اقتصادی

یک میلیارد اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ در کشور تولید می‌شود

باراناخبر/خوزستان رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر به استان خوزستان گفت: برای تامین نیاز کشور به چوب و رشد و توسعه پوشش گیاهی تا سال 1405 تولید یک میلیارد اصله نهال در نظر گرفته شد.

عباسعلی نوبخت امروز در حاشیه سفر به استان خوزستان در حاشیه سفر به استان خوزستان اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی تغییرات ساختاری در تولید نهال در کشور انجام شد. . امسال در نظر گرفته شد و تولید یک میلیارد نهال تا سال 1405 برنامه ریزی شد.

به گزارش باراناخبر، وی افزود: بر اساس این طرح برای تولید یک میلیارد نهال در سال باید به طور متوسط ​​250 میلیون نهال تولید شود تا در سال 1405 به تولید یک میلیارد نهال برسد.

نوبخت تصریح کرد: کشور ما نیز مانند سایر کشورهای همسایه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و کشورهای همسایه از جمله پاکستان، عربستان، ترکیه و افغانستان اقدام به تولید نهال کرده اند. برای رفع نیاز کشور و رشد و توسعه پوشش گیاهی باید نهال مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

وی گفت: امروز در سفری که به مناطق مختلف خوزستان داشتیم و بر اساس صحبت های مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، سال آینده حداقل 50 هزار هکتار زراعت چوب در استان خوزستان انجام می شود.

نوبخت تصریح کرد: تاکنون حدود 220 هزار هکتار از اراضی در راستای زراعت چوب در کشور کشت شده و این نهال ها با تمرکز بر تامین نیاز چوبی صنایع چوبی کشور برنامه ریزی و تولید شده است.

وی افزود: سالانه به حدود 14 میلیون مترمکعب چوب در کشور نیاز داریم و امسال پنج و نیم تا 6 میلیون مترمکعب چوب مورد نیاز صنایع کشور از طریق این زراعت چوب تامین شده است. در مناطق مختلف استان با توجه به وضعیت خوب رودخانه کارون از نظر آبدهی باید مناطقی را که شاید سال ها بدون استفاده بوده اند با مطالعات مدیریتی و کارشناسی به سمت زراعت چوب و سایر نیازهای کشاورزی مورد نیاز کشور سوق دهیم.

نوبخت گفت: ایران از 13 منطقه جهان 11 منطقه را دارد و از نظر کارشناسی ظرفیت های بالایی دارد. ما باید از این ظرفیت ها برای رفع نیاز کشور در بخش کشاورزی چه برای نیاز به چوب و چه برای تضمین امنیت غذایی کشور و همچنین ارتقای کمی و کیفی در زمینه تولید چوب نسبت به سال های گذشته استفاده کنیم. . .

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به بازدید از نهال کاری الوار شرکت نوین چوب خوزستان گفت: از این حوزه بسیار رضایت دارم و رئیس این حوزه پیشرو توانمندی در زمینه مواد خام. تولید مواد برای صنایع چوب کشور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا