اجتماعی

تاثیر آسپرین در کاهش خطر مرگ و میر در بیماران کرونایی حاد

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف آسپرین ممکن است خطر مرگ را در بیماران مبتلا به بیماری شدید Covid-19 کاهش دهد.

به گزارش باراناخبر ، با شروع شیوع بیماری کوید -19 ، مطالعات نشان داده است که حدود یک سوم بیماران مبتلا به این بیماری که در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند ، به دلیل لخته شدن خون ، عوارض مهلکی را تجربه می کنند.

مطالعات محققان آمریكایی همچنین نشان می دهد كه رابطه بین لخته شدن خون و بیماری Covid-19 نشان داده است كه آسپرین در بیماران مبتلا به این بیماری مهم است. این قرص با رقیق سازی خون ، که می تواند خون رسانی مورد نیاز قلب ، مغز ، ریه ها و سایر اندام ها را مسدود کند ، در جلوگیری از لخته شدن خون موثر است.

در این مطالعه جدید ، محققان آمریکایی با توجه به تأثیر مثبت آسپیرین بر بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، بیماران مبتلا به Covid-19 را که در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند ، مطالعه کردند.

محققان دریافتند که استفاده از دوز پایین آسپرین اندکی قبل و بعد از بستری شدن در بیمارستان به میزان قابل توجهی با کاهش خطر نیاز به دستگاه تنفس ، بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه و مرگ در بیمارستان همراه است.

محققان گفتند: “هیچ مدرکی وجود ندارد که قرص های آسپرین خطر خونریزی را افزایش دهند.”

به گزارش اخبار پزشکی امروز ، محققان آمریکایی گفتند: “آسپرین یک داروی ارزان و مقرون به صرفه است که میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند.” یافتن این پیوند یک پیروزی بزرگ برای کسانی است که بدنبال کاهش خطر مرگبارترین اثرات بیماری Covid-19 هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا