اجتماعی

۲۵ استان در وضعیت قرمز کرونا / ادامه بیماری در جهان تا زمانی نامعلوم

کیانوش جهانپور ، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، تأکید کرد که همه گیر بیماری Covid 19 در ایران و جهان ادامه خواهد یافت؛ وی گفت: باید با رعایت پروتکل های بهداشتی از تشدید این بیماری در کشور جلوگیری کنیم.

به گزارش باراناخبر ، کیانوش جهانپور ، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، در یازدهمین جلسه برای ارزیابی امکانات بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، که امروز ، یکشنبه ، در سالن پیامبر اکرم (ص) برگزار شد. در وزارت کشور با تأکید بر اینکه عادی سازی عامل اصلی کشور است. وی گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله جسمی؛ ما در ماه های آینده شیوع بیشتری از این بیماری را در کشور خواهیم دید.

جهانپور تأکید کرد: در موج اول تاج به سمت کشور از 20 فوریه که تأیید وجود این بیماری در کشور انجام شده است. ما شاهد هماهنگی خوبی بین ادارات و از همه مهمتر حمایت و کمک از مردم و مشارکت گسترده اجتماعی بودیم.

وی ادامه داد: البته این روزها همزمان با تعطیلات نروژ و محدودیت های جاده ای و مسافرتی که در این کشور اعمال می شد؛ همه دست به دست هم دادند تا به موفقیت نسبی در مدیریت بیماری در کشور دست یابیم.

وی افزود: در همان ماه های آوریل و اردیبهشت با مدیریت خوبی که در کشور رخ داد ، به مرگ متوسط ​​کمتر از 50 نفر در روز رسیدیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: این وضعیت تا باجام فطر ادامه یافت؛ وی اظهار داشت: با شروع تعطیلات عید سعید فطر و 4 و 5 ژوئن شاهد افزایش موج سفر و کاهش محدودیت در کشور بودیم و به دنبال آن بازگشایی مشاغل ، کلاس ها و اماکن بدون رعایت مناسب توصیه ها و پروتکل های بهداشتی. ” رهبری.

جهانپور یادآور شد: بازگشایی و رفع محدودیت ها برای حرکت چرخ اقتصادی کشور امری اجتناب ناپذیر بود.

وی افزود: یک واقعه مهم که بعد از بازگشایی دوباره اتفاق افتاد ، عادی شدن تاج در محل بوده و سوء تفاهم این بیماری بررسی و کنترل شده است.

جهانپور افزود: این عادی سازی تأثیر خود را در افزایش جریان تاج در ابتدا در استانهای کردستان ، کرمانشاه ، آذربایجان غربی ، خوزستان ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نشان داده است و تعداد بیماران در این استان ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

جهانپور با اشاره به اینکه اکنون در وسط دومین فصل بیماری عروق بیماری کرونا قلب هستیم. وی اظهار داشت: 25 استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارد و در بین این استانها ، اکنون وضعیت خراسان رضوی حادتر است.

در بخش دیگری از سخنان خود ، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به نهضت ملی “من ماسک می پوشم” اشاره کرد و گفت: “این جنبش از تاریخ 27 ژوئیه با بیانات مقام معظم رهبری آغاز شد ، که بعد از توصیه های رهبری ، شور و شوق زیادی در جامعه برای استفاده از ماسک وجود داشت.

جهانپور اظهار داشت: براساس شواهد پزشکی ، بیماری عروق بیماری کرونا قلب در ایران و جهان به مدت نامعلومی ادامه دارد. وی اظهار داشت: برای ادامه مبارزه با این بیماری ، قطعاً باید روحیه و انگیزه کادر پزشکی را حفظ کنیم.

وی در همین رابطه اظهار داشت: ما قصد داریم روزهای سپتامبر را برای پزشکان ، داروسازان و پرستاران که در شهریور و پاییز می آیند جشن بگیریم ؛ برگزاری مراسم و بزرگداشت برای این فعالان این عرصه در حین حرکت ملی همدلی با مدافعان بهداشت.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت کشور ، جهانپور در پایان گفت: تنها راه مقابله با این بیماری ، رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات محافظتی مانند استفاده از ماسک است که طبق استنادهای علمی احتمال عفونت را کاهش می دهد. 75٪ و البته موفقیت آن به این بستگی دارد که همه از آن رعایت شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا