یکی از بخش های مهم هر کسب و کاری تبلیغات آن می باشد. چرا که با تبلیغات شما محصول و خدمات تان را به افراد معرفی و در خصوص آن اطلاعات ارائه می دهید. به عبارتی افراد را با محصول خود آشنا می کنید. یکی از فضا هایی که می توانید تبلیغات خود را در آنجا انتشار دهید تلویزیون است که اگر می خواهید در خصوص هزینه تبلیغات در تلویزیون اطلاعاتی کسب کنید، این مقاله را دنبال کنید. تبلیغات دارای دانش خاص خود می باشد. برای سفارش انیمیشن تبلیغاتی فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می شود اما آنچه که در اینجا مورد بحث می باشد هزینه تبلیغات در تلویزیون است.
هزینه تبلیغات یکی از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کار می باشد. اما تبلیغات است که محصول و خدمات شرکت ها را به تعداد زیادی بیننده معرفی می کند. با تبلیغات است که افراد به خرید محصول تمایل پیدا می کنند و تبدیل به مشتری می شوند. بنابراین هزینه ای که در تبلیغات می شود برای صاحب کسب و کار سودآور بوده و هزینه ها را جبران می کند. بنابراین با تبلیغات می توان سودآوری شرکت را افزایش داد که در اینجا به هزینه تبلیغات در تلویزیون می پردازیم.
قدرت تبلیغات در تلویزیون
تلویزیون به عنوان رسانه ای شناخته شده و پر مخاطب است که تبلیغات در آن دارای مزایایی بالا می باشد. مزایایی همچون تمامی افراد به آن دسترسی سریع و راحت دارند. بیش از میلیون ها ایرانی هر روز در تلویزیون برنامه های متفاوت و تبلیغات آن را دنبال می کنند. تلویزیون در همه خانه ها و حتی اداره ها و هر فضای دیگری وجود دارد.
پخش کننده ویدیوی محتوای تلویزیون را در هر صفحه در دسترس قرار می دهد. از دیگر مزیت آن محبوبیت آن بین مردم می باشد. تلویزیون بهترین سرگرمی است و تماشای تلویزیون فعالیت سرگرمی شماره 1 است. همچنین که با وجود ظهور سرویس های جدید آنلاین و ورود پلتفرم های ویدئویی آنلاین مانند YouTube، استفاده از تلویزیون همچنان قوی است. به علاوه اعتماد و تاثیر: تلویزیون دارای محتوایی حرفه ای و ایمن برای برند است که مردم هم اطمینان بیشتری به تبلیغات تلویزیونی دارند چرا که از قبل بررسی های لازم در خصوص آگهی دهنده می شود.
بررسی هزینه تبلیغات در تلویزیون
همانطور که در بالا گفته شده نباید از قدرت تبلیغات در تلویزیون به واسطه سفارش موشن گرافیک سه بعدی غافل شد. اما هزینه های آن از جمله نگرانی های صاحبان کسب و کار می باشد. به طور کلی هزینه تبلیغات از دغدغه های اصلی محسوب می شود. و حالا اگر می خواهید از مزایای تبلیغات در تلویزیون استفاده کرده و تبلیغات تان را به شبکه های تلویزیونی دهید در این قسمت هزینه تبلیغات در تلویزیون بررسی شده است تا بتوانید انتخاب بهتری متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغات خود داشته باشید.
هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه یک صدا و سیما
ردیف | عنوان | ساعت پخش | تعرفه |
1 | تکرار بامداد سریال زیر خاکی | 1:30 | 986,000 |
2 | برنامه ویژه بامدادی خشت بهشت | 1:30 | 986,000 |
3 | برنامه ویژه بامداد | 4:45 | 986,000 |
4 | برنامه صبحگاهی | 6:15 | 986,000 |
5 | خبر 8:00 | 8:00 | 2,763,700 |
6 | برنامه ترکیبی صبح | 8:30 | 986,000 |
7 | تکرار صبح مجموعه شبانه | 9:45 | 10,077,500 |
8 | سیمای خانواده | 11:15 | 4,509,500 |
9 | خبر 14:00 | 14:00 | 17,327,500 |
10 | تکرار مجموعه شبانه زیر خاکی | 15:15 | 43,318,750 |
11 | برنامه ترکیبی | 16:30 | 4,509,500 |
12 | برنامه ترکیبی | 18:00 | 4,509,500 |
13 | خبر 19:00 | 19:00 | 17,327,500 |
14 | برنامه دستپخت | 19:30 | 51,982,500 |
15 | خبر 21:00 | 21:00 | 86,637,500 |
16 | سریال زیر خاکی | 22:00 | 173,275,000 |
17 | ترکیبی | 23:15 | 4,509,500 |
میانگین هر ثانیه تبلیغات در شبکه یک | 25,039,879 | ||
تعرفه یک روز آرم اگهی | 1,014,979,410 |
هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه دو صدا و سیما
ردیف | عنوان | ساعت پخش | تعرفه |
1 | برنامه صبحگاهی | 7:15 | 333,500 |
2 | تکرار مجموعه شبانه | 9:15 | 8,439,000 |
3 | کودک صبح | 10:00 | 674,250 |
4 | برنامه اجتماعی | 10:45 | 1,972,000 |
5 | کودک و نوجوان | 12:00 | 6,742,500 |
6 | برنامه عصرگاهی | 15:00 | 1,624,000 |
7 | تکرار عصر مجموعه شبانه | 16:15 | 17,327,500 |
8 | عصر خانواده | 18:00 | 4,509,500 |
9 | کودک و نوجوان عصر | 19:00 | 17,327,500 |
10 | خبر 20:30 | 20:30 | 138,620,000 |
11 | سریال شبانه | 21:30 | 138,620,000 |
12 | خبر 22:0 | 22:30 | 14,086,750 |
13 | برنامه ترکیبی | 23:30 | 4,509,500 |
14 | |||
میانگین هر ثانیه تبلیغات در شبکه دو | 27,291,231 | ||
تعرفه یک روز آرم اگهی | 807,389,000 |
هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه سه صدا و سیما
ردیف | عنوان | ساعت پخش | تعرفه |
1 | برنامه صبحگاهی | 7:00 | 884,500 |
2 | تکرار صبح مجموعه شبانه | 9:45 | 12,027,750 |
3 | طبیب | 10:45 | 8,439,000 |
4 | خبر ورزشی ظهر | 12:45 | 17,327,500 |
5 | سمت خدا | 13:30 | 17,327,500 |
6 | تکرار مجموعه شبانه | 14:30 | 69,310,000 |
7 | تکرار مسابقه بمب | 16:30 | 12,027,750 |
8 | والیبال ملتها | 17:30 | 17,327,500 |
9 | خبر ورزشی عصر | 19:00 | 34,655,000 |
10 | برنامه ترکیبی | 19:30 | 4,509,500 |
11 | مجموعه شبانه | 20:45 | 143,400,000 |
12 | خبر 22:00 | 22:00 | 103,965,000 |
13 | کبوترانه | 22:30 | 4,509,500 |
14 | جام ملتهای اروپا | 23:30 | 17,327,500 |
میانگین هر ثانیه تبلیغات در شبکه سه | 33,074,143 | ||
تعرفه یک روز آرم اگهی | 1,033,545,000 |
هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه پنج صدا و سیما
ردیف | عنوان | ساعت پخش | تعرفه |
1 | شوق خدمت | 6:30 | 158,050 |
2 | تکرار به خانه برمیگردیم | 7:00 | 551,000 |
3 | سلام تهران | 8:00 | 158,050 |
4 | ترکیبی صبح | 10:00 | 158,050 |
5 | تکرار صبح سریال کبری 11 | 11:00 | 884,500 |
6 | غذاهایی خیابانی | 13:30 | 1,421,000 |
7 | تماشاخانه | 14:45 | 1,421,000 |
8 | کودک و نوجوان | 15:15 | 8,439,000 |
9 | برنامه ترکیبی | 16:00 | 1,421,000 |
10 | به خانه برمیگردیم | 16:45 | 41,825,000 |
11 | اخبار تهران | 18:30 | 4,509,500 |
12 | تکرار سریال کبری 11 | 19:00 | 8,439,000 |
13 | برنامه ترکیبی | 20:00 | 9,425,000 |
14 | برنامه ترکیبی | 21:30 | 9,425,000 |
15 | برنامه ترکیبی | 22:30 | 9,425,000 |
16 | سریال شبانه پزشک دربار | 23:00 | 51,982,500 |
17 | خبر 24 | 24:00:00 | 3,625,000 |
میانگین هر ثانیه تبلیغات در شبکه پنج | 9,015,744 | ||
تعرفه یک روز آرم اگهی | 202,352,925 |
تبلیغات رایگان در شبکه های تلویزیون و رادیو
در اینجا شرایط ویژه برای تبلیغات رایگان در نظر گرفته شده از طرف صدا و سیما برای تبلیغات محصولات و خدمات شما ارائه شده است. شروط لازم جهت بهره برداری از تبلیغات رایگان در شبکه های تلویزیون و رادیو که عبارت اند از:
- شرکت شما باید تولیدکننده محصول نهایی برای مصرف کننده نهایی باشد. محصولاتی نظیر: 1. آرایشی بهداشتی، 2. مواد غذایی و آشامیدنی، 3. ساختمان و تاسیسات، 4. لوازم خانگی و اداری، 5. پوشاک، کیف و کفش و لوازم تزئینی، 6.خودرو و لوازم یدکی ماشین آلات، 7. فرآورده های نفتی-گازی و پتروشیمی، 8. انتشارات و چاپ و 9. حوزه سلامت و درمان. لازم به ذکر حوزه خدمات (تجاری، گردشگری، آموزش، حمل و نقل و …) مشمول طرح تبلیغات رایگان نیستند.
- محصول نهایی شما در ایران تولید شده و برند ایرانی عرضه شود.
مدارک لازم جهت درخواست تبلیغات رایگان: 1. روزنامه رسمی شرکت 2. ثبت علامت تجاری (برند)3. اساسنامه شرکت 4. پروانه بهره برداری (پروانه کسب، پروانه فعالیت – بسته به نوع فعالیت، ارائه مجوزی که به ایشان اجازه فعالیت داده شده الزامی است)5. لیست بیمه شدگان با ذکر حقوق و مزایای پرداختی در سال 1399 طبق استعلام از سازمان تامین اجتماعی 6. معرفی نامه شرکت روزنه ارتباط به عنوان مشاور تبلیغات به صدا و سیما 7. کپی کارت ملی و شناسنامه صاحب یا صاحبان امضاء شرکت مشخص شده در روزنامه رسمی.
مراحل اجراء طرح تبلیغات تلویزیونی و رادیویی رایگان
شرکت با درخواست به اداره کل بازرگانی صدا و سیما جهت استفاده از تسهیلات حمایت از کار و کالای ایرانی (تبلیغات رایگان) می تواند تبلیغات رایگان در تلویزیون داشته باشد. که این درخواست تبلیغات رایگان توسط اداره کل بازرگانی صدا و سیما همراه با مدارک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط مجوز لازم گرفته می شود.
اما برای تبلیغات در تلویزیون، پس از ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی توسط شورای بازبینی صدا و سیما بررسی و سپس مجوز لازم جهت پخش آگهی تلویزیونی را دریافت می کند. بنابراین برای استفاده از فرصتی که برای حمایت از کالای ایرانی در تلویزیون جهت تبلیغ رایگان ایجاد شده است باید مجوزهای لازم را بگیرید.
همچنین تبلیغ در این فضا دارای شرایط و قوانین خود می باشد که در ساخت تبلیغات به منظور پخش آن از تلویزیون باید قوانین مربوطه لحاظ شود. چرا که رسانه ای ملی می باشد و در دسترس تمامی سنین ازجمله کودکان می باشد. بدین منظور تمامی تبلیغات مورد بررسی قرار می گیرد تا در مواقع لزوم آموزش منفی برای گروه خاصی نداشته باشد.
به همین دلیل بعد از ساخت تبلیغ توسط شورای مربوطه مورد بازبینی قرار می گیرد و سپس مجوز لازم ارائه می شود. همچنین که این فرصتی مناسب برای کسب و کارهایی است که تازه ایجاد شده اند و نیاز به حمایت بیشتر و همچنین تبلیغات بیشتر برای دیده شدن بیشتر دارند. از طرفی هم برای کاهش هزینه های تبلیغات می توان از این موقعیت ها استفاده کرد. چرا که هزینه تبلیغات در تلویزیون با توجه به طرحی که گفته شد رایگان می باشد.
تبلیغات بخش مهمی از بازاریابی و معرفی محصول برای جذب مشتری بیشتر می باشد. در این مقاله سعی شده تا تمامی نکات هزینه تبلیغات در تلویزیون برای انتخاب مناسب گفته شود. از آن جایی که تلویزیون هنوز هم محبوبیت خود را بین مردم دارد و تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند زیاد است، گزینه ای موثر برای معرفی محصول و خدمات شما خواهد بود.