اقتصادی

طرح “اقدام ملی مسکن” به مردم و اقتصاد ضرر می‌رساند

گفته می شود که طرحی با عنوان “اقدام ملی مسکن” توسط قانونگذاران در دستور کار قرار گرفته است تا افرادی را که منابع آنها از طریق خطوط اعتباری بانک مرکزی تأمین می شود ، پناه بگیرد ، یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از این طرح. در نتیجه استفاده از منابع بانک مرکزی افزایش می یابد که در نهایت نه به نفع مردم و نه برای اقتصاد است.

به گزارش باراناخبر ، برخی از اعضای مجلس یازدهم در حال تهیه طرحی به نام “برنامه اقدام ملی برای مسکن” هستند که براساس آن آیین نامه تهیه ، ساخت و واریز اجاره به طور عمده از خطوط اعتباری بانک مرکزی است. و افزایش پایه پولی. برای تأمین بودجه

در همین راستا ، کارمندان حیدر حسینی در مورد باراناخبر درباره تأثیرات این طرح بر زندگی مردم و اقتصاد کشور توضیح می دهند و توضیح می دهند در صورت عدم بررسی چنین برنامه هایی با تخصص ، می توانند با افزایش پایه پولی ، تأثیر مخربی بر اقتصاد بگذارند. در عین حال ، دولت و مجلس باید برای كنترل نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید ، به ویژه ساخت منازل با هم كار كنند.

وی در ادامه گفت: این طرح نمی تواند نیازهای مردم و اقتصاد را تأمین کند. قیمت محصولات و قیمت دستگاه را محکم کنید.

به گفته این تحلیلگر اقتصادی ، در این شرایط مجلس باید به دولت برای کنترل نقدینگی کمک کند و با هدایت آن به سمت تولید و ساخت مسکن ، زمینه را برای تولید مسکن فراهم کند تا مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد. در این شرایط اقتصادی ، مجلس باید اصلاح ساختار بودجه را در نظر بگیرد ، نه به فکر چنین برنامه هایی باشد که فقط از نظر کلمات دلپذیر هستند و در عمل کاربرد ندارند.

معاون وزیر سابق اقتصاد افزود: اگر سرمایه گذاران تولید به خصوص در بخش ساخت و ساز متکی باشند ، در نتیجه این حمایت ، تولید و اشتغال افزایش می یابد. همچنین از محصولات واحدهای صنعتی استفاده می شود ، به همین ترتیب حرکت می کنند و سرانجام با کنترل نقدینگی و تورم به مردم کمک می کنند.

کارکنان حسینی ادامه دادند: “از آنجا که چنین پروژه هایی دارای هزینه سنگینی برای دولت است ، شورای نگهبان نیز با این طرح مخالف است ، به طوری که با این طرح زمان مجلس گرفته می شود.”

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد که بهتر است از ابتدا برنامه هایی را که باعث افزایش پایه پولی می شود ، متوقف کنیم تا نه زمان مجلس و نه پایه پولی افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا