علمی و پزشکی

احتمال تایید یک دارو برای کاهش پیشرفت آلزایمر در مراحل اولیه

اولین دارویی که ادعا می شود باعث فراموشی بیماران آلزایمر می شود در صورت تأیید آژانس های بهداشتی ایالات متحده تا سال 2022 از طریق سرویس بهداشت ملی انگلستان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش باراناخبر ، بیوزن می گوید داروی این شرکت به نام “Adocanumbe” ، در صورت تأیید تا ماه آینده (ژوئن) ، اولین دارویی است كه “از دست دادن حافظه بالینی” بیماران را در مراحل اولیه بیماری آلزایمر كاهش می دهد.

این امید در بیمارانی که در مراحل اولیه شایعترین نوع زوال عقل هستند ، ایجاد می کند.

این دارو که می تواند کشفی بی سابقه و اولین داروی جدید آلزایمر در نزدیک به دو دهه باشد ، بیماری را درمان یا معکوس نمی کند ، اما محققان امیدوارند که بتواند آن را کمی کند کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده تصمیم خود را در مورد تایید یا انکار دارو در 7 ژوئن اعلام خواهد کرد.

طبق گزارش دیلی میرور ، در صورت تأیید این سازمان ، این دارو تا پاییز سال جاری (2021) در انگلیس مجوز خواهد گرفت و تا سال آینده از طریق سرویس بهداشت ملی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

زوال عقل باعث کاهش مداوم عملکرد مغز می شود که می تواند بر حافظه ، سرعت فکر ، گفتار ، خلق و خو و حرکت بدن تأثیر بگذارد.

به گفته ایندیپندنت ، آدوکانومب یک شرکت بیوژنیک مستقر در ماساچوست است که به پاکسازی مغز از بسته های مضر پروتئینی به نام بتا آمیلوئید کمک می کند.

محققان سال گذشته (2020) آزمایشات بالینی این دارو را متوقف کردند زیرا فکر می کردند این دارو بی اثر است. اما بیوژن بعداً گفت كه او در تجزیه و تحلیل نتایج اولیه “اشتباه” كرده است و اطلاعات بعدی نشان داد كه دوزهای بالاتر دارو مفید و م effectiveثر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا