نوجوانان هنرمند زیبایی‌های تئاتر را به تصویر کشیدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در این دوره با حضور گروه‌های مختلف نمایشی از استان‌های مختلف کشور اجرا شد.

جمعه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ شهر گردشگری مریوان در کنار «دریاچه زریوار» نگین غرب ایران، پذیرای اجرای آثار نمایشی از گروه‌های هنری استان‌های شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره بود و در مجموع ۲۶ اثر در مناطق مختلف مریوان در این شهر اجرا شد.

حضور هنرمندان نوجوان عرصه تئاتر در آثار نمایشی این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیش از سایر دوره‌ها نمود یافته بود و این بار دختران نوجوان با خلق آثار هنری زیبایی‌های این هنر نمایشی را در مریوان به تصویر کشیدند.

دو اثر نمایشی در بخش دگرگونه‌های اجرایی، یک اثر در بخش مهمان، سه اثر در بخش آیینی سنتی، ۱۰ اثر در بخش آزاد، سه اثر در بخش کودک، چهار اثر در بخش ویژه با موضوع ایثار و شهادت، دو اثر در بخش بین‌الملل و یک اثر در بخش فراگیر (معلولان) اجرا شد.

از آثار یاد شده هفت اثر در زریوار مریوان اجرا شد و مابقی اجراها در پارک شانو، پارک ملت، استادیوم، میدان امام حسین، فرهنگسرای مریوان و شهر سروآباد برگزار شد.

مسایلی زنان جنگ، عاشقانه‌های زیرخاکی، استریت تئاتر مید این فلیپین، خانه، بی‌وقتی، بدون نوقف، دنیای وارونه ۵۶، ارسوواچینی، به نظر شما چیکار کنم؟ روز تولد من، کوچه در کوچه، نقطه سر خط و جولا از جمله اجراهای چهارمین روز از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بود.

اختتامیه این جشنواره قرار است فردا شنبه ۲۹ مهرماه در میدان امام حسین (ع) سالن شهید سلیمانی برگزار شود.

این دوره از جشنواره، سه شنبه ۲۵ مهرماه، در نخستین روز خود با اجرای کارناوال و اجرای چند نمایش خیابانی با حضور مسئولان در پارک شانو مریوان کار خود را آغاز کرد.

دکمه بازگشت به بالا