ورزشی

۲ طلای آمریکا و روسیه در روز دوم کشتی آزاد

به گزارش شفاف ، در دو وزن اول کشتی آزاد المپیک در توکیو ، مدال های طلا به روسیه و آمریکا رسید.

ایران نیز دو نماینده داشت ، حسن یزدانی نقره گرفت و مصطفی حسین خانی حذف شد.

در دور اول ، رضا اطری (57 کیلوگرم) بر سلیمان اتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه در یک مبارزه نزدیک 3 بر 2 غلبه کرد و در دور دوم برنده مدال برنز جهان و قهرمان بازیهای آسیایی مغولستان را شکست داد. به نیمه نهایی وی در این دیدار مقابل زائور اوگویف از روسیه با نتیجه 8 بر 3 مغلوب قهرمان جهان شد و راهی دیدار رده بندی شد. آتاری با نتیجه 9 بر یک مقابل توماس گیلمن دارنده مدال نقره جهان از آمریکا شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 86 کیلوگرم ، حسن یزدانی در دور اول جاوریل شاپیف از ازبکستان را 11 بر 2 شکست داد. وی در دور دوم استفان ریچموث از سوئیس را با نتیجه 12 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در این مرحله وی با نتیجه 7 بر 1 مقابل دارنده مدال برنز جهان آرتور نیفونوف از روسیه پیروز شد و به فینال راه یافت. در دیدار نهایی حسن یزدانی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب دیوید تیلور قهرمان جهان از آمریکا شد و مدال نقره را از آن خود کرد.

رتبه افراد اصلی در وزنهای فوق به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- زائور اوگویف (روسیه) 2- کومار راوی (هند) 3- نوریسلام صنایف (قزاقستان) و توماس گیلمن (ایالات متحده) 5- جورجی وانگلوف (بلغارستان) و رضا آتاری (ایران)
86 کیلوگرم: 1- دیوید تیلور (آمریکا) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- آرتور نیفونوف (روسیه) و میل ناظم آمینه (سان مارینو) 5- جاووریل شاپیف (ازبکستان) و دیپاک پونی (هند)

دکمه بازگشت به بالا