اقتصادی

کارخانه لُرد همدان احیاء شدنی نیست

باراناخبر / همدان معاون وزیر صنعت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه کارخانه لرد قابل احیا نیست ، گفت: گزارشی درباره واگذاری شرکت لرد برای رئیس قوه قضاییه تهیه شده است تا بررسی انتقال شرکتها “.

حمید بهزادی شریف در مصاحبه با باراناخبر با بیان اینکه کارخانه لرد دارای یک مشکل حقوقی است ، اظهار داشت: کارگرانی که در آن زمان تحت مقررات بودند هنوز حقوق خود را دریافت نکرده اند و مسائل حقوقی در این زمینه پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه لرد در حراج بانکی فروخته شد و در حال حاضر کارخانه نیست ، تصریح کرد: گزارشی از وضعیت شرکت لرد تهیه شده است و در سفر رئیس قوه قضائیه برای بررسی انتقال ارائه می شود وضعیت شرکت خدای سابق زنده نخواهد شد.

بهزادی شریف با بیان اینکه کارخانه لرد توسط شخصی که آن را خریداری کرده است فروخته شده است ، ادامه داد: کارخانه لرد قابل احیا نیست زیرا فاقد ماشین آلات است و در شهر واقع شده است و امکان اجرای یک طرح صنعتی وجود ندارد اما در صورت انجام مشکلات کارگران کارخانه برطرف می شود.

معاون صنایع سازمان سکوت استان همدان تأکید کرد: کارخانه لرد پس از انقلاب مصادره و به بخش خصوصی تحویل داده شد و به تدریج سقوط کرد و سرانجام تعطیل شد که با تشکیل انحلال شرکت به فروش رسید. تخته

وی همچنین در مورد مشکلات کارخانه کیوان گفت: برای حل مشکل این کارخانه تصمیم گرفته شد از قانون حمایت از صنایع استفاده شود ، به این ترتیب مدیر کارخانه توسط دولت انتخاب می شود.

بهزادی شریف با بیان اینکه احتمال دارد مدیر کارخانه کیوان از طریق قانون حمایت از صنایع انتخاب شود ، گفت: “گزارش کاملی از انتقال کارخانه کیوان به بخش خصوصی تهیه و در طی دیدار رئیس قوه قضائیه. “

معاون صنایع سازمان صمت استان همدان با تأکید بر اینکه کارخانه کیوان در حال حاضر 53 کارمند دارد ، یادآور شد: محصولات این کارخانه به صورت سفارشی ساخته می شود و کمتر از 10 درصد تولید دارد اما احتمال وجود آن وجود دارد دوباره فعال خواهد شد.

وی علت تعطیلی کارخانه های تولید اسید سولفوریک در استان همدان را افزایش قیمت مواد اولیه عنوان کرد و گفت: قیمت مواد اولیه در این کارخانه ها 10 برابر افزایش یافته اما قیمت محصول ثابت مانده است.

بهزادی شریف اظهار داشت: پنج کارخانه تولید اسید سولفوریک در استان همدان وجود دارد که هر یک ظرفیت تولید 10 تا 12 هزار تن را دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا