اجتماعی

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید در دولت تصویب شود

وزیر بهداشت گفت: قانون تعرفه خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شده و این قانون باید به تصویب هیأت وزیران برسد و امیدواریم از سال آینده اجرایی شود و مجلس آن را مشخص کند. بودجه برای اجرای آن».

به گزارش باراناخبر، دکتر بهرام عین اللهی وی در حاشیه جلسه شورای شهر نور گفت: برای ارائه خدمات سلامت نیازمند منابع مالی پایدار هستیم و دو منبع مالی پایدار داریم. یکی یک درصد اعتبار مالیات بر ارزش افزوده و دیگری مالیات بر سیگار است.

وی افزود: برای امسال حدود 17 هزار میلیارد اعتبار در ردیف مالیات بر ارزش افزوده در مجلس تصویب شده است که یک درصد آن را سازمان برنامه و بودجه 12 هزار میلیارد دلار اختصاص داده است اما تاکنون تنها یک هزار و 300 میلیارد اعتبار داده شده است. . . پرداخت شده و 400 میلیارد دلار نیز مربوط به خرید واکسن است. برای خدمت رسانی به مناطق محروم و تقویت شبکه بهداشت و درمان نیازمند منابع هستیم و امیدواریم در بودجه سال آینده بر اساس مصوبه مجمع، منابع تامین شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مشکل اصلی کشور به ویژه در استان مازندران تصادفات است و متاسفانه همه ساله به ویژه در ایام نوروز تعداد زیادی از مردم در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند و تعداد فوتی ها در تصادفات. در مازندران از کرونا است. بیشتر است و از شهروندان به ویژه مسافران این استان تقاضا داریم قوانین رانندگی را رعایت کنند. 99 پایگاه جاده ای اورژانس در استان مازندران وجود دارد اما باید از تصادفات جلوگیری کنیم.

عین اللهی ادامه داد: برنامه های مفصلی برای رشد و توانمندسازی مراکز بهداشتی درمانی مازندران داریم که در سفر استانی رئیس جمهور منابع قابل توجهی برای آن تخصیص داده شده است و مشکلات و بررسی های میدانی را در جلسه شورای اداری گزارش خواهم کرد. استان . . بیمارستان شهر نور مستهلک و 60 ساله تکمیل بیمارستان جایگزین نور امام خمینی (ره) که با سرعت کم ساخته شده نیاز به تسریع دارد و در حال حاضر حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش وب دا، وی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی سواحل در یکی دو ماه اخیر خاطرنشان کرد: مهمترین مرحله آزادسازی وجود سواحل زیبا، سالم و تمیز و بدون آلودگی است. انتظار مردم و مسافران این است که سواحل عاری از زباله و مواد غیربهداشتی باشد که این امر باید توسط خودمان انجام شود و با هماهنگی رئیس جمهور به داشتن سواحل تمیز و بدون آلودگی عادت کنیم که مورد نیاز وزارت بهداشت است. دانشگاه علوم پزشکی مازندران برنامه هایی برای پاکسازی سواحل داریم. در بخش هایی از سواحل که زباله و آلودگی وجود دارد، سازمان های محیط زیست و شهرداری ها نیز نقش مهمی ایفا می کنند. وجود زباله در کنار دریا برای ما اصلا قابل قبول نیست زیرا منبع آلودگی و بیماری هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا