فرهنگ و هنر

جزئیاتی از افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و پیام خزاعی

با اعلام جزئیات مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ، پیام معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی نیز منتشر شد.

به گزارش باراناخبر ، متن پیام محمد خزایی ، رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است:

«خداوند متعال را شاکرم که سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در شرایطی فعالیت خود را آغاز می کند که به برکت فرهنگ انقلاب اسلامی از یک سو ، شاهد رشد و تعالی فیلمسازان تازه کار در این زمینه هستیم. و از طرف دیگر ، تبلیغ مخاطبان خود ..

به افتخار یاد و خاطره جوان جنگجو ایذه ، علی لندی ، که با اشراف و شجاعت ، به همراه دیگر شهدای این سرزمین ، برگ زرین جدیدی از کرامت انسانی را به نام خود ، در تاریخ ایثارگری این کشور ، گذاشت ، از این رویداد فرهنگی که می رویم استقبال کرد

قدردانی خود را از هنرمندانی که زیر سایه تحریم های ظالمانه نظام سلطه بر جهان ، همچنان با خلق آثار سرشار از عشق و پاکی ، بذر شادی و امید را در قلب کودکان و نوجوانان ایجاد می کنند ، و پرورش می دهند. صدای سرکوبگر مردم بزرگ ایران مدیران مشغول ایران اسلامی با وجود همه سختی های زندگی ، مطمئناً در طول این سالها دین خود را با کمترین انتظار و انتظار انجام داده اند و بر ثروت این حوزه بسیار افزوده اند.

در گام دوم انقلاب اسلامی ایران امیدواریم تجربه فیلمسازان جوان و جوان مانند گذشته که با افتخارات ارزشمندی در داخل و خارج از کشور همراه بوده و نقش عمده ای در معرفی سینمای ایران داشته است. در جهان ، راهنمای خوبی برای آینده این سینما است.

“در پایان ، امیدوارم با تعامل با سینماگران ، در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی سینمای کارگردانی ، انسانی و متعالی برای کودکان و نوجوانان باشیم.”

****

بر اساس این گزارش ، مدیر مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان برنامه های این آیین را تشریح کرد. این مراسم به صورت زنده از شبکه اصفهان و سکوی “تیوا” و سایت های رسمی جشنواره در آپارات و اینستاگرام پخش می شود.

سعید نصر ، مدیر افتتاحیه این دوره از جشنواره اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این جشنواره برای کودکان ساعت 18:15 امروز جمعه 16 مهرماه به مدت 130 دقیقه با تفسیر محمد سلوکی آغاز می شود. این مراسم همچنین میزبان گروه جناب خان خواهد بود.

مدیر این مراسم با اشاره به حضور گروه های هنری فعال در حوزه کودک و نوجوان ، افزود: در راستای شعار جشنواره امسال که “سینمای سرزمین خیال” است ، گروه های کودک و نوجوان در یک مدت زمان 10 دقیقه با ترکیبی از هنرهای نمایشی ، موسیقی و نمایش. آنها یک عروسک را کشف و تفسیر می کنند.

وی با بیان اینکه دعوت از نوازندگان کودک و نوجوان به قسمتی از مراسم افتتاحیه در دستور کار است ، اظهار داشت: تفاوت این قسمت از برنامه با سالهای گذشته در استفاده از قطعات موسیقی معروف به سرپرستی ارکستر احسان عباسی به عنوان عملکرد ترکیبی همچنین برگزاری ارکستر از نظر یکنواختی و سبک لباس متفاوت است.

وی همچنین به دو بخش آیین ها و ارزش ها که در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان بیان شده است اشاره کرد و گفت: یکی از این بخش ها مربوط به کرونا است که با رویکرد بین المللی ارائه می شود. مقاله دیگر این بخش به شکل هنری و با تعامل حسابرس داخلی است که با موضوع “پروانه ها از شعله نمی ترسند” برگزار می شود. برای بزرگداشت و پاسداری از شهید علی لندی ، قهرمان فداکار جدید ایذه در سال جاری ، مجسمه هایی از چهره و قهرمانی او در اشکال مختلف در سالن افتتاحیه ظاهر می شود.

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان ، تحت حمایت علیرضا تابش ، از 16 تا 21 اکتبر 1400 (8 تا 13 اکتبر 2021) با شعار “سینما ، سرزمین خیال” برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا