اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات از سرگیری سفرهای خارجی

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی با وسایل نقلیه عمومی را در پی گسترش واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

به گزارش باراناخبر، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش درباره سفر به خارج از کشور توضیح داد که در آینده نزدیک امکان سفر جاده ای با وسایل نقلیه عمومی به کشورهای همسایه فراهم می شود. در پی انتشار این خبر که البته حاکی از رونق سفرهای خارج از کشور در سال های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا است، داریوش باقر جوان – مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به باراناخبر گفت: و پیش از این با شیوع ویروس کرونا، سفرهای زمینی با وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی به کشورهای همسایه صورت می گرفت و قبل از این بیماری، تردد مسافران تقریباً در همه کشورهای همسایه انجام می شد.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل تدوین پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی، سفر زمینی به کشورهای همسایه محدود شد، اما با تکمیل واکسیناسیون در کشورهای مختلف و کنترل شیوع ویروس کرونا، این سفرها با محدودیت مواجه شد. احیا شد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای زمینی خارجی منوط به توافقات دوجانبه و چندجانبه ای است که با کشورهای همسایه منعقد می شود و در این راستا پروتکل های بهداشتی مشترکی تدوین شود. البته این وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما هر پروتکلی که در این زمینه امضا شود و هر توافقی صورت بگیرد، ما اجرا می کنیم.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سال های گذشته قبل از شروع کرونا سفرهای زمینی به تمامی کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و امثال آن داشتیم. البته در سوریه قبل از اینکه شاهد اتفاقات سال های اخیر باشیم، همیشه تردد مسافر زمینی داشته ایم و با توجه به بهبود اوضاع این کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا، سفر زمینی به سوریه انجام می شود. دوباره شروع خواهد شد به عنوان مثال قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس های عراقی زائران را به ایران می آوردند و برای زیارت به قم و مشهد می رفتند که می توانست تکرار شود.
همچنین در مورد نرخ بلیت سفرهای خارج از کشور نیز گفت: برای سفرهای خارج از کشور با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قیمت بلیت تعیین می شود و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، قطعا با آن برخورد می کنیم.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا