عمومی

ادعای رییس اسبق پلیس راه درباره اتوبوس‌های ایرانی

رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادعا می کند برخی از شرکت های اتوبوسرانی ایران به دلیل پایین بودن قیمت از پروفیل های ساختمانی استفاده می کنند.

به گزارش باراناخبر و به نقل از رویداد 24 ، در پی نقص فنی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در نقده که تعدادی از خبرنگاران را حمل می کرد ، دو نفر کشته و 21 نفر دیگر زخمی شدند. در همین حال ، کمتر از 24 ساعت بعد ، در یک حادثه دیگر در استان یزد ، 5 نفر به علت نقص فنی یک اتوبوس دیگر کشته و 28 نفر زخمی شدند.

رویداد 24 ادامه داد: “چرخ های مرگ” چند سال پیش پس از برخورد دو اتوبوس اسکانیا در محور تهران قم و آتش سوزی های سریالی آنها باعث کشته شدن صدها نفر از هموطنان در اتوبوس های اسکانیا شد. اتوبوس هایی که به دنبال انتقاد از ایمنی و استانداردهای آن زمان ، سفیر وقت سوئد در ایران را به کارخانه جغدها ، سازنده اتوبوس اسکانیا بردند. پس از این بازدید ، سفیر سوئد ادعا کرد که اتوبوس های اسکانیا ساخت ایران از استانداردهای اسکانیا سوئد منحرف شده اند.

عامری مدیر وقت اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور گفت: “رانندگان خودرو ادعا کردند که از پروفیل های ساختمانی به جای پروفیل های صنعتی در ساخت کابین های اتوبوس اسکانیا استفاده شده است.”

با گذشت بیش از هشت سال از این گفتگوها ، اتوبوس های اسکانیا و نقص فنی آنها هنوز در جاده های کشور زنده هستند. در کمتر از 24 ساعت ، دو نفر در دو حادثه واژگونی کشته و 49 نفر زخمی شدند که به گفته پلیس ، مربوط به نقص فنی در اتوبوس ها بود. حوادثی که طی دو سال گذشته به دنبال بیماری همه گیر کرونا و کاهش علاقه عمومی به استفاده از اتوبوس و ممنوعیت سفر کاهش یافته است ، اما این روند متناسب با ترافیک همچنان ادامه دارد.

برخی از شرکت های ایرانی از پروفیل های ساختمانی استفاده می کنند

سرهنگ سید هادی هاشمی ، رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ، در مورد حوادث اتوبوس و جراحات آنها به رویداد 24 گفت: “محلی برای مشخصات صنعتی وجود دارد که دلیل آن هم اختلاف قیمت زیاد این دو نمایه است.”

وی با اشاره به اینکه پاکسازی کنار جاده می تواند در کاهش شدت خسارات جانی و مالی مثر باشد ، افزود: در دنیا پاکسازی کنار جاده ها از سنگ و آوار پاک می شود و نهرها و کانال ها پوشانده می شوند و به اصطلاح “منطقه امن” ایجاد می شود to “اگر وسایل نقلیه به هر دلیلی از جاده خارج شوند ، با کمترین خسارت جانی و مالی روبرو خواهند شد”.

به گفته هاشمی ، ایجاد “منطقه بدون خطر” به فناوری نیاز ندارد و تنها با تجهیزات راه سازی موجود در دفاتر راه سازی می توان این کار را انجام داد.

طبق قانون ، پلیس باید سهم بخشهای مختلف را در سهل انگاری حادثه تعیین کرده و به دادگستری اطلاع دهد. در این بین ، باید منتظر ماند و دید که مرگ ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی ، دو روزنامه نگار جوان و مجروحیت بیش از 19 خبرنگار رسانه ای در کشور می تواند مسئولان مربوطه و رسانه ها را از ایمنی ناوگان آگاه کند. حمل و نقل عمومی و اتوبوس های تولیدی و مقابله با مقصر. این یک تصادف یا یک لابی باشد ، تقصیر ضعیف ترین قسمت ناوگان حمل و نقل کشور است که راننده این ارابه های مرگ است و این حادثه فقط با پیام تسلیت مقامات پایان می یابد.

موضوع ، با روشن شدن ابعاد آن ، ممکن است این بار با حساسیت و درگیری همه رسانه ها ، در جلوگیری و نجات جان بسیاری از شهروندان که می خواهند از ناوگان اتوبوسرانی کشور برای رسیدن به “یک مرگ کمتر” استفاده کنند ، موثر باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا