فرهنگ و هنر

یک روز به اسم کودک در دل تقویم‌های جهان کم است

به گزارش شفاف، همزمان با آغاز هفته ملی کودک، اعلامیه روز جهانی کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به کودکان جهان منتشر شده است.

این جمله بر اهمیت دوران کودکی و توجه بزرگترها به این دوران تاکید دارد.

بچه های خوب و محبوب دنیا! با درود. روز خوش

وقتی بچه بودم می خواستم دنیا را در کوله پشتی ام بگذارم و با خودم ببرم. روی تپه های دور می نشینم. شادترین رنگ هایم را جلوی چشمم خواهم گذاشت و دنیا را آنطور که می خواهم نقاشی خواهم کرد. یک روز فهمیدم که دنیا را نمی توان حذف کرد. روز بعد متوجه شدم که دنیا در کوله پشتی نمی گنجد و بعد متوجه شدم که برخی از نقاط جهان آنقدر تاریک هستند که با رنگ ها رنگ تغییر نمی کند. آن زمان بود که تصمیم گرفتم با تغییر چیزهای کوچک شروع به تغییر دنیا کنم. از لبخند زدن به یک غنچه زیبا، آبیاری یک گل تشنه، جمع کردن زباله از ساحل یا خیابان، مهربانی با یک پرنده گرسنه، بوسیدن دستان مادر و بابام، آرایش با دوستم، تشکر از معلم و مربیم، و ساختن بادبادک برای خوشبختی در آن زمان دنیای کوچک من روز به روز گسترش می یافت و زیباتر می شد.

امروزه هر کودکی باید با ایجاد تغییراتی در دنیای کوچک خود به تغییرات مثبت در جهان فکر کند.

فرزندان ایران زمین در این روز بزرگ و مقدس برای همه کودکان و نوجوانان جهان پرنده ای به نام شادی و امید آرزو می کنند. پرنده ای طلایی و آواز خوان که در دل همه کودکان لانه خواهد ساخت و تا ابد مهمان دلهای پاکشان خواهد بود.

روز جهانی کودک و هفته ملی کودک فرصت ارزشمندی است تا توجه بزرگسالان را به اهمیت دوران کودکی، نیازها و خواسته های کودکان جلب کنیم و به آنها یادآوری کنیم که وظیفه دارند به نیازهای کودکان برای سلامتی، رشد آنها توجه ویژه ای داشته باشند. . ، شادی و پیشرفت و برای تحقق آنها برنامه ریزی کنید

روزی که به نام یک کودک در تقویم های جهان نامگذاری شده است نادر است. همه روزهای سال باید به نام کودکان و کودکان باشد.

ویژه برنامه های هفته ملی کودک از ساعت 16 الی 22 1401 در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا