اجتماعی

اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیاردی به روستاییان تا پایان سال

معاون سرمایه گذاری معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امسال مطابق تبصره 16 قانون بودجه امسال 500 میلیارد دلار قرض الحسنه به 4 درصد از روستاییان نیازمند اختصاص می یابد که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند.

به گزارش باراناخبر ، رزمجو در نشست خبری که به مناسبت روز روستا برگزار شد ، به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود 13 هزار میلیارد دلار تسهیلات پرداخت شده است ، 10 ٪ در کشاورزی و منابع طبیعی چهار درصد در صنایع دستی ، شش درصد در جهانگردی ، 10 درصد در خدمات و فناوری اطلاعات و چهار درصد در سرمایه در گردش بوده است. ما در تلاش هستیم فاز پنجم پرداخت این تسهیلات را با کمک چهار بانک عامل اجرا کنیم.

وی افزود: امسال طبق تبصره 16 قانون بودجه امسال ، تسهیلات 500 میلیارد دلاری قرض الحسنه ، چهار درصد به روستاییان اختصاص می یابد. پیش از این سقف این موسسه 10 میلیون دلار بود که اخیراً به 30 میلیون دلار افزایش یافته است. این تسهیلات در قالب مشاغل کوچک پرداخت می شود که توسط پنج بانک کشاورزی ، ملی ، صادراتی ، ملت و رفاه پرداخت می شود. این وام به دهیاران و افراد نیازمندی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و توسط روستاها شناسایی نمی شوند ، بازپرداخت می شود.

به گزارش باراناخبر ، کاوه معراجی معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاون توسعه روستایی وزیر کشور در بخشی دیگر از این نشست گفت: “شورای عالی عشایر و توسعه روستایی به منظور توجه به دستگاه های مختلف در زمینه اجرای وظایف خود را در مناطق روستایی Beinshtë تشکیل ، تشکیل آن ، مسائل مختلف در مناطق روستایی می تواند به خوبی هماهنگ شده است.

وی گفت: در سالهای اخیر تأمین منابع در مناطق روستایی با حداکثر توان توسط دولت پیگیری می شود اما مهمترین مسئله نظارت صحیح بر استفاده صحیح از منابع است ، در این راستا از سال 1500 سیستم نظارت جامع ایجاد شده است افراد مهندس عمران این بازرسی ها را انجام می دهد و گزارش های ارسالی در اختیار معاون اول رئیس جمهور قرار می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا