اقتصادی

شرایط این روزهای بازار میوه را در طول عمرم ندیده بودم

باراناخبر / خوزستان رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز گفت: من در طول زندگی خود با شرایطی که این روزها در بازار میوه وجود دارد مواجه نشده ام ؛ قیمت میوه گران و گیج کننده است.

عبدالرضا جمالی پور در گفت وگو با باراناخبر ، درباره وضعیت میوه ها در بازار اهواز اظهار داشت: من در طول زندگی خود با شرایطی که این روزها در بازار میوه وجود دارد مواجه نشده ام ؛ قیمت میوه ها گران و گیج کننده است.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و پایان سال ، همه میوه ها بدون استثنا به سردخانه ها ارسال می شوند و به همین دلیل قیمت میوه ها افزایش می یابد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز با اشاره به وضعیت پرتقال در بازار اهواز افزود: در گذشته هر کیلوگرم پرتقال را 4 تا 6 هزار دلار می فروختند اما متاسفانه امسال پرتقال تولید اصلی را در شمال انجام دهید ، هر کیلوگرم 10 تا 12 هزار یورو فروخته می شود و تا رسیدن به شهر اهواز و مصرف کننده به 17-18 هزار یورو برای هر کیلوگرم می رسد.

جمالی پور ادامه داد: با این وجود قیمت سبزیجات تابستانی مانند گوجه فرنگی ، پیاز و سیب زمینی خوب است و در حال حاضر فقط قیمت میوه ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به قیمت میوه و سبزیجات در بازار میوه و تره بار گفت: روز گذشته هر کیلوگرم سیب زمینی و گوجه فرنگی 5200 دلار ، پیاز قرمز 5850 دلار ، سبزیجات 5 هزار و 500 دلار ، سیب 16 هزار و 900 دلار قیمت دارد. و موز به قیمت 52000 کیلوگرم فروخته می شود و من از این قیمت ها راضی نیستم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا