استان ها

کشت دانه های روغنی در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی لرستان

به گزارش باراناخبر لرستان ، سید عماد شاهرخی با اعلام این خبر گفت : برای اولین بار در استان کشت دانه های روغنی از مرز ۱۰ هزار هکتار گذشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های بانوان و روستاییان و عشایر منطقه دربند شهرستان ازنا عنوان کرد؛ با توجه به اینکه ۱۲ درصد جمعیت کشور ما را زنان روستایی و عشایر تشکیل می دهند و ۷۰ درصد بخش فعال نیروی کار در همین حوزه می باشد هرچقدر نشاط و شادابی در میان جمعیت روستایی و عشایر ما بیشتر باشد فرهنگ کار و تلاش به نسل جدید انتقال خواهد یافت.

شاهرخی افزود: ما باید در پویایی و اشتغال در روستاها و نقش روستاها در اقتصاد کشور موثرتر باشیم و نگاه ویژه‌ای به روستاها به عنوان کانون های توسعه و اقتصاد استان داشته باشیم.

وی با گریزی به فرصت های ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تصریح کرد؛ باتوجه به اینکه درصد اشتغال در بخش کشاورزی کشور ۱۹ درصد و این رقم در لرستان ۲۹ درصد می باشد و لرستان استانی است با محوریت بخش کشاورزی، امروز نگاه به بخش کشاورزی در لرستان نگاه ویژه‌ای است.

سید عماد شاهرخی ادامه داد : خوشبختانه با توجه به پراکنش خوب باران در سال زراعی جاری، همت تولیدکنندگان و زحمات کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی استان پیش بینی می شود تولید گندم در سال جاری به ۴۳۰ هزار تن خواهد رسید و نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص خودکفایی کشور در تولید روغن، برای اولین بار کشت دانه های روغنی در استان از مرز ۱۰ هزار هکتار گذر کرد و به فضل الهی، روند افزایش در سال های آتی تا تحقق این امر ادامه خواهد یافت.

وی در پایان گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی در افق چهار سال، افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۱۲۵ میلیون تن به ۱۶۰ میلیون تن می باشد.

46

دکمه بازگشت به بالا