حوادث

کار کودک موضوعی چندوجهی است و صرفا مربوط به پلیس نمی‌شود

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تأکید کرد: جلوگیری از حضور خیابانی کودکان کار فقط پلیس نیست.

به گزارش باراناخبر ، سرهنگ علیرضا ناصری نژاد در مورد تهدیدهای پلیس علیه کار کودکان گفت: این منطقه نیز موضوعی چند وجهی و چند تجهیزات است. این بدان معناست که نمی توان تصور کرد که فقط افسران پلیس در این امر دخیل هستند. در حقیقت ، تعاملی که بین چندین دستگاه مختلف رخ می دهد می تواند این روند را کند کرده و از حضور کودکان کار در خیابان جلوگیری کند.

وی با اشاره به وظایف م institutionsسساتی مانند رفاه اجتماعی و … افزود: پلیس پیشگیری به عنوان نهادی که به دنبال پیشگیری و مبارزه با جرم است ، در مناطقی مانند معاونت اجتماعی پلیس ، کودکان ، با این حوزه سروکار دارد. پلیس و بخش مشاوره و مساعدت “. به عبارت دیگر ، در 84 کلانتری در تهران ، خدمات ویژه ای برای کودکان راه اندازی شده است. این شامل کودکان قربانی و کودکان کار است. در این رابطه ، هم كودكانی كه آسیب اجتماعی دیده اند و هم كودكانی كه خود به هر طریقی مجرم شده اند از مراكز پلیس خدمات مشاوره و كمك دریافت می كنند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ که در پاسخ به آن ماموریت پلیس پیشگیری در رابطه با اقدامات عملیاتی علیه کودکان کار و خیابان است ، گفت: بیشتر برنامه هایی که پلیس در این زمینه دارد برنامه های مشترک است “که نیروی پلیس به سادگی می خواهد برای جمع آوری کودکان اقدامات پلیس را انجام دهد. مگر اینکه پلیس به طور مشترک با نهادهای دیگری مانند بهزیستی اجتماعی یا اورژانس اجتماعی شهرداری برنامه مشترکی را اجرا کند که این امر نیز به مجوز دادگاه احتیاج دارد. به گونه ای که یک برنامه عملیاتی تدوین شده و آژانس های درگیر در این زمینه ضمن کسب مجوز دادگاه ، برنامه مشترکی را ایجاد می کنند.

وی افزود: همچنین این برنامه مشترک به معنای عدم اقدام پلیس در برابر تجمع است ، زیرا کودکان کار ممکن است نقش کمی در این امر داشته باشند و در برخی موارد این امر به صورت سازمان یافته اتفاق می افتد. مجموعه کودکان کار عمدتا در اختیار سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی شهرداری است. اگر در مورد کار کودکان به این نتیجه برسند که این کار سازمان یافته است و شخصی از مجموعه ای سو and استفاده و بهره برداری می کند ، آن قسمت از کار به پلیس سپرده می شود تا موضوع را بررسی و تکمیل کند.

ناصری نژاد در مورد اینکه چه نوع آموزش برای کارکنان پلیس پیشگیری در زمینه رفتار با کودکان کار ارائه می شود ، اظهار داشت: در هر یک از گروه های پلیس پیشگیری ، شخصی به عنوان مشاور و دستیار در حلقه اجتماعی کلانتری تحت عنوان پلیس نوجوانان عمدتا به دلیل جوان بودن این بخش از کارکنان ما ، آنها می توانند روح کودکان کار را بهتر درک کنند و تعامل بهتری با یکدیگر داشته باشند. تحصیلات این کارمندان عمدتاً در زمینه مشاوره و روانشناسی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا