عمومی

چند و چون اخذ مدارک دانشگاهی جعلی؟!

حمیدرضا اولومی یزدی در این باره به خبرنگار ما گفت: این تعداد 3000 اسناد اصلاح شده جعلی توسط وزارت علوم تأیید نشده است.

وی اظهار داشت: فضای آموزش عالی در کشور یک سیستم منظم و قانونی است و از اولین مراحل ورود به دانشگاه در زمان تحصیل و مراحل آموزشی و پژوهشی و ارزیابی و صدور مدرک طبق ضوابط و آیین نامه ها انجام می شود.

علومی گفت: “این نظارت بر محیط علمی کشور شامل مراکز علمی و دانشگاهی دولتی و غیر دولتی است.”
معاون حقوقی وزیر علوم گفت: اگرچه در فضای علمی ، آموزشی و پژوهشی کشور تخلفات کمی صورت گرفته است ، اما نباید این فضا و حوزه علم و دانش را آلوده کنیم.

علومی در مورد کشف اسناد دانشگاهی نادرست در میدان عنبلاب تهران ، گفت: برخی از موسساتی که مرکز علمی را به یک مرکز تجاری تحقیقاتی غیر اصیل تبدیل کرده اند ، به دادگاه فرهنگ و رسانه معرفی شده اند و تجهیزات آنها نیز منتقل شده است. در وزارت علوم “.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: “حافظه این دستگاه ها مورد مطالعه قرار می گیرد و در صورت مشاهده تخلف ، آنها را به دانشگاه مورد نظر ارائه می دهند یا شخص را به دادگاه احضار می کنند.”

علومی گفت: “به درخواست وزیر علوم ، رئیس قوه قضائیه دستور تسریع در امور دادستانی فرهنگ و رسانه را صادر کرده است و امیدواریم که مردم و دانشگاهیان ما در این زمینه احساس آرامش کنند.”

وی اظهار داشت: برخی از این موسسات متخلف هستند که مجوزهای آنها به دلیل نقض یا کلاهبرداری آنها ابطال شده و پرونده های آنها در دادگاه است.

معاون وزیر علوم حقوقی همچنین درباره نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی و پژوهشی و جلوگیری از ارسال اسناد جعلی به شرح زیر توضیح داد:

دکمه بازگشت به بالا