواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا