عمومی

چطور ۱۱۰ سال عمر کنید؟

داشتن سه دوست صمیمی ، تمیز کردن و چرت زدن هر روزه شما را صد ساله می کند.

به گزارش باراناخبر ، فرادید “با استفاده از مدل سازی ریاضی ، محققان دانشگاه واشنگتن پیش بینی کرده اند که بین سالهای 2020 و 2100 ، تعداد افرادی که 100 سال یا بیشتر زندگی می کنند افزایش می یابد ، این نشان می دهد که احتمال زندگی بیش از 100 سال هر روز افزایش می یابد.”

مایکل پرس ، نویسنده مقاله و دانشجوی دکترای دانشگاه واشنگتن می گوید: “به احتمال زیاد رکورد پیرترین فرد روی زمین در این قرن شکسته خواهد شد.”

تا به امروز ، رکورد پیرترین مرد متعلق به جین کلمنت است. یک زن فرانسوی که در سال 1997 در سن 122 سال و 1640 روز درگذشت. مطابق مطبوعات ، 687 درصد احتمال دارد که فرد تا سال 2100 به سن 1270 برسد و 130 درصد احتمال می رود که فرد تا سال 2100 به 130 سال برسد.

عوامل زیادی در افزایش طول عمر انسان دخیل بوده اند ، از جمله پیشرفت های علم پزشکی و زیست شناسی. در واقع ، آنقدر پیشرفت در زمینه زیست شناسی پیری انجام شده است که برخی از کارشناسان معتقدند ما بالاخره قادر به “درمان” پیری خواهیم بود.

اندرو استیل ، دانشمند و نویسنده کتاب Ageless: The New Science of Growing Up Mosing می گوید: “من فکر می کنم اگر به جای بیماریهای خاص مربوط به شیوه زندگی ، روی روند پیری تمرکز کنیم.” “ما خواهیم فهمید.”

به عنوان مثال ، محققان اکنون می خواهند بدانند چگونه “سلول های پیری” را هدف قرار دهند. به جای تقسیم و تشکیل سلول های جدید ، سلول های قدیمی می چرخند و مواد شیمیایی و مولکول هایی را آزاد می کنند که عملکرد سلول های سالم را مختل کرده و باعث ایجاد واکنش التهابی می شود. با افزایش سن ، تعداد سلول های پیری افزایش می یابد ، اما مطالعات روی موش ها نشان می دهد که می توانیم این سلول ها را حذف کرده و طول عمر موش ها را افزایش دهیم.

استیل می گوید: “تصور افرادی که اکنون بین 120 تا 2100 سال زندگی می کنند به هیچ وجه یک داستان علمی تخیلی در مورد آینده دور نیست.”

مطالعه دیگری که در ماه مه منتشر شد ، نشانگرهای زیستی پیری در خون انسان را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که افرادی که در محیط های بدون استرس و بدون بیماری زندگی می کنند ، می توانند تا 150 سال عمر کنند.

علاوه بر این ، افراد می توانند کارهایی را برای افزایش طول عمر خود انجام دهند.

یک مطالعه در سال 2018 از دانشگاه هاروارد نشان داد افرادی که 50 عادت سالم ساده را دنبال می کردند – خوردن غذای با کیفیت ، سالم ، انجام حداقل 30 دقیقه ورزش روزانه متوسط ​​، قوی ، حفظ وزن سالم و اجتناب از الکل و دخانیات – عمر طولانی تری داشتند. تا 50 سال

تحقیقات اخیر نشان می دهد که خوردن 25 وعده میوه و 30 وعده سبزیجات با میزان مرگ و میر کمتری مرتبط است.

دان زونز ، روزنامه نگار ، می گوید که تعدادی از عادات خاص به افراد در مناطق آبی کمک کرده است – مناطقی در سراسر جهان که مردم بیشتر در آن زندگی می کنند – طول عمر خود را افزایش دهند. به عنوان مثال ، داشتن حداقل 30 دوست صمیمی که می توانند از نظر احساسی از شما حمایت کنند ، هر روز پیاده روی کنید و 202 دقیقه چرت زدن 50 روز در هفته همگی به افزایش طول عمر این افراد کمک کرده است.

استیل می گوید: “مسواک زدن و مسواک زدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فراموشی را کاهش می دهد.” رعایت بهداشت دهان و دندان شما را از التهاب با درجه پایین که می تواند به سیستم ایمنی شما آسیب برساند ، نجات می دهد.

مطالعه دانشگاه واشنگتن با استفاده از داده های پایگاه بین المللی طول عمر انجام شد که افراد 110 ساله و بالاتر را در 132 کشور دنبال می کند.

منبع: CNBC

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا