علمی و پزشکی

چرا سازمان بهداشت جهانی نام آبله میمون را تغییر می‌دهد؟

باراناخبر/ خراسان رضوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حال تلاش برای تغییر نام ویروس آبله است که در ماه های اخیر در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته است.

آدهانوم سایپرسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: سازمان بهداشت جهانی با شرکا و کارشناسان از سراسر جهان برای تغییر نام ویروس شته و بیماری ناشی از آن همکاری می کند.

این سازمان اعلام کرد: در اسرع وقت اسامی جدید را اعلام خواهیم کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که تیمی متشکل از 30 دانشمند در مقاله ای نوشتند که نیاز فوری به تغییر نام ویروس وجود دارد.

آنها استدلال کردند که اشاره به این ویروس به عنوان آفریقایی نه تنها دقیق نیست بلکه تبعیض آمیز است.

تدروس گفت که بیش از 1600 مورد تایید شده از 39 کشور گزارش شده است. هفت سایتی که سالها آبله میمون در آنها تشخیص داده شده است و 32 محل تازه آلوده شده اند.

وی افزود: هدف سازمان بهداشت جهانی حمایت از کشورها در کنترل انتقال و پیشگیری از شیوع با ابزارهای آزمایش شده از جمله نظارت، ردیابی تماس ها و جداسازی بیماران مبتلا است.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت نیز دستورالعمل های موقتی برای استفاده از واکسن آبله صادر کرده است، افزود: سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون دسته جمعی علیه آبله را توصیه نمی کند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: از آنجایی که شیوع آبله میمون‌ها غیرعادی و آزاردهنده است، هفته آینده یک جلسه اضطراری برگزار می‌شود تا بررسی شود که آیا شیوع این بیماری یک اورژانس بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی است یا خیر.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا