بین الملل

چین قانون ضد تحریم‌ تصویب کرد

قانونگذار عالی چین قانونی ضد تحریم تصویب کرده است که از اقدامات چین برای مقابله با تحریم های خارجی حمایت قانونی می کند.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از روزنامه South China Morning Post ، این لایحه در جلسه غیرعلنی کمیته دائمی کنگره ملی خلق به تصویب رسید ، اما جزئیات این لایحه هنوز منتشر نشده است. این قانون از امروز اجرا می شود.

تم یو چونگ ، نماینده تنها هنگ کنگ در کمیته دائمی کنگره ملی خلق ، گفت که طبق قانون ، شورای دولتی و نهادهای آن مسئول هماهنگی اقدامات تلافی جویانه خواهند بود.

وی افزود: این اقدامات می تواند علیه سازمان ها یا افراد و همچنین همسران ، اقوام و سازمان های افرادی كه به آنها تعلق دارند اعمال شود.

به گفته این مقام ، طبق ماده 6 قانون جدید ، اقدامات تلافی جویانه پکن می تواند شامل رد ویزا یا ورود به چین باشد. حتی برای دارندگان ویزا ، مقامات ممکن است سند را باطل کرده و آنها را اخراج کنند.

اموال منقول و غیر منقول افراد ممکن است مصادره شود و م institutionsسسات از انجام هرگونه معامله با این افراد یا سازمانهای هدف منع شوند.

این قانون همچنین مقرر کرده است که هیچ کس در کشور در انجام اقدامات تبعیض آمیز به کشورهای خارجی کمک نمی کند. در عوض ، آنها باید به مقامات پکن در اجرای اقدامات تلافی جویانه کمک کنند. این مقام همچنین گفت که افراد و سازمان هایی که تحت تأثیر این تحریم ها هستند می توانند در دادگاه های قاره شکایت کنند.

رسانه های دولتی چین گفتند که این اقدام با هدف فراهم آوردن مبانی قانونی برای پاسخ چین به تحریم ها انجام شده است. چین اقدامات ضد تحریمی را در واکنش به تحریم های ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، انگلیس و کانادا علیه سرکوب سیاسی پکن در هنگ کنگ و رفتار با گروه های اقلیت قومی در سین کیانگ صادر کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا