اجتماعی

گاز رومیزی بخریم یا فردار

بهترین گاز مدلی است که مشخصات آن مطابق با نیاز شما باشد. یک اجاق گاز رومیزی یا گازی خوب برای سالیان متمادی دوام خواهد آورد و کاملاً با آشپزخانه شما سازگاری دارد. همچنین می توانید انواع غذاها را بدون هیچ مشکلی با آن بپزید.

با این حال، بزرگترین سوال برای اکثر مردم این است که آیا گاز رومیزی بخرند یا فردا؟ پس ویژگی های مثبت و منفی هر کدام را با هم مقایسه و بررسی می کنیم تا در نهایت با این اطلاعات بتوانید مدل مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

گاز رومیزی

گاز رومیزی که در بازار به گاز رومیزی نیز معروف است مدتی است که جای مدل های گازی مبله را گرفته است. این موضوع به دلیل ویژگی های مهم آنها از جمله مزایای قابل توجهی است که به مصرف کنندگان ارائه می دهند.

یا فردا گاز رومیزی بخر

مزایای گاز رومیزی

مزایای اصلی گاز رومیزی در این پنج نکته مهم خلاصه می شود:

  • اشغال فضای کمتر: بدیهی است که به دلیل تنها یک صفحه و نصب آن در کابینت، فضای اشغال شده توسط اجاق گاز رومیزی در مقایسه با اجاق گاز بسیار کمتر است. همچنین کوچکی آنها به معنای وزن کمتر است. در نتیجه می توانند گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه های کوچک امروزی با این ابعاد باشند.
  • تنوع بالا در طراحی و اندازه: با توجه به تقاضا و استفاده بیشتر در اکثر خانه های نوساز، انواع اجاق گاز به طور گسترده توسط برندهای بزرگ و کوچک تولید می شود. با این اوصاف، افراد مختلف با سلیقه های مختلف می توانند از بین مدل های بسیار موجود در بازار مدل استفاده کنند. همچنین تنوع در اندازه و ابعاد این اجاق گازها این امکان را فراهم می کند که برای هر آشپزخانه ای با فضای کوچک یا بزرگ مدل مناسبی پیدا کنید.
  • نظافت و نظافت سریعتر: هر نوع میز گاز فقط از یک صفحه شیشه ای یا فولادی با چندین شعله تشکیل شده است. بنابراین نظافت آنها به خصوص مدل های شیشه ای در مقایسه با گاز آسانتر است. علاوه بر این، نداشتن اجاق گاز و اندازه کوچک آنها باعث می شود تمیز کردن سریعتر انجام شود.
  • طراحی جدید و به روز : طراحی و تولید گاز رومیزی از برندهای مطرح در این زمینه به صورت مدرن و لوکس ساخته شده است و مطمئنا تاثیر زیادی در ظاهر آشپزخانه خواهد داشت.
  • امکان استفاده از فضای زیر گاز به دلخواه: به دلیل اینکه انواع صفحات گاز فقط در کابینت قرار می گیرند و فضای زیر را اشغال نمی کنند، می توانید به دلخواه از کابینت یا این فضا استفاده کنید.

این مزایا اصلی ترین مواردی است که هر فردی که قصد خرید گاز رومیزی را دارد باید بداند. اما معایبی نیز وجود دارد که بهتر است درباره آنها بدانید.

معایب گاز رومیزی

اگرچه گاز ورق دارای مزایا و مزایای بی شماری برای مصرف کنندگان خود است، اما در مقایسه با گازهای معمولی دارای معایبی نیز می باشد.

  • نداشتن فر وصل: اگر بخواهیم بزرگترین نکته در مورد تفاوت و مقایسه گاز رومیزی با فردار را برجسته کنیم، نداشتن فر وصل در مدل های رومیزی مهم ترین موضوع خواهد بود. اما علاقه مندان به استفاده از فر می توانند با خرید فر توکار این مشکل را جبران کنند.
  • جابجایی سخت تر یا حتی غیرممکن تر: اتصال و مونتاژ گاز رومیزی کمی دشوارتر از گاز است. همچنین در برخی از مدل ها امکان جابجایی آنها بدون کمک متخصصان وجود نخواهد داشت.
  • قدرت شعله نسبتا کمتر: در برخی موارد که تعداد شعله های گاز دال زیاد است، قدرت هر شعله در مقایسه با گاز کمتر خواهد بود.
  • شعله کمتر در مقایسه با گاز مبله: در گذشته اکثر اجاق گازهای تخت با تعداد مشعل کمتر مانند سه شعله تولید می شدند، اما اکنون به دلیل تقاضای زیاد، مدل های چهار و پنج شعله رایج شده است. .

اینها مهمترین معایبی است که در برخی از مدل های میز گاز به مدل و سازنده محصول بستگی دارد. البته اگر انتخاب شما گاز رومیزی است بهتر است مقاله ای که در خرید گاز رومیزی باید به چه نکاتی توجه کنید را مطالعه کنید.

گاز فردا

از دیگر مدل های گاز آشپزخانه که برای بسیاری از افراد فواید زیادی دارد، انواع گاز فردار وجود دارد که برای ارائه اطلاعات بیشتر به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم.

مزایای گاز فردار

یا فردا گاز رومیزی بخر

برای مزایای گاز فردار می توان به پنج عامل اصلی اشاره کرد که هر کدام موارد بیشتری را پوشش می دهند.

  • داشتن فر: مهم ترین مزیتی که برای این گازها به ذهن می رسد، داشتن فر متصل است که امکان پخت انواع غذاها را فراهم می کند. همچنین خرید این محصول به معنای خرید محصول دو منظوره است.
  • تحمل وزن بالا: معمولا نمونه های گاز فردار به دلیل ساختار متفاوت، نسبت به گاز صفحه ای وزن بیشتری برای انواع دیگ های سنگین و بزرگ دارند.
  • صرفه جویی در هزینه: در مقایسه با اجاق های برقی توکار، فرهای این محصولات مصرف انرژی پایینی دارند که باعث صرفه جویی در مصرف می شود. همچنین با خرید گاز فردار در واقع دو محصول را به قیمت تمام شده یک محصول خریداری می کنید. در نتیجه در هزینه های کلی صرفه جویی می شود.
  • کیفیت بدنه جامد: اکثر نمونه های گاز فردار از بدنه و مواد مرغوب ساخته شده اند. البته اگر در حین حمل و نقل ضربه بخورند، در مقایسه با گاز صفحه شیشه ای کمتر آسیب می بینند.
  • قابلیت حمل راحت تر: در اکثر مدل های گاز فردار به دلیل نیاز به کار نصب غیر تخصصی و خاص، تعویض مکان نسبت به گاز رومیزی راحت تر است. بنابراین می توان آنها را گزینه ای مطلوب برای افرادی که نیاز به جابجایی زیاد دارند در نظر گرفت.

البته باید در نظر داشته باشید که این مزایا و ویژگی ها در مورد مدل خاص گاز فردار صدق می کند و خرید هر نوع گاز آشپزخانه مستلزم اطلاع از نکات مهم آن است.

معایب گاز فردار

اگرچه معایب گاز فردار زیاد نیست، اما کسب اطلاعات کلی به انتخاب بین مدل های فردار و رومیزی کمک شایانی می کند.

  • اشغال فضای بیشتر: واضح است که مدل های مختلف این اجاق گاز به دلیل وجود فر، فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال خواهند کرد. در نتیجه، قبل از تصمیم گیری، فضای موجود در آشپزخانه را در نظر بگیرید.
  • نیاز به زمان بیشتر برای تمیز کردن: اندازه بزرگتر این گازها و وجود کوره به این معنی است که تمیز کردن آنها بیشتر طول می کشد.
  • وزن زیاد: به دلیل وجود فر، انواع گاز فردار در مقایسه با گاز رومیزی سنگین تر است که در برخی موارد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
  • تنوع نسبتا کمتر: با مقایسه هر دو مدل می توان گفت که گاز اجاق گاز فردار تنوع کمتری نسبت به گاز صفحه ای دارد. بنابراین گاهی اوقات یافتن نمونه مورد نظر دشوار خواهد بود.

در عین حال شایان ذکر است که این معایب در مورد انواع گاز آشپزخانه صدق نمی کند و بسیاری از مسائل به مدل و برند گاز بستگی دارد.

خرید گاز برای آشپزخانه

حال با توجه به مزایا، معایب و مقایسه های انجام شده می توانید شخصاً در مورد انتخاب هر کدام تصمیم بگیرید. اما در پایان، هر کدام را که ترجیح می دهید، حتما قبل از خرید به این نکات کلی توجه کنید:

  • اندازه و ابعاد مناسب برای فضای آشپزخانه
  • داشتن هزینه های منصفانه
  • برند سازنده
  • امکانات و تجهیزات ویژه
  • جنس بدنه، رنگ و ظاهر
  • تعداد و قدرت شعله های آتش
  • اعتبار فروشگاه

این مقالات به شما کمک می کند تا خرید راحت تری را تجربه کنید. البته همیشه از نظرات دیگران استفاده کنید. معمولا پلاک های گاز پرفروش یا گازهای پرفروش فردار با توجه به اینکه توانسته اند نظر افراد بیشتری را جلب کنند گزینه مناسبی برای خرید محسوب می شوند. در نهایت با در نظر گرفتن تمامی جوانب می توانید به گزینه مورد نظر خود برسید.

دکمه بازگشت به بالا