أَللّهُمَ قَرِّبْنى فيهِ ِلى مَرْضَاتِكَ وَجَنَنِّبْنى فيهِ مِنْ سَخَطِكَ وَنَقِمَاتِكَ
وَفَفِّقْنی فِیهِ لِقَرَآءَةِ ایاتِكَ بِرَحْمَتِكَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ.
توضیحات دعا در روز دوم ماه مبارک رمضان
به طوری که شما در راه عشق او تنها نخواهید بود / هرگز معصومیت خودتان نیست
تمام دنیا اسارت شما در درگاه آن است / در اسارت “پذیرش” باشید ، بنابراین شما مردود نخواهید شد
آنچه انسان را به بهشت یا جهنم سوق می دهد “لذت” یا “گناه” خداوند است.
غضب خدا هم نتیجه اعمال ماست.
ما از عملکرد خود راضی یا عصبانی هستیم.
«اطاعت» ما او را راضی می کند و گناه ما او را عصبانی می کند.
چه عذابی دردناکتر از غضب و نارضایتی خداوند ؟!
و چه پاداش بزرگتر و بیشتر از رضایت و رضایت از حقیقت ؟!
بنابراین لازم است وسایلی برای رضایت او فراهم شود: لازم است با اعمال صالح ، کارهای نیک ، جستجوی عدالت ، ایثار و اخلاص ، صدقه و صدقه ، اطاعت و عبادت و غیره به خداوند نزدیک شویم و برای خشنودی او فراهم شود. به دست آوردن
دوری از نافرمانی ، بدخواهی ، بدخواهی ، بدخواهی ، دافعه و غیبت ، خیانت و حرص و طمع ، افراط و رشوه ، ظلم و قتل ، زیرا این امر موجب خشم الهی است و هر کس از خدا خشمگین شود ، نیکی و نعمت از او دارد. به دور خود می چرخد و درهای تخریب ، فریب و عذاب را باز خواهد کرد. به گفته پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به علی (سلام الله علیها): بزرگترین اقدام در این ماه برای جلوگیری از گناه است:
“بهترین اعمال در این شهر با منع خداوند سریع است.”[۱]
از این نظر از آیات قرآن چه می توان استنباط کرد و رضایت از حقیقت چه عملی را موجب شد و چه عملی را عامل خشم و نارضایتی خالق دانست؟
در برخی از آیات ، رضایت هر دو طرف ذکر شده است ، یعنی رضایت خداوند از انسان و انسان از خدا و در این رابطه تعبیر “رضایت خداوند از آنها و لذت آنها برای آنها” خوانده شده است. اما نکته این است:
اول ، به كسانی كه در ایمان و اعمال خود و در ایمان و جهاد خود “صادق” هستند.[۲]
دوم: بر روی کسانی که در دوره های دشوار نهضت اسلامی جزء پیشگامان انقلاب و دینداری بودند و در دوره های مکی و مادانی عنوان مهاجران و انصار را گرفتند و به پیامبر مهاجرت کردند.[۳]
سوم: پیروان و پیروان که سعی در پیگیری پیشگامان داشتند ، با پیامبر که رهبر جنبش بود بیعت کردند.[۴]
چهارم: مؤمنان واقعی و محکم که هرگز با دشمنان خدا و پیغمبر و مخالفان مکتب و دین خود سازش نکرده و با دشمن دوستی نکرده اند و رابطه استانی و دوستانه ای ایجاد نکرده اند گرچه دشمنان خدا و دین در کنار خویشاوندان و خویشان بودند.[۵]
پنجم: کسانی که “ایمان” ، “اعمال صالح” و “نیکی” از خدا داشتند.[۶]
اینها مواردی است که به آنها به عنوان نشانه ای از پذیرش و رضایت خداوند خطاب می شود و ما که در دعاهایمان به دنبال موارد فوق می خواهیم به رضایت خدا بیایند ، طبق موارد فوق باید:
ایمان و اعمال صالح و غیرت
– صداقت در ایمان و جهاد
– بررسی مهاجرت و پیروزی انقلاب و دین
– وفاداری شدید به رهبری و ولایت
– پیوندهای دانشمندانه داشته و مرزهای عقیدتی ، ایدئولوژیکی و ارزشی را رعایت کنید ،
تجهیزات لازم برای این نزدیکی را تهیه کنید.
موفقیت در تلاوت قرآن
مسئله دیگر دعای امروز ، موفقیت تلاوت قرآن است.
قرآن كتاب خدا و نزول الهى است ، مجموعه اى از آيات روشن خدا. رویکرد ما به قرآن همچنین می تواند در “لذت” و “سختیها” الهی مؤثر باشد.
بخوانید و نخوانید ، روی آن عمل کنید و به آن عمل نکنید ،
قرآن نقش تعیین کننده ای در ایجاد نشسته یا ایستادن داشته است ، چه خدا از ما راضی باشد یا نه.
قرآن باید باز و خوانده شود که کد زندگی و منشور زندگی است.
چقدر خوب است که یک شب هوا را بکشیم
برای جستجوی خلوص ، خدایا ، خدا
حضور در ابا ، صفحه ای از قرآن
به آتش ، کتابهای ریاکار فکر کنید
آیا قرآن حق ندارد در مورد تبعید در بین مسلمانان فخر کند؟
آیا پنهان کردن قرآن برای ترک در بین ملل مسلمان مناسب نیست؟
چگونه می توان قرآنی را که آیه اش الهام بخش است و سوره اش دارای یک درس گران و عمیق آموزش است ، فراموش کرد! …
امام صادق (ع) فرمود:
“قرآن پیمان خدا با مردم است و هر مسلمان سزاوار است هر روز به این” عهد “بنگریم و آن را بخواند (50 آیه).”[۷]
اما آنچه مهم است فقط تکرار کلمات نیست بلکه درک معنای و عمل به دستور و نهی و احکام آن است.
با تأمل و تأمل ، خواندن با درس و اعتبار ، و تلاوت با تأمل و بینش را بخوانید.
امام صادق (ع) فرمود:
“باشد که قرآن برای شما نازل شود … هر آیه ای را که پیشینیان شما ذخیره کردند ، کشف کنید ، بر آن عمل کنید و از هر آیه ای که بیانگر نابودی قبایل گذشته است ، خودداری کنید.”[۸]
این بیان فلسفه و تاریخ طولانی زندگی است.
به دست آوردن موضوع یادگیری و تدریس و تجربه.
قرآن باید تلاوت شود ، باید خیلی ویرایش شود ، باید با تفکر و تأمل تلاوت شود ، باید با وضو و دهان شسته شود.
و باید با صدای و صدای عربی خوب آواز بخورد. (آنها بدون کمک اعراب و صدای آنها قرآن را صدا می کنند.)[۹]
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
“این برای همه چیز زینتی است و تزئین قرآن صدای خوبی است.”[۱۰]
در سیره معصومین آمده است که در ماه رمضان ، آنها قرآن زیاد تلاوت می کنند ، و بعضی اوقات در این ماه چند تلاوت قرآن داشتند و همین کار را به اصحاب خود توصیه می کردند.[۱۱]
بگذارید از خدای مهربان ، یاری کنیم تا با توفیق در فراخوان قرآن ، زمینه را برای عمل به آیات الهی فراهم کنیم ، تا بتوانیم حقیقت و نزدیکی به خدا و مقام “را برقرار کنیم.” رضا »می تواند ملاقات کند.
منابع:
[۱] – شهرالله ، ص. 149
[۲] – مائده ، آیه 119.
[۳] توبه ، آیه 101.
[۴] – حجرات ، آیه 19.
[۵] حدید ، آیه 23.
[۶] – بینا ، آیه 8.
[۷] القرآن الاحدالله الخلق ، غیبت یانباغی برای مسلمانان ، که در میثاق ظاهر می شود ، و یقین دارد که آیه الجامع الاخبار ، جلد. 1 ، ص 335 در کل روز رستاخیز.
[۸] الحیات ، جلد. 2 ، ص. 116
[۹] كافي ، جلد 2 ، ص. 614
[۱۰] – میزان خرد ، جلد. 8 ، ص. 3338
[۱۱] – بنگرید: شهرالله فی الکتاب والسنunn ، ری شهری ، ص. 193
* برگرفته از کتاب سینا نیاز توسط نویسنده