بین الملل

گراهام:استیضاح ترامپ حزب جمهوری‌خواه را از بین می‌برد

لیندسی گراهام روز یکشنبه در مصاحبه ای با فاکس نیوز دادگاه بی قدرت پس از ریاست جمهوری را بی نتیجه خواند و از رئیس جمهور منتخب جو بایدن خواست تا با یک تماس تلفنی این دادگاه را خاتمه دهد.

وی خطاب به جمهوری خواهان که برخی از آنها با دادگاه ترامپ موافق هستند ، گفت: “اگر ما اتهام غیرقانونی دونالد ترامپ را پس از پایان کار او بپذیریم ، وی حزب را از بین می برد.”

این سناتور جمهوری خواه همچنین در مورد احتمال عفو عاملان حمله در کنگره آمریکا گفت: هرگونه بخشش احتمالی برای کسانی که در شورش ها شرکت کردند میراث رئیس جمهور ترامپ را لکه دار می کند.

این سناتور کارولینای جنوبی در ادامه گفت: هر کسی که در شورش هایی که منجر به کشته شدن پنج نفر شده است ، مقررات کنگره را نقض کرده و باید به صورت کاملا قانونی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

گراهام گفت: “شما امنیت کنگره را نقض کردید ، جلسه مشترک کنگره را قطع کردید و سعی در ارعاب و حمله داشتید ، باید کاملا تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید.”

وی گفت: “عفو برای این افراد اشتباه است ، من فکر می کنم که رئیس جمهور ترامپ را نابود خواهد کرد و امیدوارم که ما در آن جهت حرکت نکنیم.”

رئیس فعلی کمیته عدالت ایالات متحده اظهار داشت: ترامپ “مهمترین چهره” در حزب جمهوریخواه است.

گراهام همچنین با دفاع از سخنان ترامپ خواستار رفتن به ساختمان کنگره و آنچه وی را تشویق نمایندگان مجلس برای اعتراض به نتایج انتخابات خواند ، شد.

311311

دکمه بازگشت به بالا