عمومی

نوبت به بررسی داوری جشنواره فیلم فجر رسید

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،
“جمال ساداتیان” داور جشنواره فیلم فجر در برنامه “شهر فرنگ” شرکت کرد و گفت: از 16 فیلم شرکت کننده در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ، 7 فیلم جایزه دریافت نکردند.

در این دوره از جشنواره که به طور سنتی در 22 بهمن به پایان می رسد ، جوایز توسط هیئت داوران 7 نفره توزیع شد.

تهیه کننده و عضو هیئت داوران این دوره از جشنواره افزود: امسال وقتی سینما و جشنواره تحت تأثیر انفجار تاج قرار گرفتند ، تصمیمات جدیدی گرفته شد.
ساداتیان با بیان اینکه روزانه حداکثر سه فیلم دیده ایم ، گفت: هیئت داوران هر 57 فیلم را دیدند و برخی از فیلم ها دو بار بررسی و دیده شدند.

وی در پاسخ به اینکه چرا 16 فیلم در بخش سیمرغ سودای امسال در جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است ، گفت: “این جشنواره 16 فیلم را در چارچوبی که مورد توجه قرار گرفت تصویب کرد و فیلم های متوسط ​​و عالی به دلیل سلیقه مردم انتخاب شدند. “
داور جشنواره ساداتیان افزود: سعی کردیم فیلترها را کمی سفت کنیم. این 16 فیلم واقعاً بهترین بودند. انتخاب برخی از فیلم ها سخت بود. برخی از آنها از دور انتخاب خارج شدند ، آنها بیش از حد به یکدیگر نزدیک بودند و هیئت داوران را مجبور به اعطای درجه افتخاری کردند.

یکی از اعضای هیئت داوران با بیان اینکه برخی از بازیگران مانند “هدیه تهرانی” و “پرویز پرستویی” در لیست کوتاه حضور ندارند ، افزود: باید به دیگران و بازیگران جوان فرصت می داد.

وی گفت: دلیل انتخاب رضا عطاران به عنوان بهترین بازیگر نقش اول بازی متفاوت وی در این جشنواره بود.
جمال ساداتیان گفت: انتخاب بازیگران و هر انتخاب دیگر این جشنواره با موافقت هر 7 داور جشنواره انجام شد.

“مسعود نجفی” مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در مورد نحوه رای گیری مردم صحبت کرد و افزود: آرا votes میهمانان حداکثر تا 2 ساعت پس از خرید بلیط جمع می شود. بعضی از فیلم ها 40٪ بیننده داشتند.

نجفی گفت: هرکسی که مخالف انتخاب رأی تماشاگران باشد می تواند به اسناد قابل پیگیری مراجعه کند.

دکمه بازگشت به بالا