علمی و پزشکی

احتمال تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران با رکوردشکنی‌های کرونایی/ ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت؟

به گفته شفاف ، تاج مورد حمله قرار می گیرد و هر روز یک رکورد جدید تاج در کشور ثبت می شود ، رکوردهایی که فاجعه انسانی است زیرا ما با افزایش تعداد بیماران و در نتیجه مرگ تاج روبرو هستیم ، اکنون این تاج روزانه است. بیش از 400 قربانی همین چند هفته پیش ، ما تعداد کشته شدن یک تاج را با سقوط یک هواپیما در روز برابر دانستیم و اکنون به نظر می رسد هر روز دو هواپیمای مسافربری سقوط می کنند و ایرانیان را متحیر می کنند.

ایرانیان تاریک ترین پاییز قرن را تجربه می کنند ، پاییزی که روزهای مهلکی در قلب خود دارد. در همین حال ، شهر تهران با 14 میلیون نفر جمعیت مانند یک کشور اروپایی است و کنترل مدیریت تاج در این شهر نیاز به توجه ویژه دارد.

تهران کلان شهری است که از ویژگی های خاصی برخوردار است و از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناور که هر روز به تهران اضافه می شود ، از بسیاری از شهرها متفاوت است. جمعیت شبانه روزی تهران از حدود 800000 تا یک میلیون نفر متغیر است که این به استانها یا شهرها بستگی دارد. آنها نزدیک می شوند و می توانند باعث شیوع ویروس کرونا در کشور شوند ، از طرف دیگر ، مبادلات اقتصادی ، فرهنگی و بسیاری از مسائل اداری در پایتخت اتفاق می افتد و می تواند پاشنه آشیل برای کنترل تاج باشد.

بیش از 6000 بیمار کرونا در بیمارستان بستری هستند و بیش از 1200 بیمار مریض مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب روزهای سختی را در بخش های مراقبت ویژه دارند.

به گفته ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، تهران نقطه تلاقی مبادلات تاج در کشور محسوب می شود زیرا تعداد ترافیک از سایر استانهای تهران زیاد است.

براساس کمیته اپیدمیولوژیک بیماری کرونا قلب ، میزان شیوع و مرگ و میر عروق کرونا در کشور زیاد است و بیماری رو به افزایش است و در 10 استان سمنان ، کردستان ، کرمانشاه ، خراسان شمالی ، کرمان ، مازندران ، تهران ، گیلان ، فارس و گلستان مشاهده شده است كه اخیراً دو استان یزد و خراسان جنوبی از یك قله عبور كرده اند.

 تهران و کرونا

محمدرضا ظفرقندی ، رئیس نظام پزشکی ، در مورد آمار مرگ و میر ناشی از تاج گفت: تعداد مرگ های رسمی اعلام شده و ثبت شده هر روز بیش از 300 یا 400 نفر گزارش می شود و همه می دانند و مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند که این آمار فقط آمار و آمار بیمار است. بالاتر از این است. سازمان نظام پزشکی حداقل سه برابر مرگ و میر ناشی از Covid-19 را از طریق بررسی های میدانی در بیمارستان ها و محل دفن افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا دریافت کرده است. بنابراین ، این موضوع نیاز به توجه جدی دارد و ما باید یک مقررات جنگ دریافت کنیم.

پیش از این ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، گفته بود: “طبق دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، به کسانی که آزمایش مثبت می دهند ، اطلاع داده می شود. در ایران ، مانند سایر کشورها ، ما آمار منتشر می کنیم ، در حالی که ممکن است تعداد مرگ و میرها از 1.5 باشد در 2.2 برابر آمار اعلام شده شمارش می شود.

شکستن رکورد پذیرش در بیمارستان های کرونا در تهران ؛ در 3 هفته آینده تعداد مرگهای ناشی از تاج را افزایش دهید

علیرضا زالی ، فرمانده ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا در تهران خواستار “تنظیم جنگ” همه ارگان های کشور شد و گفت: چهره گسترده ، چندگانه و فرسایشی که این ویروس در کشور ایجاد کرده است به گونه ای است که بخش عمده ای از قدرت و ظرفیت دستگاه های اجرایی بوده است.

زالی گفت: متأسفانه آمار بستری شدن کرونا در پایتخت نگران کننده است و رکورد بستری شدن در کرونا در تهران پس از هشت ماه شکسته شد ، 108 بیمارستان در تهران بندهای کرونا دارند و تعداد بیماران به شدت زیاد است و احتمال وجود آن وجود دارد. افزایش مرگ عروق کرونا در تهران. هفته آینده انتظار کاهش تاج پا را نداریم.

وی افزود: متأسفانه ترافیک شهر تهران تغییر چشمگیری نکرده و ترافیک درون شهری و مناطق پرخطر مانند معابر ، مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای که شناسایی شده اند بسیار شلوغ است که این موضوع باعث نگرانی و خطر می شود. فرمانده کرونا تهران گفت. .

در حالی که آژانس هواشناسی از ادامه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت گزارش می دهد ، فوران و مرگ و میر کرونا در حال افزایش است.

بیماران کرونر در بیمارستان بستری شدند

دلیل درخواست تعطیلات دو هفته ای در تهران

کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: “مهمترین دلیل خواستار تعطیلی تهران ، کاهش گردش ویروس در شهر و احتمال ممنوعیت تجمعات است. از هر نوع و ما نباید در اجتماعات عمومی در مراکز شهر باشیم و بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم و فرصتی برای ادامه روند کنترل بیماری پیدا کنیم.

کوهپایه زاده گفت: مدافعان بهداشت هشت ماه است که با بیماری عروق کرونا قلب مبارزه می کنند و ویزیت تاج گذاری و مرگ و میر زیاد است و درست است که تعطیلات می تواند به معیشت مردم آسیب برساند اما این دو هفته وقفه کمک خواهد کرد. برقراری نظم. ” بیمارستان ها را از نو بسازید و خدمات بهتری ارائه دهید. از طرف دیگر ، وقتی افراد در جامعه سفر کمتری می کنند ، ویروس در جامعه کمتر گسترش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که اگر جلسه ستاد ملی تاج در روز چهارشنبه برگزار شود و ستاد تاج تهران و سران دانشگاه های علوم پزشکی درخواست استراحت دو هفته ای کنند تهران ».

کدام موسسات درخواست تعطیلی 2 هفته ای در تهران را دارند؟

کمیته بهداشت تهران ، شامل شورای اسلامی شهر ، ستاد مدیریت بیماری کرونا تهران ، فرمانداری و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای را به کمیته امنیت ستاد ملی کرونا ارائه داد. با این تصویب ، تمام دستگاه های اجرایی تهران ، از جمله دولت ، خصوصی به جز تجهیزات کمکی در این دوره بسته می شوند. بر اساس این طرح ، محدودیت هایی برای جابجایی مردم در شهر اعمال می شود تا افراد بتوانند در این مدت در خانه بمانند.

عبدالحسین روح الامینی ، رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران ، به نمایندگی از 40 نماینده استان تهران ، ضمن شکایت از عدم استفاده از ظرفیت نمایندگان و مجلس در این جنگ تمام عیار ، بر حمایت کامل از ستاد تاج تهران تأکید کرد و گفت: بهداشت تهران بر تصمیم گیری فوری مانند تعطیلات دو هفته ای در استان تهران با توجه به ملاحظات اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی تأکید می کند ، زیرا این تنها راه شکستن زنجیره و بازسازی قدرت است. مدافعان سلامت تهران و مراکز بهداشتی

علی آتا ، سخنگوی شورای شهر تهران پس از ادامه روند شیوع بیماری کرونا قلب ، در توئیتی نوشت: “متأسفانه روند بیماری کرونا قلب در شورا ادامه دارد.” در میان همکاران من ، خانم شهربانو امانی ، یکی از اعضای شورا ، و تعدادی از کارشناسان و کارمندان به این ویروس آلوده شده اند. در شهرداری و شورا محدودیت هایی را برای مشارکت در نظر گرفته ایم. مجموعه پیشنهادی ما برای ستاد ملی هنوز یک تعطیلات دو هفته ای در تهران است.

محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران ، در مورد وضعیت همه گیری کرونا در تهران هشدار داد و یادآور شد: ما باید حداقل دو هفته تهران و کلانشهرها را ببندیم ، در غیر این صورت باید منتظر عواقب ناگوار باشیم. تصمیمات ما در مورد تاج باید به جلو باشد ، نه بعد از تاج.

رئیس شورای شهر تهران به دو برابر شدن تعداد مرگ ناشی از تاج اشاره کرد و گفت: موج جدید ویروس کرونا تعداد مرگ و میرها را دو برابر کرده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است ، در صورت عدم اقدام موثر برای مهار ویروس کرونا ، یک سونامی و یک فاجعه انسانی در آذر انجام دهید.

برج میلاد ماسک دار

بستن تهران چقدر در کنترل بیماری عروق کرونا قلب مثر است؟

مینو مهرز ، عضو کمیته علمی کمیته ملی علیه کرونا ، گفت: “از این بدتر؟!” بلایا خدا ما را بیامرزد. اکنون اوضاع وحشتناک است. ما این همه تخت عروق کرونا ، تعداد زیادی ویزیت و بیماری های جدی و مشکلات زیادی داریم. ما باید تهران را در اسرع وقت تعطیل کنیم.

یکی از اعضای ستاد ملی کرونا با اشاره به محدودیت های برنامه ریزی شده تاج برای برخی از شهرها گفت: “از روز دوشنبه اعلام شد که آنها در همه جا بسته خواهند شد ، اما در عمل می بینیم که همه چیز باز است.” بستن تنها راه در شرایط فعلی است و باید در اسرع وقت انجام شود. اکنون اروپا و آمریکا نیز درگیر شده اند.

حمید سوری ، متخصص اپیدمیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: “گسترش بی رویه اپیدمی کرون در کشور همه را نگران می کند و باید دانست که بستن شهر بدون برنامه ریزی دقیق و منسجم هیچ گونه مشکلی ندارد. نتایج خاصی برای کنترل اپیدمی. زمان ادامه خرید زمان ادامه روند پیشگیری و کنترل است و هیچ تأثیری پایدار ندارد. در عین حال ، هزینه و بار اقتصادی آن بسیار زیاد است.

سوری در پاسخ به این س whichال که کدام برنامه شناخته شده و برنامه ریزی پیشگیری و کنترل برای اتصال شهر به آن لازم است ، گفت: “اگر چنین اقدامی فقط برای یک تعطیلات 2 هفته ای باشد ، قطعاً کوتاه مدت و م effectiveثرتر خواهد بود. “مقرون به صرفه” اصلا خوب نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ما باید برای بستن فعالیت ها و قرنطینه کامل برنامه داشته باشیم. یعنی اهداف آن باید مشخص و نحوه اجرای آن به صورت عملیاتی مشخص شود و از آمادگی همه جانبه سازمان های ذی نفع و آمادگی مردم اطمینان حاصل شود.

سوری گفت: “سوال این است که آیا ترافیک در شهر متوقف شده است؟” اگر پاسخ منفی باشد ، اگر تمام ورودی های شهر به مدت 14 روز در قرنطینه نباشند ، تعطیلی شهر معنی نخواهد داشت. اگر ترافیک رایگان باشد ، اتصال شهر تأثیر بسیار کمی خواهد داشت.

وضعیت نگران کننده کرونا در تهران

کیانوش جهانپور ، مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت معتقد است که هزینه های انسانی ناشی از رعایت نکردن حداکثر اقدامات بهداشتی و ایمنی فراتر از آن است که تصور شود. هزینه سفرهای غیرضروری ، سفرهای غیرضروری ، تعاملات و سفرهای غیرضروری ، جمع های کوچک و بزرگ و بی توجهی به مسافت جسمی و بالاتر از همه ، استفاده غیر عمومی از ماسک ، روحانی عاشق هستند که مانند برگ های پاییزی ، هر روز سقوط کن ما آنها هستیم و البته تحمیل هزاران میلیارد دلار به ساختار اقتصادی که از فشار و سرکوب تحریم های بین المللی رنج برده است.

آمارها نشان می دهد که وضعیت کرونا در کلانشهر تهران بسیار نگران کننده است و اگر قرار است بسته شود ، تعطیلی شهر باید با بسته شدن ورودی ها و اقامت افراد همراه باشد و این باید با در نظر گرفتن تمام جوانب تعطیلی انجام شود. ورود به مراکز سرپایی و بستری باید کاهش یابد.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا