فرهنگ و هنر

آخرین پیش‌بینی‌ها برای سفرهای نوروزی

همزمان با کاهش محدودیت‌های سفر نوروزی 1401 و موافقت ستاد ملی کرونا برای سفر تنها با دو نوبت واکسن کووید، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به تشریح آخرین اقدامات و امکانات موجود برای سفرهای نوروزی پرداخت.

به گزارش باراناخبر، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور نمایندگان و مسئولان دستگاه های مختلف در معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: . گردشگری: از اهمیت بالایی برخوردار است. شورای فرهنگ عمومی کشور نیز شعار «قرن نو، قرن امید» را برای آغاز قرن جدید تصویب کرده است.

مسافران نوروزی خدمات متفاوتی نسبت به سال های گذشته دریافت می کنند

وی یادآور شد: از آبان ماه سال جاری ستاد خدمات سفر در استان ها را فعال کرده ایم. پیش بینی ما این است که در نوروز 1401 حجم سفرها افزایش می یابد و باید آماده پذیرایی مناسب از مهمانان نوروزی در استان های مختلف باشیم.

شالبافیان گفت: 100 شاخص مهم در حوزه خدمات سفر در استان های مختلف شناسایی شده و این 100 شاخص به استان های مختلف ابلاغ شده و آمادگی لازم در نوروز 1401 برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران وجود دارد.

وی بیان کرد: موضوع سفر به نوروز 1401 دغدغه مسئولان کشور است و ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی نیز آرزوی همه مسئولان کشور است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور ادامه داد: تمامی هماهنگی های لازم با استان های مختلف و ارگان های مختلف برای ارائه خدمات مناسب در نوروز 1401 انجام شده است و قطعا مسافران نوروزی خدمات متفاوتی نسبت به سال های گذشته دریافت خواهند کرد.

پیش بینی سفر 6 میلیون نفر با ناوگان جاده ای و 2 میلیون نفر با ماشین

شهریار افندی زاده – سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی – نیز در این نشست گفت: بیشترین جابجایی مسافر در نوروز 1401 از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد. پیش بینی ها حاکی از آن است که در نوروز امسال بیش از 6 میلیون نفر از سامانه حمل و نقل عمومی جاده ای استفاده خواهند کرد و حجم جابجایی مسافر با خودروهای شخصی روزانه دو میلیون نفر خواهد بود.

وی افزود: در نوروز 1401 روزانه 220 قطار برای جابه جایی مسافران نوروزی بارگیری می شود این در حالی است که در حوزه ناوگان هوایی با افزایش هواپیماها و تعداد پروازها به دنبال ارائه خدمات لازم به گردشگران نوروزی هستیم. 1401.

30000 مکان برای سفرهای دریایی

فراهانی نماینده سازمان بنادر و دریا نیز گفت: 2840 کشتی تفریحی با ظرفیت 30 هزار صندلی در نوروز 1401 به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.

پایگاه های آموزشی پذیرای مسافران نوروزی هستند

حتی گودرز کریمی فر، مدیرکل بهزیستی وزارت آموزش و پرورش نیز کیفیت خوب، امنیت پایدار و سفر رایگان را سه کلید واژه این وزارتخانه دانست و افزود: 780 پایگاه در قالب 405 خانه معلم با بالغ بر 18 هزار تخت. پیشنهاد دادن. خدمات مسافران نوروزی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: 300 اردوگاه فرهنگیان و 50 دانشگاه در 31 استان کشور در نوروز امسال به اسکان فرهنگیان اختصاص دارد.

با آمبولانس 3300 برای اورژانس آماده شوید

مجتبی خالدی، رئیس اداره عملیات وزارت بهداشت و سخنگوی اورژانس نیز اظهار داشت: با 3300 دستگاه آمبولانس، 243 پایگاه سلامت، 50 بالگرد و 5 دستگاه آمبولانس نیروی دریایی به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهیم کرد. این در حالی است که 1200 تیم کارشناسی برای بازدید از مراکز اقامتی تشکیل شده و از ابتدای اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: تمامی بیمارستان های تحت نظارت این وزارتخانه در نوروز 1401 در آماده باش کامل هستند.

قطارها مجاز به جابجایی مسافران تا 80 درصد ظرفیت هستند

نماینده شرکت راه آهن طباطبایی همچنین بیان کرد: 220 قطار مسافربری در نوروز 1401 با ظرفیت 2 میلیون و 241 هزار صندلی به مسافران خدمات رسانی می کنند. به منظور ارائه خدمات در خور توجه مسافران نوروزی، سقف قیمت قطارهای پنج ستاره ممنوع شد، ضمن اینکه فروش بلیت چارتری و گروهی را اعلام کردیم.

وی افزود: از طریق سامانه فروش در هر کوپه قطار 80 درصد ظرفیت مسافرگیری می شود و ضدعفونی تمامی قطارها و کوپه ها هر روز در دستور کار قرار دارد.

استقرار ایستگاه هلال احمر و سیاه چادرهای عشایری در 30 کیلومتری شهرها

عباسعلی محمدزاده رئیس اداره جوانان جمعیت هلال احمر نیز گفت: 200 پست ثابت به همراه 113 پست سیار در 30 کیلومتری شهرها راه اندازی و فعالیت های فرهنگی از جمله آموزش ایمن جهت دهی انجام می شود. این در حالی است که خیمه های نماز در نوروز 1401 همچون سال های گذشته در جاده های استان برپا می شود.

سیاوش احمدی نماینده سازمان امور عشایری با اشاره به همکاری این سازمان با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: جامعه عشایری جاذبه های ویژه ای برای گردشگران دارد، لذا تلاش می کنیم در نوروز 1401 گردشگران را به مناطق بکر عشایر هدایت کنیم. برای اطلاعات بیشتر “از قبل زندگی عشایری را بشناسید.”

وی همچنین برپایی سیاه چادرهای عشایری در 30 کیلومتر جاده را از دیگر اقدامات این سازمان دانست که می تواند به افزایش فروش محصولات عشایری و همچنین معرفی فرهنگ زیبای عشایر کمک کند.

134 مسائل هواشناسی

محمد اصغری نماینده سازمان هواشناسی گفت: خط تلفن 134 برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران راه اندازی شده است.

مرضیه توحیدلو نماینده سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه این نشست گفت: این سازمان بازدید و پایش مکان های مختلفی را که در زمینه های مختلف از جمله بوم گردی خدمات گردشگری ارائه می کنند را آغاز کرده است. این در حالی است که موزه های تاریخ طبیعی که زیر نظر این سازمان هستند آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی را دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا