بین الملل

کره شمالی: موشک بالستیک «هواسونگ-۱۲» با موفقیت آزمایش شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر، دولت کره شمالی بامداد دوشنبه به رسانه ها درباره آزمایش موشکی خود در روز قبل توضیح داد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که روز قبل یک موشک بالستیک میان برد سطح به زمین به نام هواسونگ-12 را آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در این بیانیه آمده است: «هدف از این شلیک آزمایشی ارزیابی انتخابی موشک‌هایی بود که تولید و مستقر شده‌اند و همچنین تأیید صحت کلی این سامانه تسلیحاتی». این آزمایش دقت، ایمنی و کارایی سیستم تسلیحاتی هواسونگ 12 در حال تولید را تایید کرد.

بر اساس این گزارش، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در زمان آزمایش موشکی حضور نداشته است.

رسانه دولتی کره شمالی همچنین توضیح داد: ارتش با در نظر گرفتن امنیت کشورهای همسایه، موشک هایی را به سمت سامانه شلیک با بالاترین زاویه از منطقه شمال غربی در دریای کره شرقی شلیک کرد. داده های تصویری جهانی که از فضا با دوربین روی کلاهک موشک گرفته شده است در دسترس عموم قرار گرفته است.

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که این موشک از استان شمالی جاگانگ شلیک شده و حدود 800 کیلومتر در ارتفاع 2000 کیلومتری پرواز کرده است. این در حالی است که موشک هواسونگ-12 بردی معادل 4500 کیلومتر دارد.

پیونگ یانگ پیشتر گفته بود روز چهارشنبه دو موشک، یک موشک کروز دوربرد و یک موشک زمین به زمین تاکتیکی آزمایش کرده است و رهبر این کشور از کارخانه تسلیحات بازدید کرده است. (جزئیات بیشتر)

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی در یک ماه گذشته بود. این بیشتر از تمام آزمایشات موشکی این کشور در سال 2021 است.

پیش از این، کیم به مقامات دستور داده بود که از سرگیری فعالیت های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ یانگ از پایان سال 2017 آزمایش های هسته ای و موشک های قاره پیما را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا