Corona Virus (Sars-CoV-2)

[ad_1]

ویروس Corona به عنوان یک سلاح ژنتیکی در آزمایشگاه های آمریکا برای حمله به چین و ایران ساخته شد.[i]با این حال ، در روند انتقال این دیو ، او از شیشه بیرون رفت و مناظر خود را بر زندگی سازنده خود گذاشت. این موضوع یکی از اولین گمانه زنی ها پس از شیوع این بیماری در چین و اخبار مربوط به شیوع آن در قم بود. بعداً فرضیه های دیگری ظاهر شدند که منشأ آنها را نتیجه یك جهش طبیعی در كورو ویروس از نوع قبلی می نامید: SARS-CoV-2 و فرضیه های قبلی صرفاً محصول توهمات توطئه ای بودند و هیچ مدرک علمی نداشتند.[ii]با این حال ، فرضیه جهش طبیعی پاسخی به این سؤال نداد كه آیا این جهش در اثر دخالت خارج از ناموس طبیعت انسان در یك محیط زندگی ایجاد شده است یا اینكه این یک جهش طبیعی در چرخه زندگی بوده است یا خیر. از آنجایی که پاسخ به این سؤالات تأثیر تعیین کننده ای در سیاست آینده دولت و شکل گیری افکار عمومی دارد ، ما نمی توانیم به سادگی آنها را نادیده بگیریم.

امتناع از دریافت کمک های بین المللی یا امتناع از پزشکان مرزی ریشه در این عقیده دارد که شیوع ویروس یک سلاح بیولوژیکی است. ارزش دیدن تصویر زیر را دارد. موضوع او حمایت بیولوژیکی است. از حمله خود دفاع کنید. اگر چنین سیاستی در ذهن سیاستمداران نباشد ، اکنون می دیدیم که ایران در مجامع بین المللی نقش بین المللی ایفا می کند و همکاری های جهانی را گسترش می دهد.

فرضیه جهش طبیعی نیز به طور مستقیم بر چگونگی مقابله با یک بیماری عفونی تأثیر می گذارد. اگر منبع ویروس کاملاً طبیعی باشد ، تنها راه مقابله با آن افزایش مقاومت بیولوژیکی انسان در برابر آن است. اما اگر این جهش بر خلاف واکنش طبیعت در برابر مداخلات انسانی باشد ، روش مقابله با آن ، علاوه بر روشهای بیولوژیکی ، قطع زنجیره تولید و توزیع و یافتن راه حل جهانی برای متوقف کردن چنین مداخلات است؛ برای امنیت آینده و درک دنیای پس از تاج ، باید به این سؤال به درستی پاسخ دهیم. منشأ این ویروس چیست؟ این یادداشت سعی می کند تا آنجا که یک یادداشت کوتاه اجازه می دهد به این سؤال پاسخ دهد.

شروع و شیوع بیماری

در آغاز سال نو 2020 ، یک نوع جدید از بیماری ویروسی حاد تنفسی (پنومونی) در مرکز چین به ثبت رسید. تعداد افراد با او نیز به سرعت افزایش یافت. در نتیجه ، مقامات بهداشت چینی گفتند که مشکلی پیش آمده است. علائم قبل از بیماران باعث عفونتهای حاد تنفسی از جمله تب و سرفه خشک می شود. در نتیجه این بیماری ، چندین بیمار درگذشت. پزشکان این بیماری را COVID-19 توصیف کردند و منشأ آن ناشی از ویروس SARS-COV-2 بود. از آن زمان تاکنون پروازهای بین المللی هوایی ، زمینی و حتی دریایی این ویروس را به سایر کشورها گسترش داده است. با انتشار ویروس ، حدس و گمان ها برای تعیین منبع ویروس شدت گرفت.

کسانی که ویروس را یک سلاح اصلاح شده ژنتیکی می نامند ، کمتر شواهد علمی ارائه می دهند. ادعاهای آنها بیشتر به فرضیه های امنیتی و دفاعی متکی بود. این عقیده را می توان در چارچوب ذهنی قبلی این افراد از ارزیابی تهدیدات بیرونی تفسیر کرد. از طرف دیگر ، هنگام وقوع طاعون در قرون وسطی ، کلیسا مقصر یهودیان و جذام ها بود.[iii]بنابراین ، سوزاندن افرادی که با دین موافق نبودند ، از جمله یهودیان ، جذامیان و جادوگران به دستور کلیسا ، امری عادی بود.[iv]،

برخلاف تصور عامه ، تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی از توالی اطلاعات ژنتیکی و ارثی SARS-CoV-2 و سایر ویروس های خانواده مشترک نشان می دهد که ویروس CoVID-19 در نتیجه جهش ویروس در نتیجه فرآیندهای طبیعی به جای مداخله مستقیم انسان بوجود آمده است. است[v]بگذارید ما به ارزیابی نقش غیرمستقیم انسان در شکل گیری کروناویروس بپردازیم. 19 سؤال این است که آیا وقوع بیماری هایی مانند HIV ، ابولا ، SARS و MERS نتیجه یک جهش طبیعی ویروس های قبلی است یا اینکه آیا آنها ناشی از مداخله انسان در طبیعت بوده اند. این یادداشت نشان می دهد که بیماری کرون از طریق تجارت حیوانات وحشی و مصرف حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است. بنابراین ، مردم در معرض ویروسی قرار گرفتند که هیچ سابقه ای در چرخه دفاع بیولوژیکی خود نداشته باشد.

تجارت و مصرف حیوانات وحشی و ظهور ویروس تاج -19

کارمندان پزشکی چینی هنگام تلاش برای یافتن منبع کوروی ویروس جدید منبع احتمالی خود را پیدا کردند: بازار مواد غذایی در ووهان ، چین جزو 41 بیمار اول بود که 27 نفر از آنها در بازار بودند. البته این شواهد قانع کننده نبود ، اما مقامات چینی به سرعت بازار را بستند. آنها این پدیده را قبلاً در مکانی مانند این بازار دیدند. در سال 2002 ، ویروس خانواده coronavirus در یک بازار مشابه ظاهر شد. در آن زمان ، مقامات بهداشتی در تلاش بودند تا علت شیوع بیماری موسوم به SARS را دریابند. این ویروس همچنین در سرزمین اصلی چین ظاهر شد و پس از آن در سراسر کشور شیوع پیدا کرد و چند ماه بعد قربانیان را کشت. این ویروس به تدریج 29 کشور را آلوده و 774 نفر را کشته است[vi]، هجده سال بعد ، این ویروس بیش از یک میلیون نفر را آلوده کرد و در زمان حداقل 180 کشور در کمتر از 180 کشور جهان ، بیش از 55000 نفر را به قتل رساند. این بازارها چگونه به یکدیگر ارتباط دارند و علت این بیماری چیست؟ و چرا این دو رویداد در چین در حال وقوع هستند؟

ویروس های زیادی که انسان را آلوده می کنند از حیوانات ناشی می شوند.[vii]برخی از ویروس های ناشی از آنفولانزا از پرندگان و خوک ها ناشی می شوند ، ویروس HIV که باعث ایدز می شود از شامپانزه ها تهیه می شود و خفاش ها می توانند منبع ویروس کشنده ابولا باشند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویروس SARS-COV-2 یا Coronavirus-19 قبل از اینکه انسان ها خفاش ها را آلوده کنند ، از خانواده خانواده زخم به پنگولین ، آنتاتر ، از خانواده زخم منتقل شدند.[viii]،

تاکنون پرش ویروس ها در بین گونه های حیوانات وحشی بسیار متداول است.[ix]پریدن و انتقال آنها به مردم یک اتفاق نادر است ، زیرا به حضور همزمان همه این میزبان ها در یک مکان یا مکان نیاز دارد. اینجاست که بازار مرطوب ووهان وارد بازار می شود. بازار مرطوب محلی است که حیوانات وحشی کشته و برای مصرف به فروش می رسد.

پروفسور پیتر لی ، استادیار سیاستهای شرق آسیا در دانشگاه هیوستون و متخصص سیاست های چین در انستیتوی مطالعات انسان دوستانه[x]او چنین می گوید[xi]:

وی گفت: “برای من و بسیاری از دانشمندان ، این اصلاً تعجب آور نیست. در بازار ووهان ، حیوانات در قفس نگهداری می شوند و حیوانات پایین تر نیز در معرض خون ، مدفوع و مایعات حیوانات بالاتر قرار می گیرند ، و به این ترتیب ویروس از حیوان به حیوان دیگر منتقل می شود. ” وی ادامه داد: “اگر فردی با این حیوان در تماس باشد و یا گوشت خود را مصرف کند ، می تواند آن را آلوده کند و اگر از فرد آلوده به شخص دیگری منتقل شود ، این نقطه شروع یک بیماری همه گیر خواهد بود.”

بازارهای مرطوب در مناطق مختلف جهان از جمله چین ، هنگ کنگ ، مکزیک ، سنگاپور و تایلند در دسترس است. اما بازارهای چین به دلیل طیف گسترده ای از حیوانات به ویژه حیوانات وحشی مشهور هستند. شکل 3 لیستی از گونه های جانوری را نشان می دهد که در ووهان نشان داده شده اند. این حیوانات از نقاط مختلف جهان منتقل می شوند و هر یک می توانند حاوی ویروس های خاص خود باشند. با کمال تعجب ، گوشت آنها بدون رعایت استانداردهای بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.[xii]،

تاریخچه شکل گیری این بازار

در دهه 1970 ، چین گرسنگی شدید را تجربه کرد ، که باعث کشته شدن بیش از 36 میلیون نفر شد. دولت کمونیست چین در آن زمان تولید غذا را کنترل می کرد. او قادر به تهیه غذا برای 900 میلیون نفر نیست ، وی اجازه داد حیوانات وحشی را تغذیه کند. تا سال 1978 ، در حالی که شرکت های بزرگ به طور فزاینده ای روی تولید گوشت خوک تمرکز می کردند ، برخی از کشاورزان کوچک به دلیل داشتن مجوز زیاد ، شروع به شکار و پرورش حیوانات وحشی و حیوانات غیر وحشی کردند.

دکتر پیتر لی گفت: “در ابتدا حیواناتی مانند لاک پشت ها عمدتا برای تغذیه خانواده ها و خانه های خود نگهداری می شدند و این نقطه شروع تجارت حیوانات وحشی بود.” از آنجا که به تهیه غذا کمک کرده است ، دولت چین از آن حمایت کرد. “دولت برای جلوگیری از فقر و گرسنگی ، صرفنظر از آنچه آنها انجام می دهند ، باید مردم را تشویق به خوردن هر غذایی کند.” اما در سال 1988 ، دولت چین تصمیم به ایجاد تجارت با حیوانات وحشی گرفت. و قانون حمایت از زندگی و مال[xiii]پذیرفته شد این قانون حیوانات را به عنوان “منابع دولتی” تعریف می کرد و از افرادی که به طور فعال از حیوانات وحشی استفاده می کردند محافظت می شد.

ماده 3: زندگی و دارایی از جمله منابعی است که دولت در اختیار دارد. دولت از حقوق و منافع مؤثر نهادها و افراد درگیر در توسعه یا استفاده از منابع حیاتی خود حمایت می کند.

ماده 4: دولت باید سیاستی را در جهت تقویت حفاظت از منابع حیات وحش ، اهلی کردن و تولید مثل گونه های حیات وحش ، توسعه منطقی و بهره برداری از منابع حیات وحش دنبال کند و تحقیقات حیات وحش را ترغیب کند. سازمان ها و اشخاصی که در زمینه حفظ یا زندگی حیوانات وحشی گام های مهمی برداشته اند ، از سوی دولت پاداش می گیرند.

پیتر لی ادامه می دهد: “این دو ماده مخرب ترین بخش این قانون است.” “اگر حیات وحش به عنوان یک منبع طبیعی در نظر گرفته شود ، به این معنی است که استفاده از آن برای انسان مفید است.” بند 17 قانون همچنین به پرورش ، نگهداری و اهلی کردن این حیوانات تشویق می کند.

ماده 17: دولت باید اهلی کردن و پرورش حیوانات وحشی را ارتقا بخشد. هر کسی که می خواهد حیوانات وحشی را تحت حمایت ویژه دولت محلی پرورش دهد ، اجازه دریافت خواهد کرد. اقدامات اداری برای چنین مجوزهایی توسط سازمان حیات وحش و تحت نظارت شورای ایالتی تدوین شده است.

با تصویب این قانون ، صنعتی ایجاد شد و مزارع کوچک محلی به صنایع بزرگ تبدیل شدند. به عنوان مثال ، یک مزرعه زنبورداری با تنها 3 خرس آغاز شد و سپس بیش از 1000 خرس در آنجا پرورش یافت. جمعیت بیشتر به معنای احتمال بهتر شیوع بیماری است. یک حیوان بیمار به راحتی می تواند حیوانات دیگر را آلوده کند.

کشاورزان همچنین انواع مختلفی از حیوانات را در این مزرعه پرورش دادند ، به این معنی که ویروس های زیادی در بین گونه های جانوری در مزارع وجود دارد. با این حال ، این حیوانات برای تجارت وارد بازارهای مرطوب شدند. از زمان شکوفایی پرورش حیوانات وحشی ، همیشه پوششی برای صنعت غیرقانونی سایر حیوانات وحشی و در معرض خطر مانند ببر ، کرگدن و پنگوئن وجود داشت و قاچاق این حیوانات به داخل چین آغاز شد.

در اوایل دهه 2000 بیشتر این بازارها حیوانات وحشی بودند که به طور غیر منتظره ای در سارس اتفاق افتاد. آخرین ویروس کشنده SARS گسترش یافته است. فقط در چین بیش از 1400 مورد گزارش شده است. این چیزی است که مسئولان بهداشت از آن بیم داشتند. در سال 2003 ، SARS به بازار مرطوب در جنوب چین گسترش یافت. در شهر فوشان در گوانگدونگ قرار دارد. دانشمندان ردپای این ویروس را در مزارع در میان گربه های گربه (CIVET) کشف کرده اند. پس از آن ، مقامات چین به سرعت این بازارها را بستند و پرورش این حیوانات را ممنوع کردند ، اما تنها چند ماه پس از شیوع SARS ، مقامات چینی 54 گونه حیات وحش از جمله گربه CIVET را برای پرورش قانونی اعلام کردند. تا سال 2004 ، صنعت حیات وحش حدود 100 میلیارد یوان ارزش داشت و تأثیر شدیدی بر دولت چین داشت.

“سهم صنعت حیات وحش در تولید ناخالص داخلی چین بسیار ، بسیار ناچیز بود ، اما تأثیر و تأثیر زیادی بر جایگاه های بازار در لابی چین داشت” ، بنابراین دولت چین مجدداً به این بازارها اجازه کار داد. به عنوان مثال ، در سال 2016 ، دولت اجازه تولید گونه های در معرض خطر از جمله ببر و پنگوئن را صادر کرد. تا سال 2018 ، ارزش صنعت حیات وحش 148 میلیارد یوان رشد کرد و تاکتیکهای معقولی را برای فعال نگه داشتن این بازارها ایجاد کرده است.

“این صنعت از حیات وحش به عنوان محصولات توانمندسازی ، مکمل های بدن سازی و سیستم ایمنی جنسی و تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با بیماری حمایت کرده است.” “کمترین مدرکی برای تأیید این ادعاها در دست نیست.” با این حال ، این محصولات در بین بخشهای با نفوذ جامعه چین و همچنین سالک های ماجراجویی از سراسر جهان رواج یافته است. اکثر شهروندان چین حیوانات وحشی نمی خورند. “بخشی که این حیوانات را مصرف می کند غنی و قدرتمند است. این علاقه سوداگرانه تعداد کمی از مصرف کنندگان حیوانات وحشی چینی و منافع ملی را به خطر انداخته است. “

با ظهور ویروس جدید ، دولت چین بازارهای مرطوب را به حالت تعلیق درآورد و تجارت حیوانات وحشی را به طور موقت ممنوع اعلام کرد.[xiv]بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی و سازمان های بین المللی برای پایان دادن به این ممنوعیت تلاش می کنند. فرض بر این است که احتمال بروز چنین پدیده هایی در آینده رخ خواهد داد تا اینکه مداخله انسان به ترتیب طبیعت و دسترسی به منابع آن و چنین سیاست هایی تغییر جدی کند.

نتیجه گیری

می توان نتیجه گرفت که معتبرترین فرضیه منشا این ویروس امروزه احتمال انتقال ویروس از حیوانات وحشی به انسان به عنوان میزبان ، جهش آن در انسان و انتقال آن به جهان انسان است. در حالی که هیچ فرضیه معتبر دیگری وجود ندارد ، این قانع کننده ترین فرضیه ما است.

نتیجه گیری دیگر تأیید ادغام جهانی است. یک عادت بد یا یک تصمیم سوداگرانه ، اگرچه در ابتدا مبتنی بر ضرورت و تلاش برای بقا است ، اما می تواند جان میلیون ها انسان در یک بخش از جهان را به خطر بیندازد ، و میلیاردها انسان دیگر نمی توانند دیگر رنج بکشند یا حتی فقر و بدبختی را تجربه کنند. پرستو بار دیگر وحدت جهانی در همه مردم آشکار می شود و نیاز به همکاری مسالمت آمیز ، وحدت جهانی و وحدت جهانی برای همه ثابت می شود. کسانی که معتقدند مرزهای کشورها می توانند بسته شوند و اکنون لازم است که جهان بسته ای ایجاد شود ، باید درک کنند که این غیرممکن است و مردم باید در یک مقیاس جهانی با هم زندگی کنند و نسبت های ملی برای زنده ماندن کافی نیست. بنابراین ، در این تفاهم نامه آمده است که درک منشأ ویروس به شدت در سیاست مقابله و ایجاد صلح پس از تاج تأثیر می گذارد. این نشان می دهد که دو دهه گذشته سیاست ایران چقدر اشتباه بوده است.

متخصصان شیوع بیماری های عفونی برای مقابله با شیوع این بیماری ها ، بر پایان دادن به چرخه تولید و گسترش ویروس ها تأکید می کنند. این یادداشت منشأ ویروس را نشان می دهد ، بنابراین همه کشورها از جمله ایران باید از چین و جامعه جهانی بخواهند که این تجاوز را علیه زندگی خود پایان دهند و عزم جهانی برای مقابله با آن برقرار کنند. این ممکن است یکی از مأموریت های دیپلماسی عمومی ایران باشد.

* این مقاله با همکاری امید امین زاده نوشته شده است

* وزیر اسبق راه و شهرسازی و استاد دانشگاه تهران

27215

[ad_2]
همه محتوای سایت توسط استخراج اخبار روز، اقدام به نشر محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت نوشته های سایت بر عهده منابع اصلی بوده و سامانه بر خط باراناخبر هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله ندارد.

دکمه بازگشت به بالا