بین الملل

کرملین: پوتین و نفتالی بنت گفت‌وگوهای بسیار موثری داشتند

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، نفتالی بنت و ولادیمیر پوتین گفت‌وگوهای “بسیار موثری” داشتند و موضوع جنگ روسیه و اوکراین در دستور کارشان بود.

به گزارش باراناخبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه اخیر خود به گفت‌وگوهایش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۲۱ و همچنین در بهار ۲۰۲۲ پس از حمله مسکو به کی‌یف اشاره کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به مصاحبه اخیر بنت در جمع خبرنگاران گفت: زمانی که نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل بود، گفت‌وگوهای بسیار دقیقی با ولادیمیر پوتین داشت. بنت و پوتین مکالمه‌های تلفنی و همچنین تماس‌های شخصی با یکدیگر داشتند. علاوه بر روابط دوجانبه، مسئله جنگ روسیه و اوکراین در دستور کار آن‌ها بود و گاها حتی بیش از یک ساعت زمان خود را به گفت‌وگو پیرامون این مسائل اختصاص می‌دادند.

اما با این حال، پسکوف از ارائه جزئیات خودداری کرد و گفت: مسکو علاقه‌ای به انتشار جزئیات مکالمات بین بنت و پوتین ندارد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی یکی از معدود سیاستمدارانی بود که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفری کوتاه به مسکو در مارس ۲۰۲۲ و در جریان جنگ اوکراین صحبت کرد. او به تازگی در مصاحبه‌ای گفت که از پوتین پرسیده که آیا می‌خواهد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را بکشد یا خیر و پوتین هم پاسخ منفی داده است.

این نخست‌وزیر سابق اسرائیل همچنین گفت که بعداً درباره تعهد پوتین به زلنسکی اطلاع‌رسانی کرد. نفتالی بنت همچنین گفت: کشورهای غربی جلوی مذاکرات بین روسیه و اوکراین را گرفته‌اند. هرچه انجام دادم در دوران میانجی‌گری، با آمریکا، آلمان و فرانسه با جزئیاتش ارائه کردم. اما آنها جلوی مذاکرات را گرفتند. غرب تصمیم گرفته تا به حملاتش علیه پوتین ادامه دهد و مذاکرات را متوقف کند.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه گفت، پوتین از وعده خود برای خلع سلاح اوکراین صرف‌نظر کرد و زلنسکی قول داد به ناتو نپیوندد.

با این حال، یکی از مشاوران ریاست جمهوری اوکراین گفت که اظهارات نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مورد میانجیگری بین کی‌یف و مسکو «غیر واقعی و خیال‌پردازی» است. علاوه بر این، «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به صحبت‌های نفتالی بنت گفت که پوتین «ذاتا دروغگو است.» کولبا گفت: پوتین در گذشته قول داده بود کریمه را اشغال نکند، توافق‌های مینسک را نقض نکند، به اوکراین حمله نکند، با این حال همه این کارها را انجام داده است. گول نخورید؛ او ذاتا یک دروغگوست. هر بار که او قول داده که کاری را انجام ندهد، دقیقاً همان کار، بخشی از برنامه او بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا