ورزشی

نگاه آماری به رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان

مسابقات جهانی نروژ با کسب مدال طلا توسط تیم های آزاد ایران و غرب ایران به پایان رسید و با مجموع 7 مدال طلا و 13 مدال رنگارنگ یک رکورد تاریخی ثبت کرد.

به گزارش باراناخبر و به نقل از فدراسیون کشتی ، در حالی که در سالهای اخیر و در دوره های قبلی مسابقات جهانی ، رسیدن و یا شرکت در مسابقه نهایی و در بیشتر موارد کشتی تا یک طلا برای کشورمان بسیار دشوار شده است. مدال ما به حمید سوریان یا حسن یزدانی امیدوار بودیم ، اما در اوزان دیگر امیدی به کسب مدال طلا از دیگر کشتی گیران نبود و به نوعی ، در بیشتر مسابقات ، تیم های ما تنها با مدال های نقره و برنز و فقط مدال طلا به کار خود پایان دادند.

از سوی دیگر ، مساله مهمی که در سال های اخیر مورد توجه کشتی کشور ما بوده و به نحوی به آن پرداخته شده است ، رویارویی با حریفان روسی یا آمریکایی است که در بیشتر موارد نتایج کشتی گیران ما از پیش تعیین شده بود. من

این امر آنقدر واضح بود که به عنوان مثال ، در آخرین جامهای جهانی که توسط کشورمان برگزار شد ، همه دوستان کشتی قهرمانی را به تیم قدرتمند روسیه واگذار کرده بودند ، و شاید خوشبختانه به عنوان نایب قهرمانی یا تیم سوم. آنها از ایران من بودند

موضوعی که در اکثر کشتی های نماینده کشورمان در مسابقات قبلی جهان مشاهده شد ، حفظ نکردن امتیاز در دقایق پایانی و از دست دادن مدال یا تماشای مسابقه نهایی بود و به نظر می رسید که شانس ها از نظر روحی و روانی یا تاکتیکی و فنی به طور کامل لازم نیست در مسابقات شرکت کنید.

اما نقطه عطف برای کسب مدال طلا برای کشتی گیران ایرانی و شجاعت و شجاعت آنها از دل کشوری که مدعی مسابقات جهانی کشتی آزاد است ، سرچشمه گرفت ، جایی که قهرمانان جوان ایرانی توانستند 5 مدال طلا را به دست آورند و در خانه شانه کشتی گیران روسی را ببرند. خودت روی زمین

این شجاعت و روحیه جنگندگی در بین کشتی گیران ما ، چه در سبک آزاد و چه در سبک غربی ، با حضور کشتی گیران هرمی جوان و با تجربه در مسابقات جهانی در نروژ ، بار دیگر ظاهر شد که روزهای خوبی را برای سبک آزاد و غربی کشورمان نوید می دهد. به

البته با ادامه این روند و حمایت لازم از سوی مسئولان و همچنین مدیریت کادر فنی و پشتیبانی فدراسیون کشتی و تهیه فضا و تجهیزات لازم ، قول می دهد که می توانیم در صدر بازیهای المپیک 2024 و 2028. جهان را بدرخشید.

اما نکته مهم و تحریک آمیز این است که کشتی پس از 5 دور مسابقات جهانی که با طلا فاصله داشت ، ناگهان با کسب 4 مدال رنگارنگ در سالهای گذشته جبران شد.

علاوه بر کسب 7 مدال طلا در کشتی آزاد و 7 مدال طلا در کشتی آزاد در 10 سال گذشته ، در مجموع 14 مدال طلا توسط ایران به دست آمد. آخرین جهان یک مدال طلا کسب کرد.

در پایان آمار کسب مدال طلا توسط کشتی گیران کشورمان در 10 دور گذشته مسابقات جهانی عبارتند از:

کشتی آزاد:

2009 هرنینگ (دانمارک): 66 کیلوگرم: مهدی تقوی (طلا)
2010 مسکو (روسیه): بدون طلا
2011 استانبول (ترکیه): 66 کیلوگرم: مهدی تقوی (طلا) – 96 کیلوگرم: رضا یزدانی (طلا)
2013 بوداپست (مجارستان): 55 کیلوگرم: حسن رحیمی (طلا) – 96 کیلوگرم: رضا یزدانی (طلا)
2014 تاشکند (ازبکستان): بدون طلا
2015 لاس وگاس (آمریکا): بدون طلا
2016 بوداپست (مجارستان): Pa ari
2017 پاریس (فرانسه): 86 کیلوگرم: حسن یزدانی (طلا)
2018 بوداپست (مجارستان): بدون طلا
نورسلطان 2019 (قزاقستان): 86 کیلوگرم: حسن یزدانی (طلا)

کشتی یونانی-رومی:

2009 هرنینگ (دانمارک): 55 کیلوگرم: حمید سوریان (طلا)
2010 مسکو (روسیه): 55 کیلوگرم: 55 کیلوگرم: حمید سوریان (طلا) – 96 کیلوگرم: امیرعلی اکبری (طلا)
2011 استانبول (ترکیه): 60 کیلوگرم: امید نوروزی (طلا) 66 کیلوگرم: سعید عبدولی (طلا)
2013 بوداپست (مجارستان): 84 کیلوگرم: طالب نعمت پور (آری)
2014 تاشکند (ازبکستان): 59 کیلوگرم: حمید سوریان (طلا)
2015 لاس وگاس (ایالات متحده): بدون طلا
2016 بوداپست (مجارستان): بدون طلا
2017 پاریس (فرانسه): بدون طلا
2018 بوداپست (مجارستان): بدون طلا

2019 نورسلطان (قزاقستان): Pa ari

کاظم پرورده – فدراسیون کشتی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا