اجتماعی

اخذ مجوز جذب ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی کشور

باراناخبر / مرکزی رئیس سازمان آموزش اورژانس کشور گفت: 12 هزار نیروی انسانی در مجموعه آموزش کشور کمبود دارند و مجوز لازم برای پس گرفتن این نیروها گرفته شده است.

سید جواد حسینی روز چهارشنبه 8 بهمن ماه در جلسه ویژه شورای معاونین آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: در سال 1998 میزان وام آموزش فوق العاده 140 میلیارد بود که امسال به 180 میلیارد رسید و در همان سال در آن بود. ، مذاکرات با مجلس شورای اسلامی 250 میلیارد دلار به این رقم افزود.

وی افزود: به ازای هر 5000 دانش آموز ممتاز در سطح کشور ، یک مرکز یادگیری جداگانه مورد نیاز است که استان مرکزی در حال حاضر 15 مرکز دارد و طبق استاندارد 14 مرکز دیگر باید در این استان راه اندازی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تأکیدات انقلاب اسلامی بیش از هر م componentلفه دیگری در م componentلفه فرهنگی است ، اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم نظام آموزش ویژه ایجاد و گسترش عدالت آموزشی و اجتماعی است. آموزش ساده ترین راه برای تحرک اجتماعی و کاهش بی عدالتی است.

حسینی اظهار داشت: در مجموع 24 نوع مدرسه در کشور وجود دارد که خدمات آموزشی متنوعی را ارائه می دهند ، اما ما باید به سمتی برویم که همه این مدارس را به یک مدرسه و یک مدرسه تبدیل کنیم که بتواند همه دانش آموزان را تحت پوشش خود قرار دهد که این مهم است. “باید به آموزش مجهز شود.

وی با اشاره به نابرابری های دیجیتالی گفت: “این نیز یک مشکل است و در صورت عدم رفع آن می تواند شکافی ایجاد کند که به سختی می توان آن را پر کرد.” آموزش و پرورش در کرونا بهترین پاسخ را داد ، با 70٪ دانش آموزان ، معادل بیش از 10 میلیون نفر ، از این شبکه استفاده کردند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش فوق العاده کشور افزود: 30 درصد دانش آموزان معادل 3000 نفر فاقد هرگونه تجهیزات آموزشی هوشمند هستند و حدود 2 هزار نفر دسترسی کمی به این تجهیزات دارند و این می تواند به کیفیت آموزش آسیب برساند. این وضعیت ، اگر دانش آموز این وسایل را نداشته باشد ، مثل اینکه مدرسه ای وجود ندارد.

حسینی ادامه داد: در همین راستا تهیه این تجهیزات آموزشی برای این دانش آموزان به من محول شده است ، تاکنون بیش از 170 هزار تلفن همراه و تبلت تحویل داده شده و بیش از یک و نیم میلیون نفر نیز تأمین شده است.

وی اظهار داشت: استاندار استان مرکزی متعهد شد نیمی از وام خرید تجهیزات آموزشی هوشمند دانش آموزان بی بضاعت استان مرکزی را تأمین و زمین 6 مدرسه اورژانس مورد نیاز استان مرکزی را تأمین و نیمی از هزینه حمل و نقل را نیز پرداخت کند. دانش آموزان فوق العاده این استان توسط استاندار تأکید کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق برنامه ریزی اراضی 210 مدرسه اضطراری برای تأمین استاندارد فضای آموزشی در كشور لازم است كه تاكنون 130 مدرسه ساماندهی و افتتاح شده و 6 مدرسه از اینها قرار است در تأمین زمین توسط استاندار ، 6 مدرسه درخواستی استان مرکزی با تلاش خیرین و اعتبارات سازمان آموزش فوق العاده ساخته می شود. یکی از این مدارس باید در ماه آینده بررسی شود.

حسینی ادامه داد: اگرچه استان مرکزی یک سالن ورزشی برای دانش آموزان برجسته دارد اما دانش آموزان برجسته باید از نظر جسمی قدرت بیشتری نسبت به دانش آموزان عادی داشته باشند که باید در مدارس فراهم شود ، در این راستا 6 سالن ورزشی 200 متر در 6 مدرسه است. این فضای زیادی برای ایجاد دارد.

وی اظهار داشت: 2628 قلم تجهیزات آموزشی در استان برای تبدیل دانش آموزان از منابع انسانی به سرمایه انسانی به بیش از 12 میلیارد دلار وام نیاز دارد.

حسینی ادامه داد: به زودی یکی از مراکز فوق العاده استان به مرکز جامع آموزش مجازی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه جابجایی دانش آموزان فوق العاده یکی از نیازهای اساسی این دانش آموزان است اظهار داشت: نیمی از جابجایی دانش آموزان فوق العاده در استان مرکزی از آموزش و پرورش فوق العاده تأمین می شود و مابقی این هزینه به منابع درون استان نیاز دارد.

رئیس سازمان آموزش فوق العاده کشور با بیان اینکه دو مرکز برای مشکلات ویژه یادگیری و یک مرکز جامع خدمات مشاوره ای ، توان بخشی و راهنمایی برای خانواده های دانش آموزان برجسته در استان مرکزی افتتاح می شود ، گفت: ارزیابی در استان مرکزی نیز امروز افتتاح می شود .

وی افزود: تا پایان سال دو مرکز اختلالات ویژه یادگیری و یک مرکز مشاوره دیگر در استان مرکزی راه اندازی می شود.

240،000 دانش آموز در استان مرکزی

به گزارش باراناخبر ، بهرام حسین آبادی ، رئیس آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: استان مرکزی 240 هزار دانش آموز و 16 هزار پرسنل دارد که علی رغم شرایط بحرانی سیستم آموزش و پرورش ، استان مرکزی نیز مانند سایر استان ها در “به این معنا که هیچ شکافی در آموزش وجود ندارد.

86٪ دانشجویان برجسته از شبکه Happy بهره مند می شوند

رئیس اداره آموزش فوق العاده استان مرکزی نیز گفت: 1132 دانش آموز ویژه در استان مرکزی وجود دارد که 807 نفر پسر و بقیه دختر هستند و 396 نیروی انسانی در این مجموعه مشغول خدمت هستند.

محمود عسگری اظهار داشت: 11 مرکز یادگیری دولتی خاص و 4 مرکز خصوصی در استان ، یک مرکز مشاوره و راهنمایی برای خانواده های دارای کودک با نیازهای ویژه ، سالن بدن سازی ، 2 استخر آب درمانی و 6 سالن ورزشی در گروه مورد استفاده قرار دارد.

وی افزود: برای بهره مندی از شبکه شاد ، 100 درصد مدیران و مربیان و 86 درصد دانش آموزان از این فضا استفاده می کنند و 164 دانش آموز تلفن هوشمند ندارند. در همین راستا تاکنون 71 تبلت و تلفن اهدا شده است.

به گزارش باراناخبر ، با حضور رئیس آموزش فوق العاده اراک ، 2 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در مناطق 1 و 2 ، یک مرکز سنجش تخصصی ، یک مرکز توان بخشی و مشاوره جامع برای دانش آموزان با نیازهای ویژه و یک استودیوی تولید محتوا در اراک افتتاح شد. تمام شد

بودجه این پروژه ها از 50٪ منابع استانی و مابقی از سطح ملی تأمین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا