برگزاری اردوهای راهیان نور ترکیبی و مجازی در دستور کار آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» مهم ترین راهبرد ما و «اردوهای راهیان نور» مهم ترین بستر توسعه این فرهنگ است.

به گزارش باراناخبر، علیرضا کاظمی در نشست اردوهای راهیان نور که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: هیچ فعالیتی در فضای مجازی جایگزین فعالیت های حضوری نمی شود و تجربه عینی بسیار بالاتر از فضای مجازی است. “

وی افزود: دانش آموزان باید صحنه های نبرد را از نزدیک ببینند تا فضای جبهه و جنگ را درک کنند.

کاظمی گفت: کرونا با وجود مشکلاتی که دارد دستاوردهایی داشته است، بیشتر یک احتمال است تا تهدید و شاهد هستیم که فضای جهانی نیز در شرایط کرونری به سمت آموزش مجازی پیش می رود.

وی با اشاره به بخشی از فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درباره اهمیت فضای مجازی گفت: حواس تان باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سال گذشته در اردوهای برگزار شده در فضای مجازی ده ها هزار محتوای ارزشمند از استان ها تولید شد و خانواده های زیادی از مطالب ارائه شده در فضای مجازی بازدید کردند.

وی افزود: دستورالعمل اردوها باید شفاف و شفاف باشد تا استان ها تصمیمات خوبی بگیرند.

کاظمی ادامه داد: ظرفیت اردوهای شمیم ​​نور نیز بسیار گسترده است که باید بیش از گذشته از آن بهره مند شویم چرا که هزینه این اردوها بسیار ناچیز است و تاثیر آموزشی خوبی در تقویت غرور ملی در نوجوانان و کودکان دارد. . “

وی گفت: رعایت نکات بهداشتی در برگزاری اردوها موضوع مهم و مهمی است و باید به این موضوع توجه زیادی شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی دو ساله اردوهای راهیان نور گفت: تلاش برای حفظ اردوها از ویژگی های انقلابی بودن است، لذا دست اندرکاران اردوها تسلیم الطاف الهی هستند. . سلامت دانش‌آموزان در اولویت است».

وی بر صرفه جویی در هزینه ها در زمان برگزاری اردوهای راهیان نور تاکید کرد و گفت: نگهداری از هر کمپ راهیان نور باید با هماهنگی کامل مرکز کنترل قرارگاه انجام شود و قبل از نگهداری مجوزهای لازم گرفته شود. به دست آمده.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی بر لزوم برگزاری اردوها در استان ها تاکید کرد و اذعان داشت: در اردوهای تلفیقی باید برنامه ها به گونه ای تنظیم شود که سایر دانش آموزان بتوانند روند اردو را به صورت زنده دنبال کنند. در شبکه شاد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر اولویت برگزاری اردوهای استان های محروم تاکید کرد و گفت: در نزدیک شدن به اردوهای راهیان نور اصل بر نگهداری شخصی است اما اردوهای ترکیبی و مجازی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی راه اندازی اردوهای راهیان نور را نوعی اتلاف صلاحیت ها برای مردم عنوان کرد و تاکید کرد: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین راهبرد ما و اردوهای راهیان نور مهمترین بستر است. برای توسعه این فرهنگ

کاظمی افزود: بررسی خاطرات شهدا و بازطراحی مطالب مرتبط در کتب درسی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اردوهای «شمیم نور» را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این اردوها دانش آموزان مقطع ابتدایی مخاطبان ما هستند که تاثیرگذاری آنها در این سن بسیار بیشتر است. این نوع کمپ داخل شهر، یک روزه و رایگان می باشد. بازدید از موزه های حراست، بازدید از کارخانه ها و … از جمله برنامه های اردوهای شمیم ​​نور است که در راستای تقویت غرور ملی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا