فرهنگ و هنر

نگاهداری: همراه سازی مردم در تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس کوزوو در نشست مشترک مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مسئولان مرکز پژوهش های مجلس بر لزوم همراهی با مردم تاکید کرد. در انجام وظیفه امر به معروف.

به گزارش باراناخبر، بابک نگهداری در نشست مشترک مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر را از جمله وظایف باقیمانده در کشور عنوان کرد و گفت: تلاش های متعددی انجام شده است. در این زمینه صورت گرفته است، اما شرایط به گونه ای پیش رفته است که به نتیجه مطلوب و مورد انتظار در نظام اسلامی نرسیده ایم و هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس با تمام ظرفیت ها آماده همکاری و کمک برای انجام امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: در هر دو حوزه سازمانی و اجتماعی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است. آنچه خوب است قابل پیگیری است. در زمینه تشکیلات در پژوهشگاه مجلس سوگند یاد شد و در مراسمی که در 12 بهمن ماه توسط علمای مرکز برگزار شد این سوگندنامه قرائت شد که نمونه ای از حرکت به سوی معروف است. .

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: در بعد اجتماعی نیز مرکز گزارش هایی در این زمینه منتشر کرده و گزارش هایی را نیز منتشر می کند.

نگهبان سپس به بیان الزامات انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: انجام این فریضه مستلزم همراهی مردم است. بنابراین برای دریافت این حمایت ها باید اولویت بندی شود تا حمایت هر چه بیشتر از سوی مردم تامین شود.

وی افزود: در واقع باید موضوعاتی را که مردم بیشتر با آن درگیر هستند اولویت بندی کنیم. پیشنهاد من تمرکز بر حوزه فقر، فساد و تبعیض ستاد معروف است.

نگهداری با تاکید بر اینکه برای انجام وظیفه مشاهیر باید از ابزارهای مختلف حکمرانی استفاده کنیم، گفت: مرکز پژوهش های مجلس بیش از آن که یک پژوهشگاه باشد و پژوهش های بنیادی انجام می دهد، مرکز سیاست های پژوهشی است که واسطه بین نهادها است. و نهادهای قانونگذار و سیاستگذار. پس در این حوزه نیز می توانیم به ستاد معروف کمک کنیم.

خلأهای قانونی در تحقق فصل هشتم قانون اساسی داریم

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز با اشاره به خلأهای قانونی در امر امر به معروف و نهی از منکر گفت: مرکز پژوهش های مجلس می تواند در این زمینه کمک کند. به سراغ افراد مشهور بیایید و جاهای خالی را پر کنید.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس یکی از سالم ترین نهادهای کشور است، افزود: در حوزه پژوهش باید در چند سطح کار جدی انجام شود. یکی از سطوح کمک به ستاد سلبریتی ها در زمینه تدوین قوانین جدید یا تغییر قوانین قدیمی است. انجام تحقیقات و انتشار گزارش در این زمینه نیز می تواند از دیگر فعالیت های مرکز باشد.

در پایان این جلسه علی فرهادی به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر و علی فرهادی به عنوان جانشین این شورا انتخاب شدند.

همچنین مهدی رحیمی به عنوان دبیر و احسان تقدسی، سید حسین حسینی، حسن عبدالله زاده، حجت الاسلام شاهینی، محمدعلی صدر عضدی و عابدین جلیلی به عنوان اعضای مرکز پژوهش های مجلس منصوب شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا