سردخانه چیست؟
تنها تفاوت بین سردخانه و انبار خشک این است که سردخانه به دلیل لوازم سردخانه ای سرد است. مشاغل زیادی در دنیا وجود دارند که محصولات قابل فساد یا حساس به دما را تولید و یا اداره می کنند. انبارهای سردخانه به آنها مکانی می دهند تا با خیال راحت آن محصولات را ذخیره کنند. اما خدمات سردخانه فقط راهی برای ذخیره محصول شما نیستند ، سردخانه یک راه خوب برای ارسال آنها نیز هست. خدمات سردخانه ای تقریباً در هر کجای زنجیره سرد، کالاهای شما را پردازش، بسته بندی و تحویل می دهد ، به این معنی که دما بطور دقیق و منظم در کل سفرثابت باقی بماند.
آیا نمی توانم فقط محصولات سردخانه ای خود را در سردخانه خود ذخیره کنم؟
اگر در ساختمان شرکت خود یک سردخانه دارید و تمام محصولات شما داخل آن قرار دارند ، می توانید، در صورت تمایل آنها را در آنجا نگه دارید. اما برای حمل کالای خود هنگام تحویل نیاز به کامیون های یخچال دار دارید. اگر تجارت شما کوچک باشد یا تازه کار را شروع کرده اید ، ممکن است بتوانید با اتاق سرد خود کنار بیایید. یک سردخانه عمومی با لوازم سردخانه مناسب زمانی وارد کسب و کار شما می شود که کسب و کار شما شروع به رشد می کند.
در بعضی از مواقع ، به محصولات بیشتری احتیاج خواهید داشت تا بتوانید در سردخانه خود جا دهید. و این یک امکان خوب است! تجارت بزرگتر به معنای مزایای بزرگتر از جمله پایگاه مشتری گسترده تر است. شما باید از سردخانه به عنوان ابزاری استفاده کنید که به شما در ادامه کار، به رشد و گسترش تجارتتان کمک کند.
در صنعت سردخانه جهان چه می گذرد؟؟
تقاضا برای سردخانه های با سقف بلندتر، ساخت سردخانه با تکنولوژی های به روز، سوآوری و( کلی خبرهای خوب)
با حضور تعداد کمی از بزرگان سردخانه در دنیا که انحصاری گسترده را در بیشتر کشورهای دنیا دارند، ادغام با کسب و کارهای دیگر و موجب می شود که سردخانه های کوچک در ساخت سردخانه نروند. اما هنوز این کسب و کار رونق دارد. به واسطه ورود کسب و کارهای کوچک نسبتا جدید به بازار از جمله تحویل غذا درب منازل و خدمات ارسال کالای درب منزل ومحل کار ، تحویل مواد غذایی آنلاین و افزایش زیاد استفاده از داروهای بیولوژیکی و تخصصی که به انبار سرد نیاز دارند ، همگی مانند پرتاب موشک عمل می کنند و رشد صنعت را تحت تاثیر قرار می دهند.
رشد صنعت انبار ذخیره سازی سرد
در سال های اخیر ، تامین فضای انبار سردخانه تازه تاسیس افزایش یافته است. تصویب بیشتر فن آوری های جدید از جمله : ncluding cascade refrigeration systems ، درب های پر سرعت ، دیوارهای کارامد در کنترل سرما و جلوگیری کننده از اتلاف انرژی و سیستم ها انبارش خودکار کالا به افزایش بهره وری و کاهش هزینه های عملیاتی کمک کرده استو
مثلا با تمهیداتی که در امریکا صورت گرفته گزارش کوتاه زیر را در یک دوره 17 ساله خواهیم دید:
از سال 2000 ، صنعت انبارهای سردخانه ایالات متحده 43 درصد ظرفیت را تجربه کرده است ، بیشتر به دلیل سرمایه گذاری در تاسیسات در مقیاس بزرگتر از 2.5 میلیون فوت مکعب از فضا. سود عملیاتی انبار سردخانه (گزارش شده است که قبل از درآمد مالیاتی تقسیم بر درآمد) در دوره پنج ساله منتهی به سال 2017 83٪ افزایش یافته است. با اعمال نرخ بهره پایین برای تامین اعتبار ساخت و سازهای جدید ، REITS و سایر سرمایه گذاران نهادی توانسته اند افزایش یابند.
سرمایه گذاری و افزایش مشارکت در صنعت. علاوه بر این ، استفاده از توافق نامه های اجاره نامه فروش می تواند صاحب سهامداران انبار را مجدداً سرمایه خود را به مناطق دیگر مشاغل مانند گسترش ، فناوری های نوآورانه و سایر پروژه های با بازده بالاتر بازگرداند.
این چنین شدکه پول عمده وارد صنعت سردخانه ها شده است. سرمایه گذاران سهام خصوصی ادعای خود را مطرح کرده اند و شلوغی فعالیت M&A ادامه دارد. قبل از کشف فرصت سرمایه گذاری در صنعت سردخانه توسط سرمایه گذاران سهام خصوصی و بزرگ ، صنعت سردخانه در ایالات متحده توسط سردخانه داران کوچکتر اداره می گردید. اما امروز ، تقریبا 70٪ از کل ظرفیت صنعت توسط 10 شرکت کنترل می شود. از این تعداد ، سه شرکت بزرگ سردخانه دار 48 درصد بازار را در اختیار دارند. به نظر می رسد سرمایه گذاری توسط عوامل متعددی از جمله:
- فشار برای انبارهای بزرگتر و با تکنولوژی پیشرفته تر در انبار
- افزایش هزینه عملیاتی انبارهای سردخانه
- ترجیحات مصرف کننده آمریکایی برای کالاهای قابل فرسایش تازه و یخ زده ، عمدتا گوشت و محصولات
- افزایش محبوبیت خدمات وعده های غذایی اشتراک
- تسلط بر داروهای مخصوص ، که بسیاری از آنها نیاز به یخچال یا شرایط تخصصی نگهداری سرد دارند
- روزافزون محبوبیت مواد غذایی تجارت الکترونیک
سرمایه گذاران بزرگ با نگاهی تازه به این بازار صدها میلیون دلاری به سمت ساخت سردخانه های نوین می روند مانند: مراکز پخش و توزیع. انبارهای سردخانه بزرگتر و بلندتر ساخته اکنون ارتفاع سردخانه ها به بیش از 30متر قرار رسیده. افزایش ابعاد عمودی یک سردخانه ، معقول است زیرا این امر باعث افزایش مقادیر راندمان ایجاد شده و در نتیجه ایجاد سود بیشتر می شود. با داشتن ارتفاع سقف بیشتر ، انبارهای سردخانه می توانند از اتوماسیون بیشتری برای کاهش هزینه نیروی کار و کمک به انجام و راه اندازی تجارت الکترونیکی برای محصولات سردخانه ای استفاده کنند.
فناوری نوآورانه قبلاً ثابت کرده است که یک بازیگرمهم در عملیات ذخیره سازی در صنعت سردخانه است. بطور مثال 48٪ از ذخایر سردخانه در ایالات متحده از انبارهای قبل از 1980 است. که قبل از معرفی سیستم های کاملاً اتوماسیون ساخته شده است. این تاسیسات قدیمی که اغلب دارای عایق کافی نیستند و از مصرف انرژی بیشتری برخوردار بوده که ماندگاری کمتری برای مواد غذایی ایجاد می کند .
در مقابل ، انبارهای ذخیره سازی خودکار جدیدتر با نیمی از اندازه قواره کاری خود قادر به رسیدن به همان حجم ذخیره سازی با کاهش تا 75٪ کار و انرژی کمتری هستند که باعث منسوخ شدن یک چالش قابل توجه در این صنعت است که در تلاش است تا از تقاضای ساخت سردخانه های با کیفیت قدیم جلوگیری کند.
چرا انبارهای سردخانه در چنین تقاضای بالایی قرار دارند؟
با پیشرفت فن آوری های نوآورانه ، اکنون می توان ضمن اطمینان از ایمنی و یکپارچگی کالاها ، محصولات غذایی تازه ، فاسد شدنی و محصولات دارویی بیولوژیکی را در سراسر جهان حمل و نقل کرد. مهمترین تلاش برای فروش این کالاها ، انبار سردخانه ها است. سایر کالاهای حساس به دما و کنترل دما شامل موارد زیر است:
- محصولات مغذی
- گل ها و گیاهان
- آثار هنری و برخی از انواع کالاهای با ارزش
- نمونه های بیولوژیکی و مولفه هایی مانند خون و برخی واکسن ها
- داروهای تخصصی
- مواد اولیه برای محصولات دارویی
- برخی از پتروشیمی ها
- کالاهای الکترونیکی پیشرفته
محصولات فاسد شده دارای ماندگاری متفاوت ، دمای نگهداری ، عمر انباری (زمان مجاز خارج شدن از سردخانه ) و همچنین بعضی اوقات بسته بندی تخصصی و نیازهای لجستیک زنجیره سرد هستند. گاهی اوقات بازرسی ها و آزمایش ها باید انجام شود تا از رعایت نظارتی یا آزمایش کیفیت اطمینان حاصل شود تا از یکپارچگی محصول اطمینان حاصل شود. این روزها ، بیشتر و بیشتر دست اندرکاران صنایع غذایی و تولید کنندگان در حال خرید یا ساخت انبارهای سردخانه هستند. غالباً ، این شرکت ها در نهایت مشتری کافی برای فضای سردخانه ای خود بدست نمی آورند و در نهایت شروع به کار تجارت لجستیکی با شخص سوم می کنند.
تقاضای بیشتر در بازار مصرف ، به ویژه استارت آپ ها ، سهولت بیشتری را برای خود می خواهند و با ارائه خدمات به سرویس های جدید تر مانند: بسته های وعده های غذایی( HelloFresh ، Dinnerly ، Chef Plated و Home ) و خرید مواد غذایی آنلاین می بپردازند. این امر باعث افزایش بار ساختار زنجیره سرد موجود و انبارهای سردخانه ای بیشتر می شود. به طور کلی ، صنعت سردخانه داری در حال حاضر بسیار اشغال شده است ، که بخشی از آن به دلیل افزایش تعرفه در مورد محصولات غذایی فاسد شدنی از جمله گوشت و کالاهای کشاورزی است.
منبع: دانفوس