۱۰ میلیاردر حقیقی فضای‌ مجازی

جایگاه صاحبان شبکه های اجتماعی و جهان در میان ثروتمندترین افراد جهان چگونه است؟

به گزارش باراناخبر ، این روزنامه خراسان وی نوشت: “پس از ظهور اینترنت و متعاقب آن گسترش گسترده فضای مجازی ، علاوه بر کاربردهای اقتصادی ، علمی ، سیاسی ، فرهنگی و غیره ، شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین محیط های اینترنتی برای کاربران بوده است. این علاقه شرکتهای بزرگی را که در این زمینه کار می کنند بزرگتر و بزرگتر کرده و در نتیجه صاحبان آنها هر لحظه ثروتمندتر می شوند. اخیراً اخبار سایتهای معروف و شبکه های اجتماعی با موضوعی که پاول دوروف ، بنیانگذار پیام رسان تلگرام ، داشته است پس از مهاجرت و زندگی در امارات به بالای لیست ثروتمندترین افراد امارات صعود کرد. بنابراین ، ما تصمیم گرفتیم زندگی و ثروت صاحبان برخی از شرکت های فعال در فضای مجازی را با دسترسی به شبکه اجتماعی بررسی کنیم ، که در میان 10 نفر برتر از نظر سرمایه در این زمینه. آمار این پرونده از جدیدترین لیست های موجود در جهان تهیه شده است d و فقط دارندگان شبکه های اجتماعی درگیر هستند. این ثروت عظیم یکی از نقاط عجیب فضای مجازی است که برای فعالان این حوزه اغوا کننده و جذاب است.

1- ثروتمندترین جوان جهان

نام: مارک زاکربرگ

شرکت: فیس بوک ، واتس اپ و اینستاگرام

ثروت: 97 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندان جهان: 5

شهرت زاکربرگ به همه رسیده است! با این حال ، بد نیست بدانید که مارک الیوت زاکربرگ (متولد 1984 ، 36) فیس بوک را هنگامی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر تاسیس کرد. در سال 2008 ، مجله فوربس وی را به عنوان جوانترین میلیاردر جهان معرفی کرد که صاحب ثروت شخصی می شود. در سال 2010 ، توسط مجله تایم به عنوان نفر سال انتخاب شد. محل کار فیس بوک زاکربرگ یک اتاق کار با دیوارهای شیشه ای است که همه کارمندان می توانند او را در حال کار ببینند. فیس بوک اکنون بیش از 52000 کارمند در سراسر جهان و دو میلیارد کاربر دارد. در سال 2012 ، زاکربرگ اینستاگرام ، بزرگترین برنامه اشتراک عکس تلفن همراه را به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد. در سال 2014 ، وی پروژه WhatsApp را به قیمت 22 میلیارد دلار خریداری کرد که حدود یک چهارم آن با پول نقد و بقیه از سهام فیس بوک پرداخت شد. او چند سال پیش ادعا کرد که بخش عمده ای از اموال خود را اهدا کرده است.

2- صاحب گوگل ، کامپیوتر خوار

نام: لری پیج

شرکت: Google و YouTube

ثروت: 92 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندان جهان: 8

لری پیج یکی از نمونه هایی است که می توان ادعا کرد با تحصیلات خود به این درجه رسیده است. برخلاف بسیاری از افراد موفق دیگر در جهان که مدرک دانشگاهی ندارند. لارنس لری پیج (متولد 1973 ، 47 ساله) با همکلاسی خود سرگئی برین و بعداً گوگل موتور جستجوی اینترنتی گوگل را تأسیس کرد. ایده راه اندازی یک موتور جستجو در رویا در 23 سالگی در لری متولد شد! پدر ، مادر و برادر بزرگتر او همه علاقه مند به رایانه بودند و اسباب بازی های او در خانه قطعات رایانه بود. لری سبک مدیریتی خاص خود را دارد که می گوید: “کار خود را به دیگران واگذار نکن. هر کاری از دستت برمی آید انجام دهید تا کارها سریعتر پیش روند. ایده ها بسیار مهمتر از سن هستند.” اگر کسی از شما جوان تر است ، “صفحه شایسته احترام نیست و همکاری. “پیج از حامیان عالی انرژی جایگزین است. وی اولین اتومبیل خود را با دو نفره از تسلا موتورز خریداری کرد و طرفدار تولید و توزیع خودروهای هیبریدی است.

3- زندگی مخفی خالق WeChat

نام: ما هواتنگ

شرکت: تولید کننده WeChat و سهامدار تیکوتاک

ثروت: 66 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندان جهان: 15

ما هواتنگ ، دومین مرد ثروتمند چین (متولد 1971 ، 49) یک تاجر ، مهندس ، سرمایه گذار و کارآفرین است که به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Tencent شناخته می شود. Tencent یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری در جهان و همچنین بزرگترین شرکت بازی و سرگرمی است. مجله تایمز سه بار از هواتنگ به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان نام برد. در سال 1999 ، هواتنگ از سرویس پیام رسانی فوری OICQ رونمایی کرد که بعداً به QQ تغییر نام داد. این محصول رایگان مورد توجه مردم چین قرار گرفت و تا سال 2004 به بزرگترین ارائه دهنده خدمات پیام فوری تبدیل شد. Messenger WeChat یکی از محصولات معروف این شرکت از سال 2011 است. Ma Huateng لقبی به نام “تسویه حساب” دارد که در انگلیسی به معنی “ما” است که به معنی اسب است. او سعی می کند برخی اطلاعات را از زندگی شخصی خود استخراج کند و به داشتن یک زندگی مخفی معروف است. هوآ تانگ جمله معروفی دارد که معتقد است: “در چین ایده ها مهم نیستند.” آنچه مهم است اجرا است. “

4- ثروت در زمان ضربه

نام: ژانگ ییمینگ

شرکت: تیکوتاک

ثروت: 36 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندترین افراد جهان: 39

ژانگ یمینگ (متولد 1983 ، 37) یک کارآفرین اینترنتی است. وی بستر وب سایت ByteDance را در سال 2012 و سرویس محتوای اخبار Toutiao و پلت فرم اشتراک فیلم Tikotak را تأسیس کرد. ByteDance تا سال 2019 بیش از یک میلیارد کاربر در ماه داشت که ارزش آن 75 میلیارد دلار است. وی در سال 2008 توسط مایکروسافت استخدام شد اما نتوانست قوانین شرکت را رعایت کند. وی سپس به استارتاپی پیوست که شکست خورد. در سال 2012 ، ژانگ متوجه مهاجرت کاربران از رایانه های شخصی به تلفن های هوشمند شد ، یک شرکت جدید به نام ByteDance تأسیس کرد و سپس برنامه خبری Totiao را راه اندازی کرد که بیش از 13 میلیون کاربر روزانه را در طی دو سال به خود جذب می کرد. وی در دانشگاه با همسرش آشنا شد و فرزندی ندارد.

5- نفر پنجم ، ایرانی الاصل ایرانی

نام: پیر امیدیار

شرکت: eBay و PayPal

ثروت: 21.5 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندان جهان: 83

پیر مراد امیدیار (متولد 1967 ، 53 ساله) بنیانگذار و رئیس سایت حراج e-bay ایرانی است. وی در سال 1998 در سن 31 سالگی میلیاردر شد. مادر وی الهه میرجلالی امیدیار ، زبان شناس و استاد مشهور دانشگاه سوربن و پدرش کوروش امیدیار جراح ارولوژی بود. امیدیار در سال 1994 در یک شرکت نرم افزاری کار کرد و علاوه بر شغل اصلی خود ، با طراحی و برنامه نویسی وب سایتی امرار معاش کرد و در آنجا با پاملا وسلی آشنا شد. پیر عاشق دختری شده بود که علاقه زیادی به جمع آوری جعبه های آب نبات داشت. پاملا که می خواست مجموعه خود را کامل کند ، از پیر کمک خواست. پیر برای جلب توجه پاملا ، بخش فروش آنلاین و حراجی ها را به سایت شخصی خود اضافه کرد تا پاملا بتواند با دیگر مجموعه داران برای تکمیل مجموعه خود به توافق برسد. چیزی که دنیا را لرزاند. با کمال تعجب استقبال از این سایت به حدی بود که پیر مجبور شد یک وب سایت مستقل برای حراج خود ایجاد کند.

6- میلیاردر سیاه پوش در تلگرام

نام: پاول دوروف

شرکت: تلگرام

ثروت: 17 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندان جهان: 112

پاول والریویچ دوروف (متولد 1984 ، 36) یک مهندس کامپیوتر روسی است که به دلیل تأسیس شبکه اجتماعی VK و پیام رسانی تلگرام معروف است. قبل از تلگرام ، وی شبکه اجتماعی VKontakte را تأسیس کرد (که بعداً نام خود را به VK تغییر داد). پاول دوروف در سال 2013 استعفای خود را به هیئت مدیره VK اعلام کرد و تصمیم گرفت کشور خود را ترک کند زیرا وی از ارائه اطلاعات کاربران اوکراینی این برنامه به دولت روسیه خودداری کرد. دوروف برنامه پشتیبان داشت. او و برادرش مخفیانه یک شرکت در نیویورک تأسیس کردند و برخی از کارمندان VK به آنجا رفتند. این پروژه مخفی تلگرام بود. طراحی ، ساخت و پشتیبانی کامل از ارسال کنندگان تلگرام برای پاول دوروف حدود 260 میلیون دلار هزینه داشت که به گفته وی اکنون هیچ درآمدی ندارد. پاول دوروف یک گیاهخوار است و فقط لباس های سیاه می پوشد. وی همچنین به مناسبت تولد 27 سالگی خود یک میلیون دلار به بنیاد ویکی مدیا (میزبان دانشنامه آنلاین ویکی پدیا) کمک کرد.

7- پیوستن شکل به بازی های یک کارگاه خستگی ناپذیر

نام: جک دورسی

شرکت: توییتر ، میدان

ثروت: 12.5 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندان جهان: 173

جک پاتریک دورسی (متولد 1976 ، 44) بنیانگذار و مدیرعامل توییتر و همچنین اسکوئر ، یک مبتکر معروف است. اولین چیزی که مردم از کودکی به خاطر می آورند این بود که “چه پسر ساکتی بود” زیرا لکنت زبان داشت و همین امر باعث عدم اعتماد به نفس و از خود بیگانگی شد. با این حال ، پس از فارغ التحصیلی ، او به Odeo پیوست ، شرکتی که در اینترنت به مبتدیان کمک می کند. کمی بعد ، یک روز در حالی که دورسی و همکارانش مشغول غذا خوردن بودند ، به ایده خدمتی رسید که امکان به اشتراک گذاشتن افکار فوری را برای شما فراهم می آورد. دو هفته بعد ، دورسی و دوستش برنامه اصلی را نوشتند و نام توییتر (جینگل) را برای آن انتخاب کردند که این روزها بسیار محبوب است.

8. محافظ واتس اپ غنی

نام: جان (یان) Com

شرکت: بنیانگذار WhatsApp

ثروت: 10 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندان جهان: 230

یان كوم (متولد 1976 ، 44) یك مهندس رایانه و كارآفرین اینترنتی در زمینه اوكراين و آمریكا است. وی مدیر عامل و بنیانگذار (به همراه برایان اکتون) WhatsApp ، یک پیام رسان موبایل است. کوم در کیف اوکراین به دنیا آمد. مادرش به عنوان پرستار کودک و خودش به عنوان نظافتچی در یک فروشگاه مواد غذایی کار می کرد تا اینکه در 18 سالگی به برنامه نویسی علاقه مند شد. ژانویه 2009 برای همیشه در ذهن دوست و همکار او ایان و برایان نقش خواهد بست. خرید آیفون و بررسی App Store یک نکته را برای شما روشن کرد: آینده دنیای فناوری در دست این برنامه های کوچک خواهد بود. جان به سرعت نام Whatsapp را برای برنامه پیام رسانی خود انتخاب کرد. در سال 2014 ، WhatsApp توسط فیس بوک به قیمت 22 میلیارد دلار خریداری شد. جالب است بدانید که کام ، که اکنون میلیاردها دلار سرمایه دارد ، همچنان از روش های پس انداز خود که در دوران نوجوانی آموخته استفاده می کند.

9- غنی سازی با کمک تخته

نام: بن سیلبرمن

شرکت: Pinterest

ثروت: 3.9 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندان جهان: 752

بن سیلبرمن (متولد 1982 ، 38) بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ترانزیستور Pinterest ، یک شبکه اجتماعی و موتور جستجوی تصویر است که به کاربران امکان می دهد عکس ها ، پیوندها و موارد دیگر را سازماندهی کنند

قبل از پینترست ، که در سال 2010 راه اندازی شد ، سیلبرمن برای تیم تبلیغات گوگل کار می کرد. با این حال ، او کمی بعد استعفا داد و با همکلاسی اش پل سیارا شروع به ساخت برنامه های آیفون کرد. وی و دوستش پس از عدم جذب کاربر ، به فکر ایجاد تابلویی برای چسباندن (پیوست) عکسها و متن افتادند که در نهایت به Pinterest معروف شد. سیلبرمن می گوید ایده پینترست از عشق کودکی او به جمع آوری اشیا بوده است. او ادعا می کند: “این جلسه چیزهای زیادی راجع به اینکه شما واقعاً کی هستید ، می گوید.”

10- درآمدزایی از تحقیق

نام: دیوید فیلو

شرکت: یاهو

ثروت: 3.5 میلیارد دلار

رتبه بندی در لیست ثروتمندان جهان: 859

دیوید فیلو ، 54 ساله ، یک کارآفرین موفق دیجیتال در باشگاه میلیاردرهای فوربس است. اولین صفحه یاهو به نام “موتور جستجوی جری و دیوید” در سال 1994 در اینترنت منتشر شد و در همان سال بازدید یاهو به یک میلیون نفر رسید و بسیاری از شرکت های بزرگ مانند مایکروسافت پیشنهاد خرید این سایت را با قیمت بالا دادند. اما Philo و یانگ پاسخ داد. منفی دادند. دلیل آن این بود که آنها تصمیم نگرفتند از این شغل درآمد کسب کنند و بیشترین کمک در محل کار برای آنها مهم بود اما بعد از مدتی دانشگاه از آنها شکایت کرد زیرا از ترافیک اینترنتی زیادی برای این کار استفاده شده است. پس از آن بود که جنبه مادی کار برای دیوید و جری ، که به دنبال حمایت مالی بودند ، مهم شد. یاهو اکنون جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره صدها میلیون نفر در سراسر جهان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا