اقتصادی

آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است

رئیس کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توافقات خوبی با کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه برای تقویت دیپلماسی انرژی انجام شده است و اکنون آرزوی دیرینه پالایشگاه فراساحلی محقق می شود.

به گزارش باراناخبر، فریدون حسنوند در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز (سه شنبه 24 خرداد) کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت، اظهار کرد: دیپلماسی انرژی یکی از مهمترین اولویت ها از ابتدای تاریخ بوده است. 11. مجلس و دولت سیزدهم. علاوه بر رئیس جمهور، رئیس و اعضای کمیته انرژی نیز به این موضوع توجه ویژه داشتند. خوشبختانه با وجود تحریم های آمریکا و تشدید اقدامات خصمانه علیه کشورمان، دیپلماسی انرژی ما در آسیای مرکزی، روسیه، خلیج فارس، شرق و غرب به خوبی پیش می رود و تاکنون معاملات و توافقات بسیار خوبی منعقد شده است.

وی افزود: گام بعدی در حوزه دیپلماسی انرژی در رابطه با آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت خانه آمریکا برداشته شده است که در آن معاملات خوبی با ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه انجام شده و اکنون آرزوی دیرینه است. از دریای باز . . پالایشگاه در حال تبدیل شدن به واقعیت است. نگاه دیگر به اروپا و شرق آسیا است. ارتباط با این کشورها از اهداف بعدی وزارت نفت و کمیسیون انرژی است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد پالایشگاه فراساحلی، افزایش تولید و فروش نفت با وجود تشدید تحریم ها و صادرات خدمات فنی و مهندسی از جمله اهداف ایران در ایجاد این پالایشگاه ها است. روابط البته وضعیت نفت ایران شرایط کافی و لازم برای تبدیل شدن به محور مبادلات نفت و گاز در منطقه را دارد و جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان قطبی در دنیای انرژی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا