عمومی

اتوماسیون بازاریابی در CRM چیست و چه کاربردی دارد؟

وقتی مشتریان بالقوه با شما تماس می گیرند، خواه از وب سایت یا ایمیل و یا ثبت نام وبینار، متوجه یک مورد می شوید: چیزی که آن ها نیاز دارند و شما آن را دارید؟

برای ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل این تعاملات، مهم است که آنها را بشناسید و هوشمندانه تر کالا یا محصول خود را به آنها را بفروشید. فناوری اتوماسیون بازاریابی شما باید به شما در انجام چنین کاری کمک کند، به طور خلاصه، فناوری پشتیبانی شما باید از این نظر که با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید، معنی دار باشد.

در بازاریابی، اتوماسیون بازاریابی همراه با CRM کار می کند. اتوماسیون بازاریابی با اتوماسیون فرآیندهای بازاریابی در یک محیط دیجیتالی راه حل هایی را برای افزایش فروش یا تسهیل فروش فراهم می کند.

شما می توانید بسیاری از مفاهیم مانند ارسال ایمیل های انبوه، ایجاد گردش کار، مدیریت وظایف، مدیریت کمپین از طریق ایمیل خودکار و اتوماسیون بازاریابی را پیاده سازی کنید.  همانند اتوماسیون بازاریابی راه حل های دارای ویژگی های تبلیغات هوشمند مشتری را به محض دریافت اطلاعات شخصی و یادگیری اینکه ممکن است به چه محصولی علاقه مند شوند، شناسایی می کنند.

به لطف اتوماسیون بازاریابی در سیستم، ما می توانیم در یک دوره فروش خاص مخاطبین را ترسیم کنیم، یک لیست تماس جداگانه ایجاد کنیم و به طور خودکار برای این افراد ایمیل ارسال کنیم. به عنوان مثال، فرض کنید شما می خواهید نامه ویژه ای برای ۲۰۰ نفر مختلف ارسال کنید. با سیستم اتوماسیون برخی از سیستم های CRM امکان ارسال همزمان ایمیل به ۲۰۰ نفر وجود دارد.

اگر شما یک کارآفرین هستید که سعی در فروش آنلاین دارید، باید اطلاعات زیادی در دسترس داشته باشید. راه حل های اتوماسیون بازاریابی می توانند این اطلاعات را معنی کنند. توانایی بدست آوردن اطلاعات از منابع مختلف داده را دارد.

با تفسیر این اطلاعات مطابق الگوریتم های اتوماتیک، می توانید درمورد ارزشی که شخص یا شرکت به شما می دهد پیش بینی کنید. با استفاده از اطلاعات جمعیتی، آنها می توانند به شما نشان دهند که چقدر بازدید کرده اند، چقدر می خواهند بخرند و پیشنهادات معناداری برای تبلیغات به شما می دهند.

اتوماسیون بازاریابی و CRM فرصت های جدیدی ایجاد می کند. پس از ارسال کمپین ها، می توانید عملکرد کمپین را بسنجید و پیشنهادات خود را در رابطه با این کمپین ها از برنامه دریافت کنید.

هرچه مشتری خود را بهتر بشناسید، ارائه محصول و خدمات شما به صورت شخصی تری امکان پذیر است. برای انجام این کار، شما باید اطلاعات را ذخیره کرده و رسانه های اجتماعی را یکپارچه کنید.

به لطف امکان یکپارچه سازی، شما می توانید تمام اطلاعات را از تولد یک شخص تا سلیقه او به دست آورید. در نتیجه اطلاعاتی که از ادغام دریافت می کنید، می توانید می توانید فروش را افزایش دهید.

ارزیابی سرنخ روشی برای ارزیابی فرصت در CRM از دو منظر است:

اول، کامل بودن مشخصات (داده های باز)،

دوم، با واکنش ادمین به ارتباطات (اطلاعات محرمانه)

نکات برجسته به ارزیابی فرصت های فروش کمک می کند.

امتیازدهی آشکار: معیارهای امتیاز دهی سرنخ، اطلاعات مربوط به مشخصات سرنخ. به عنوان مثال:

  • موقعیت در شرکت
  • صنعت شرکت
  • تعداد کارکنان
  • فروش سالانه پیش بینی شده و غیره

امتیازدهی مجازی : اندازه گیری میزان علاقه

چند بار اسناد را بارگذاری می کنید، به ایمیل ها پاسخ می دهید، در رویدادها شرکت می کنید یا از وب سایت خود بازدید می کنید. برای فعالیتهای مربوطه نمرات مختلفی داده می شود که به آنها افزوده می شود و در نتیجه رقم اصلی فعالیتهای مدیر به دست می آید.

عملکرد برچسب زدن: برش مشتری / سرنخ / قطعه

برچسب زدن ساده مانند قرار دادن یادآوری برای موقعیت های مختلف است. به عبارت دیگر، اگر می خواهید چیزی را در گروه های مختلف دسته بندی کنید، می توانید از برچسب های مختلف برای ایجاد تمایز بین آنها استفاده کنید. ابزارهای CRM به شما امکان می دهد با یک گزینه انتخاب آسان برای تهیه گزارش و فیلتر کردن، با انعطاف پذیری از مشتری ها، معاملات، چشم اندازها، تیکت ها، کمپین ها یا مخاطبین پشتیبانی کنید. بیایید نگاهی دقیق تر به مزایای قابلیت برچسب گذاری راه حل CRM بیندازیم:

برچسب گذاری در CRM به شما امکان می دهد:

  • یک استراتژی موفق ایجاد کنید.
  • تجربه کاربر را بهبود می بخشد.
  • محتوای شخصی ارائه دهید.

برچسب گذاری به شما امکان می دهد تمام سیستم های بازاریابی را یکپارچه کنید، زیرا در صورت استفاده صحیح، می توانید تمام اطلاعات خاص را فقط با کلیک یک برچسب خاص فیلتر کنید. برچسب گذاری CRM روند بازاریابی را ساده می کند، سرانجام، برچسب گذاری برای دستیابی به یکپارچه سازی داده ها بسیار مفید است.

مدیریت کمپین

عملیات مدیریت کمپین با یک پایگاه داده روی صفحه ارائه می شود. هدف کلی یک کمپین شناسایی و مدیریت کمپین ها توسط تبلیغات کمپین بر اساس فعالیت انتخاب شده و حمایت از مدیریت درآمد کمپین است. به طور کلی، وظایف مدیریت کمپین در زیر نشان داده شده است:

  • مدیریت الگوهای عملکرد و فعالیت (حذف، افزودن، لیست کردن، به روزرسانی)
  • مدیریت ویژگی های کمپین (حذف، افزودن، لیست، به روزرسانی)
  • مدیریت لیست ها و پیشنهادهای محصول در کمپین (حذف، افزودن، لیست کردن)
  • راهنمای بازدیدکنندگان کمپین (حذف، افزودن، لیست)
  • مدیریت لیست بازاریابی (درج پرونده، جستجو، حذف، افزودن)
  • مدیریت تبلیغات کمپین (حذف، افزودن، لیست کردن، به روزرسانی)
  • روند آزمایش کمپین را مدیریت کنید
  • مدیریت دوره تأیید کمپین (استخدام، پذیرش)

این ماژول امکان مدیریت کمپین ها را در یک ابزار یکپارچه فراهم می کند. به طور کلی، ممکن است مراحل مربوط به ابزار CRM و فعالیت های مربوط به این مراحل وجود داشته باشد. می توان الگوهای فعالیت ایجاد کرد، فعالیت های کمپین را شناسایی کرد و تاریخ ها را ردیابی کرد.

ماژول در مرحله برنامه ریزی کمپین اطلاعات زیر را ارائه می دهد:

  • بودجه کمپین
  • هزینه کمپین
  • هزینه های کمپین
  • اسناد کمپین
  • هدف (عددی) این کمپین

این ماژول به شما امکان می دهد انواع کمپین های مرتبط را ایجاد کنید.

انواع کمپین:

  • نگهداری از مشتری
  • جذب مشتری
  • بیش فروشی
  • رویگردانی مشتری و….

این پیشنهاد را می توان به عنوان یک بسته تعریف کرد و برای تبلیغات انتخاباتی ساده است. تخفیف ها و بدهی ها براساس پیشنهادات مدیریت می شوند. این ماژول به شما امکان می دهد کمپین ها را برای کانال ها شناسایی کنید و کمپین های آزمایشی تنظیم کنید.

این کمپین را می توان در بخش بازار اعلام کرد تا مشخص شود. هشدارها را می توان برای مشتریان و چشم اندازها اعمال کرد و از طریق ایمیل، پیام کوتاه، روش ها انجام می شود. مشتریان بالفعل و بالقوه می توانند به تبلیغات برگردند و مدیریت درآمد کمپین ارائه می شود.

  • این ماژول گزارشی از درآمد تبلیغات انتخاباتی را ارائه می دهد.
  • کمپین مدولار تعریف پارامترهای KPI را ارائه می دهد.
  • ماژول از دریافت گزارش های کمپین اطمینان حاصل می کند.
  • کمپین ها از یک مرحله آزمایش A / B عبور می کنند.

نیاز اساسی برای ابزار مدیریت کمپین CRM

یک کمپین باید به انواع مختلف کمپین اختصاص یابد. کد کمپین باید توسط سیستم ایجاد شود. کمپین ها را می توان به عنوان تست علامت گذاری کرد. تمام اطلاعات کمپین باید به روشی برنامه ریزی شده به روز شود. تغییرات کمپین یادداشت خواهد شد. تعاریف تخفیف و تعهد در مدیریت محصول و پیشنهاد ارائه می شود. هیچ تخفیف یا تعهدی اضافی برای کمپین ها داده نمی شود.

عملیات تعریف کمپین فقط باید توسط کاربران خاصی انجام شود و کمپین های خاص باید مرحله تأیید را پشت سر بگذارند. لیست های بازاریابی باید برای مشتریان یا افراد احتمالی ایجاد شود. تبلیغات کمپین را می توان از طریق ایمیل، پیام کوتاه، تلفن و .. ارسال کرد. برای هشدارها باید الگوها ایجاد شوند.

ادغام تجارت الکترونیکی

شرکت ها و وب سایت های تجارت الکترونیکی سازمانی اطلاعات مهم را به عنوان یک فرهنگ طلایی جمع آوری می کنند. این استخراج فقط با سیستم های CRM ماهر است و از طریق یکپارچه سازی تجارت الکترونیکی اختصاصی قابل دسترسی و استفاده مثبت است.

تجارت الکترونیکی یک منطقه عظیم از رقابت است. بنابراین، وب سایت های تجارت الکترونیکی شرکت های بزرگ به منظور داده های واقعی به جستجوی داده های زمان واقعی و افزایش بهره وری می پردازند. رویکرد واکنشی به سرعت با شرایط احتمالی قابل پیش بینی که از طریق یکپارچه سازی سیستم وجود دارد، فرسوده می شود. ادغام تجارت الکترونیکی مزایای اساسی CRM را در زمینه های زیر فراهم می کند

  • افزایش عملکرد در بین کارمندان
  • بازاریابی فردی
  • یک فرصت عالی برای فروش یا فروش متقابل
  • یک فرصت عالی برای موفقیت برای یک کمپین بازاریابی خاص
  • تمام اطلاعات جمعیتی و اطلاعات خرید با هم جمع می شوند و خصوصیات بازاریابی منحصر به فردی می دهند.
دکمه بازگشت به بالا