بین الملل

واکنش سندرز به اقدام ترامپ در وتوی قطعنامه‌ای درباره ایران

طبق اخبار آنلاین ، سناتور آمریكا برنی سندرز در پاسخ به تصمیم رئیس جمهور دونالد ترامپ در مورد وتو به اقدامات نظامی علیه ایران گفت: “ترامپ می گوید كه ملل بزرگ جنگ های بی پایان نخواهند داشت ، اما او دو قطعنامه دارد.” . کاهش قدرت جنگ باعث شده است که ما را در این جنگها وتو کند.

ساندرز در توئیتی از کنگره خواست تا به تلاش های خود برای مهار رئیس جمهور فراری ادامه دهد.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ روز چهارشنبه به قطعنامه ای مبنی بر محدود كردن “نیروهای نظامی علیه ایران” رای داد.

این قطعنامه نتیجه تلاش مشترک سناتورهای احزاب دموکرات و جمهوری خواه برای کنترل و مهار قدرت رئیس جمهور برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران بدون تأیید کنگره بود.

ترامپ با صدور بیانیه ای قطعنامه را “بسیار سوءاستفاده” خواند و اظهار داشت كه این قطعنامه “مبتنی بر سوء تفاهم از حقایق و قوانین است”.

ترامپ مدت ها تهدید کرده است که قطعنامه را وتو خواهد کرد ، با پیش بینی اینکه کنگره قادر به گرفتن آراء لازم برای لغو حق وتوی ترامپ نخواهد بود.

تصویب قطعنامه ، که سن دموکرات است. تیم قابیل از ویرجینیا به دنبال دستور ترامپ برای حمله به کاروان نظامی که ژنرال سردار قاسم سلیمانی را در ماه ژانویه حمل کرده بود ، پیشنهاد کرد که از عملکرد رئیس جمهور انتقاد کرده است. این جمهوری ایالات متحده است و بر حمایت کنگره آمریکا از تلاش های خود برای مبارزه و کنترل قدرت و قدرت جنگی قوه مجریه و ریاست جمهوری تأکید می کند.

310 311

دکمه بازگشت به بالا