فرهنگ و هنر

کنکور گردشگری لغو نمی‌شود – باراناخبر

به گفته مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری ، علی رغم نگرانی شرکت کنندگان در مورد شرایط حساس کرونا ، آزمون گردشگری به موقع برگزار می شود. این امتحان قرار است این جمعه 15 مرداد با حضور بیش از 6000 داوطلب برگزار شود.

به گزارش باراناخبر ، قرار بود آزمون جامع گردشگری کوتاه مدت (ملی) گردشگری در 7 مارس سال گذشته برگزار شود ، اما به دلیل شیوع ویروس کورنا به تعویق افتاد. مدیرکل آموزش و پرورش و مطالعات گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی از اواسط تیرماه خبر داد که این آزمون در 15 آگوست در 30 استان و منطقه آزاد برگزار می شود. این آزمون به هفت دوره تقسیم می شود: “مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی” ، “راهنماهای گردشگری در ایران” ، “راهنماهای گردشگری طبیعی” ، “راهنماهای گردشگری” و همچنین سه دوره جدید “مدیریت عمومی از امکانات گردشگری “،” کارشناس ارزیابی طرح اجرای “و” مدیر فنی “” طرح سازگاری “برگزار می شود.

تعداد داوطلبان آزمون توریسم 6411 نفر است و معلوم می شود که بیشتر شرکت کنندگان از استانهایی هستند که هم اکنون در ایالت قرمز کرونا قرار دارند. استان تهران با بیشترین تعداد متقاضیان با 1561 نفر ، خراسان رضوی با 561 نفر ، فارسی با 445 نفر و اصفهانی با 417 نفر در صدر جدول آمار شرکتهای گنداندکان قرار دارند.

اکنون ، با نزدیک شدن زمان آزمایش ، نگرانی برخی از شرکت کنندگان شدت گرفته است. به گزارش باراناخبر ، از شرکت کنندگان در چندین استان نامه ارسال نامه به اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مربوطه مبنی بر درخواست ابطال یا تعلیق در امتحان ارسال شده است ، که توسط اداره کل مطالعات و مطالعات گردشگری در وزارت میراث فرهنگی دنبال شد. فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به تهران مراجعه می کنند. یكی از نامزدهای استان ایران به باراناخبر گفت كه تعداد این دفتر قابل مشاهده است و هنوز آنها نتوانسته اند اعتراض خود را به یك مقام منتقل كنند و به این استان گفته شد كه اگر مایل به حضور نباشند لغو كنند. نه برای برگرداندن پول این امکان پذیر است و نه سهمیه شما محفوظ است.

طبق قوانین موجود ، هر داوطلب واجد شرایط است که سه بار در آزمون جامع گردشگری شرکت کند. بیشتر شرکت کنندگان در صورت لغو سهمیه نگران هستند. چندین نامزد دیگر در استان های سرخ نگرانی در مورد چگونگی پیگیری پروتکل های بهداشتی در آزمایش را ابراز داشتند. یکی از داوطلبان به باراناخبر گفت: “در شرایطی که وضعیت گردشگری مشخص نیست و بیش از شش ماه است که گردشگری بسته شده است ، منطق و نیاز به برگزاری آزمون گردشگری با 6 هزار و 400 داوطلب چیست؟” همه این کارگران گردشگری بیکار هستند ، چرا باید گروه بزرگ دیگری به بیکاران اضافه شود؟ آیا در شرایط فعلی یک استراتژی برای این آزمون وجود دارد؟

زاهد شفیعی ، مدیرکل آموزش و پرورش و مطالعات گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به این نگرانی ها به باراناخبر گفت: “بررسی جامع هماهنگ برای دوره گردشگری کوتاه مدت مطابق پروتکل بهداشت برگزار می شود و تصویب شده توسط ستاد ملی کرونا. “

وی در خصوص نگرانی برخی از داوطلبان برای برگزاری این آزمون در ادامه شیوع کروناویروس و افزایش تعداد استانهای قرمز ، اظهار داشت: “متقاضیان مشکلی برای لغو آزمون ندارند و می توانند آزمون بعدی را بگیرند”.

مدیرکل آموزش و پرورش و مطالعات گردشگری در پاسخ به این سؤال که در صورت انصراف به دلیل سه سهم محدود برای داوطلبان این آزمون سهمیه شرکت در امتحان بعدی را از دست می دهند ، گفت: سهمیه هر داوطلب محاسبه نمی شود ، و متقاضیان می توانند دفعه دیگر که انصراف می دهند ثبت نام کنند و امتحان دهند.

شفیعی در پاسخ به این سؤال که آیا هزینه کنسل کردن بازپرداخت خواهد شد؟ وی اظهار کرد: باید ببینیم تعداد افراد شرکت نکردند و دلیل عدم شرکت در آن چیست. هرچه تصمیمی بگیریم ، قطعاً منافع مخاطب مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا