اجتماعی

میوه هایی که پوست مردم قم را کنده اند

باراناخبر / قم طی روزهای اخیر قیمت میوه در قم سر به فلک کشیده است.

امروز وضعیت بازار میوه قم به گونه ای است که اگر از سال گذشته وارد این بازار نشده باشید ، بی شک سکانس های جالب سریال اصحاب کهف را به یاد می آورید.

سال گذشته قیمت نارنگی ، خیار و پرتقال تقریباً یک سوم قیمت فعلی بود ، اما امروز این قیمت ها به حدی است که بسیاری از پدران از فرزندان خود شرم دارند.

اکبر اسدی از مردم قم در گفتگو با ما اظهار داشت: قیمت میوه های قم واقعاً به شکلی است که ما اصلاً اعتقادی به آن نداریم. قیمت نوول در بازار 20 هزار یورو است. آیا می توان باور داشت که برای خرید میوه های تازه باید 20 هزار یورو پرداخت کنیم؟

وی افزود: سال گذشته با همان 20 هزار یورو حداقل سه کیلوگرم میوه در شرایط گران خریداری شد. میوه های زمستانی هزینه کمتری داشتند زیرا میوه های فراوان موجود در بازار تولید میوه های غنی از ویتامین را حداقل در خاکستر زمستانی برای ما امکان پذیر می کند ، اما تصور این سال دشوار است.

خدیجه امانی نیز در گفتگو با ما اظهار داشت: قیمت میوه ها به ویژه میوه هایی که مانند پرتقال ، نارنگی و خیار خریداری می شوند ، آنقدر گران شده است که دیگر نمی توان آنها را خریداری کرد.

وی گفت: “دیشب برای خرید رفتم ، اما ناامیدانه به خانه آمدم.” قیمت هر کیلو نان شیرین 50 هزار یورو بود ، بنابراین خرید را متوقف کردم و به بچه هایم گفتم میوه بخرند. به میوه فروشی کنار شیرینی فروشی رفتم و آنجا از درد قیمت مبهوت شدم. آیا واقعاً می توان باور داشت که دو کیلوگرم پرتقال 50 هزار یورو است؟

وی اظهار داشت: امسال آنها گفتند كه درختان به عراق صادر نمی شود و خدا را شكر از نوع محصولات مشخص می شود كه آنها پر آب و محصول خوبی بوده اند. چرا این همه میوه باید اینقدر گران باشد؟ یک کیلوگرم موز حدود 30 هزار یورو است. یعنی می توان گفت که با دستمزد یک روز کاری ، فقط چند کیلوگرم میوه می توان خریداری کرد.

در روزهای اخیر ، گرانی میوه در قم فشار زیادی را به فقیر وارد کرده است. در روزهایی که کشور از جهات مختلف تحت فشار است ، باید سعی کنیم با مدیریت خوب در مقابل رانت ، صادرات بی دلیل و بی پروا ، انباشت و … به مردم در این شرایط ویژه تحریم ها زندگی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا