عمومی

اختتامیه جشنواره ملی حماسه گویان تلویزیونی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای شاهفان ، فرزان معظم دبیر جشنواره ملی حماسه گویان از اختتامیه جشنواره و پخش آن از شبکه افق خبر داد. مطلع وی گفت: محدودیت های مربوط به کرونا و مخاطبان بیشتر این جشنواره باعث شد که حوزه هنری اصفهان مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی حماسه را به صورت مجازی برگزار کند.

وی در ادامه به ارسال بیش از هشتصد اثر به دبیرخانه این جشنواره در حوزه هنری استان اصفهان در دو بخش بزرگسالان و دانش آموزان اشاره کرد: اولین دوره جشنواره ملی “حماسه گویان” به منظور جمع شدن آوردن و انتشار خاطرات منتشر نشده مردم و شهدا از دوران دفاع و شهادت اتفاق افتاده است.

معظم افزود: اکنون این جشنواره در اولین دوره با برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام 9 اثر برگزیده در بخش دانشجویی ، 3 اثر برگزیده و 5 اثر افتخاری در بخش بزرگسالان و دو نیز عروسی دو جنگ دائمی کار خود را به پایان می رساند چهره های داستانی ، از جمله حاج قاسم صادقی ، یکی از راویان برجسته در این زمینه ، و حاج علی شاه نظری ، یکی از شهدا ، راویان و جانبازان آزاده ای که از آنها دفاع می کرد.

وی همکاری مشترک حوزه هنری اصفهان و شبکه افق در پخش تلویزیونی اختتامیه جشنواره را برای مشاهده بهتر این جشنواره موثر دانست و به ویژه از سلیم غفوری مدیر این شبکه تشکر کرد و افزود: این مراسم به دلیل تعداد گسترده ای از شرکت کنندگان و ابعاد ملی 17 روز پنجشنبه ، 26 ژوئن 1400 ، از شبکه افق پخش می شود.

معظم با ابراز امیدواری برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در زمینه هنر اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفاظت از سلامتی هموطنان ، ما به طور جمعی از این کار بهره مند شدیم.

دبیر اولین جشنواره ملی حماسه در گویان خاطرنشان کرد: این جشنواره از سراسر کشور شرکت کننده داشت و دانشجویان زیادی منتظر بسته شدن جشنواره و اعلام نتایج هستند. تشویق آنها به مطالعه كتابها و آثار تألیف شده در زمینه دفاع مقدس ، قسمت دانشجویی این جشنواره است. در مجموع 383 اثر از دانشجویان در این جشنواره ارائه شد که در آن دانش آموزان به عنوان نسل جدیدی از راویان دفاع مقدس قادر به مطالعه منابع مختلف و بیان خاطرات بودند.

شایان ذکر است که جشنواره ملی حماسه گویان فراخوان خود را در ژوئیه 1999 منتشر کرد و محاکمه این جشنواره در بهار 1400 پایان یافت.

دکمه بازگشت به بالا